images_straipsniu_foto_vilni_sk_110300_kar_e02

[NE]OBJEKTYVIAI APIE MMC KONKURSĄ//DALYVIO PASTABOS

Modernaus meno centro pastato Neries krantinėje Vilniuje konkursas tikrai reikšmingas įvykis architektūrinėje padangėje. Kultūrinė objekto paskirtis, išskirtinė vieta, puikiai paruoštos konkurso sąlygos, aiškiai suformuluota užduotis ir programa, protinga reikalaujamos pateikti medžiagos apimtis lėmė gausų dalyvavimą. Keletas techninių netikslumų (klausimų-atsakymų proceso metu staiga 500 kv. metrų patalpų staiga virto lauko viešąja erdve; Kernavės tilto atsiradimas makete ir nepaminėjimas kitoje medžiagoje; etc) ir jų operatyvus ištaisymas demonstravo organizatorių atidumą ir geranoriškumą.

Malonus ir naudingas sutapimas buvo ir Architektūros [pokalbių] fondo organizuotas paskaitų ciklas „Show off : reginio architektūra“.

Konkursinė medžiaga buvo operatyviai patalpinta LAS tinklapyje bei išeksponuota Energetikos muziejuje. Išeksponuota ne bet kaip, o jau sugrupavus konkursinius darbus pagal siūlomus sprendinius. Viešai paskelbtas ilgas recenzentų sąrašas teikė viltį, kad darbai bus visapusiškai išnagrinėti bei viešai aptarti.

Tačiau nuo to momento organizatorių demonstruojama pagarba konkurso dalyviams ir jų darbams staiga išgaravo. Per „Panoramą“ sausai pranešta, kad jau atrinkti šeši finalistai, ir tik po savaitės jie įvardijami. Taip, matyt, norėta ilgiau pasimėgauti dalyvių nekantrumu. Dar po kelių dienų LAS tinklapyje informacija papildoma komisijos replika (vadinti tai komentaru neapsiverčia liežuvis). Ir viskas. Nedėmesys konkursiniams komercinių ar valstybinių viešųjų pirkimų objektų projektams jau yra tapęs bloga norma, tačiau šiuo išskirtiniu atveju laukta išimties. Tačiau išimties nebuvo.

Arogantišką konkurso organizatorių požiūrį į konkurso dalyvius geriausiai atspindi komisijos „komentare“ vartojama leksika. Tarp tiesiog deklaratyvių pareiškimų ir konkurso sąlygų paraidinio citavimo išsprūsta ir tokie „profesionalūs“ vertinimai kaip antai : „atrinkti 6 projektai… nemėgdžioja galerijos pastato architektūros“.

Galima būtų tarsi ir pateisinti tokius skurdžius komentarus – darbų ir panašių sprendimų daug, medžiaga labai glausta, pateikimas įvairus, Mecenatas garbus. Tikime, kad recenzetai kruopščiai išnagrinėjo visus darbus visais aspektais ir komisija atrinko neginčijamai geriausiai konkurso sąlygas atitinkančius darbus ir žino kodėl. Bet ir likę „už borto“ nori tai sužinoti.

Konkursai vertingi ne tik kaip būdas geriausiam projektui išrinkti, bet ir kaip edukacinė priemonė. Todėl visada stengiamės išnagrinėti atžymėtus darbus, lyginti su savuoju ir svarstyti, kur nugalėtojai buvo gersni.

Peržiūrėjus atrinktųjų projektų funkcinius sprendinius galima rasti neatitikimų konkurso sąlygų reikalvimams, bet, matyt, šiame etape tai nebuvo svarbiausias kriterijus. Net ir kategoriškas reikalavimas, kad statybos sąmata neviršytų 15 mln litų plius pvm (tik, deja, nebuvo nurodyta, kaip ji bus nustatoma) arba prašymas įvertinti ekspozicijos salių plėtros galimybes gretimame sklype buvo atlaidžiai  pamiršti.

Svarbiausias vertinimo kriterijus (tikėtina) buvo projektuojamo MMC pastato santykis su aplinka ir jo architektūrinė išraiška. Šiuo aspektu, mano galva, geriausia darbus vertinti lyginant juos įkomponuotus panoraminėse nuotraukose, kurios buvo pateiktos išties puikios kokybės. Bėda tik ta, kad dalyviai jas pateikė labai skirtingo dydžio – vieni per visą planšeto plotį, kiti vos įžiūrimas (gal kitą kartą galima nurodyti privalomą dydį?).

