Privatūs meno muziejai gali ne tik miesto urbanistinį audinį praturtinti išraiškingos architektūros akcentu, bet ir "išauginti" paties miesto svarbą tarptautiniu mastu. Tačiau šių grandiozinių „meno mašinų“ statyba ne visada sklandi net ir pasaulinės reikšmės muziejams, kaip „Guggenheimas“. Dažnai jie turi įveikti ir vietos visuomenės bei menininkų nepasitikėjimą, kuris gali pasireikšti įvairiomis formomis. Jau kelerius metus beviltiškai įstrigęs „Guggenheimo-Ermitažo“ muziejaus projektas Vilniuje, o visai neseniai su netikėtais sunkumais susidūrė ir statomas Abu Dabio „Guggenheimo“ muziejus.
Prieš kelerius metus Jungtinių Arabų Emyratų sostinė Abu Dabis pasiryžo tapti vienu didžiausių kultūros centru ne tik Artimuosiuose Rytuose, bet ir visame pasaulyje. Tam specialiai kuriamos salos svarbus akcentas – didžiausias „Guggenheimo“ muziejus pasaulyje, suprojektuotas architekto F.Gehry’io. Tačiau, kaip skelbia laikraštis „The New York Times“, 130 vietos menininkų neseniai paskelbė boikotą šiam statomam muziejui. Taip menininkai išreiškė solidarumą su muziejaus statybininkais, kurie čia dirba ir gyvena labai sunkiomis sąlygomis. Menininkai grasina boikotą nutraukti tik tuomet, jei darbo sąlygos bus pagerintos. Tai gana nemažas spaudimas Solomono R. Guggenheimo fondui, kuriam iki muziejaus atidarymo reikės meno darbais užpildyti tūkstančius kvadratinių metrų jo parodinės erdvės. Mat dalis šio 2015 metais atidaryti planuojamo muziejaus numatyta skirti būtent šiuolaikiniam Artimųjų Rytų menui.
Beje, šis boikotas – šiemet jau antras tarptautinis skandalas, susijęs su žinomo dekonstruktyvisto F.Gehrio architektūros kūriniu. PILOTAS.LT jau rašė, kad vasarį sustabdyta jo suprojektuoto aukštosios mados prekės ženklo „Luis Vuitton“ pastato statyba Paryžiuje.