Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) Architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba svarstė Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo specialiojo plano projektą. Šis dokumentas turėtų pagrindinis dokumentas reglamentuoti pajūrio juostos nuo Klaipėdos iki Latvijos Respublikos sienos apsaugą, nustatyti galimus jos tvarkymo ir naudojimo režimus. Tačiau uostamiesčio architektūros ir urbanistikos ekspertų teigimu planas neatitinka jam suformuluotų planavimo tikslų, nieko gero neduos ir net rengiamas yra neteisėtai.
PAMIRŠO NET PALANGOS TILTĄ
Jau nebeegzistuojančios Klaipėdos apskrities viršininko administracijos iniciatyva pradėto rengti Pajūrio juostos žemyninės dalies tvarkymo specialiojo plano užsakovo funkciją dabar yra perėmusi LR Aplinkos ministerija. Specialiojo plano rengėjas – Valstybinio žemėtvarkos instituto Kraštotvarkos ir teritorijų planavimo skyrius.
LASKAO Architektūros ir urbanistikos tarybai pateiktame projekte ekspertai pastebėjo daug klaidų, netikslumų ir neapibrėžtumų – neteisingai nurodytas planuojamų bei esamų objektų vietas ar sklypų ribas, neaiškumą kokia veikla galima ar negalima siūlomuose zonose ir pan. Tačiau juos labiausiai glumino, kad rengiamamme dokumente visiškai neįvertinta jūrinė planuojamos teritorijos dalis (neparodytas net Palangos tiltas į jūrą!) bei nepateiktos kranto juostos stabilizavimo bei apsaugos priemonės. R.Gailiaus teigimu, šis dokumentas buvo užsakytas būtent dėl paplūdimių erozijos, ieškant teisinių mechanizmų, kaip atkurti kasmet audrų nuplaunamas smėlio juostas. Ekspertą stebino ir tai, kad paplūdimiuose neleidžiami jokie tvarkymo darbai, pavyzdžiui, negalima įrengti vandentiekio ar kitų infrastruktūros elementų – tualetų, vietų kavinėms ir pan.
SPECIALUSIS PLANAS – BENDRO POBŪDŽIO DOKUMENTAS
Klaipėdos architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba pateiktam Pajūrio juostos žemyninės dalies specialiojo plano projektui nutarė nepritarti. Konstatuota, kad projektas neatitinka suformuluotų planavimo tikslų – jame neanalizuojama jūrinė dalis, nepateiktos kranto juostos stabilizavimo ir apsaugos priemonės, taip pat – kad plano rengėjai neatsižvelgė į faktinę padėtį bei jau esamų pajūrio juostos teritorijų galiojančių detaliųjų planų sprendinius. Tarybos teigimu, specialusis planas turi būti bendro pobūdžio dokumentas, nustatantis ir apibrėžiantis atskirų, vertingų pajūrio juostos zonų apsaugos ribas. Jis negali ir neturi detalizuoti konkrečių teritorijų naudojimo ir tvarkymo režimų ar konkrečių sprendinių. Taryba pažymėjo ir, kad svarstomas projektas yra neteisėtas, nes jau yra pasibaigusios jam rengti išduotos planavimo sąlygos.
diversifikacija
( 2011-03-25 )
O kas neaišku? Cituoju „ekspertus“: „Ekspertą stebino ir tai, kad paplūdimiuose neleidžiami jokie tvarkymo darbai, pavyzdžiui, negalima įrengti vandentiekio ar kitų infrastruktūros elementų – tualetų, vietų kavinėms ir pan.“. Nėra vietų kavinėms, nėra projektų, nėra „navaro“…