Galima teigti, kad vizualizacijos yra netikras dalykas, kad tik maketas yra objektyvi palyginimo ir vertinimo priemonė. Taip, maketas yra labai svarbu, tačiau jame sunku palyginti projektus, nes vienu metu įstatomas tik vienas darbas, o sąžiningai padarytos vizualizacijos beveik visiškai atitinka pastato vaizdą po realizacijos. Kita vertus, jeigu autoriai pateikia tokius vaizdus, reiškia jie taip ir įsivaizduoja MMC pastatą bei jo santykį su aplinka.

Norėdami turėti geresnę projektų palyginimo galimybę sukomponavome vienodo dydžio panoraminės nuotraukos nuo Baltojo tilto fragmentus į vieną skaidrių rinkinį. Gal šis rinkinys, kuriame sudėti finalistų darbai bei keletas neobjektyviai atrinktų nepatekusiųjų, bus įdomus dalyviams ir naudingas komisijai kitame konkurso etape.

„Modernaus meno centro muziejus – privačia iniciatyva įgyvendinamas projektas. Tai – dovana  Vilniaus miestui ir miesto svečiams“ – patetiškai teigiama MMC misijos pristatyme. Liaudies išmintis rekomenduoja  nesidomėti dovanojamo arklio dantimis, bet, kad labai knieti… ir dar prieš dovanojant.

MMC VILNIAUS PANORAMOJE

Komentarai

  1. siandien buvau 6 darbu pristatyme, uzsakovas cia anksciau yra issakes savo nuomone…… nieko nebesuprantu:) ! jis priestarauja sau … siandien perziureti ir pristatyti darbai yra visiskai neatitinkantys uzsakovo (pagal jo komentara cia) lukesciu…
    matyt sudetinga uzsakovui… ir niekas nepadeda, visi pataikauja – juk toks turtingas….:0 bet juk ne $$$$ esme.

  2. haha, čia komentaras buvo apie tą trispalvių plytų projetą..

  3. kaip nugirdau iš rusų verslininkų Vilniaus gatvėse: „vo litovci biznis zdelali“

  4. Modernaus meno centro konkursas. Užsakovo požiūris.
    Numatomas modernaus meno centras (MMC) įsivaizduojamas kaip šeimų su vaikais ir įvairaus amžiaus žmonių laisvalaikio ir susitikimų vieta, kurioje jie galėtų praleisti laiką ne tik parodų salėse, bet ir viešoje erdvėje. Todėl vieša erdvė turėtų būti jauki, skaidri, vientisa ir lengvai apžvelgiama, nes žmonės mėgsta matyti kitus žmones ir vengia tuščių patalpų.
    Konkretus pavyzdys – mamos, sėdėdamos kavinėje, turi matyti, ką jų vaikai veikia kūrybinėse zonose. Turi matytis knygynas-parduouvė, kuris viliotų užeiti lankytoją. Juk muziejui reikės ir pačiam užsidirbi lėšų savo išsilaikymui. Iš viešųjų erdvių turi matytis ir puiki miesto panorama, o iš lauko – vidinėse erdvėse vykstantis veiksmas, viliojantis užsukti.
    Konkurso sąlygose buvo pateikta patalpų funkcinė schema, nurodanti būtinus funkcinius ryšius. Jei statinys negalės vykdyti funkcijos, kuriai jis skirtas – architektūra nebetenka prasmės. Todėl pirmoje eilėje nepatikliai žvelgėme į tuos projektus, kur matėsi funkciniai neatitikimai ir nesimatė galimybės pakeisti vidinį išplanavimą iš esmės nekeičiant projekto. Kaip pavyzdį galima nurodyti daugiaaukščius kubus ir siaurus, koridorių struktūros statinius, kuriuose viešosios erdvės zonos atsidūrė skirtinguose aukštuose arba net visai atskirame pastate. Taip pat abejonių kėlė projektai, kurių viešosios erdvės buvo komplikuotos, suskaidytos, izoliuotos viena nuo kitos.
    Neabejotinai teko atmesti ir tuos darbus, kurie išėjo už numatomos teritorijos ribų ir įsiterpė į pakrantės zoną – „mmc uostas“ ir „vairas“ virš Upės gatvės – užimdami „ne savo“ teritoriją jie negalėtų būti realizuoti.
    Projektavimui pasiūlyta vieta dėkinga nuostabiais Vilniaus vaizdais, kuriuos mes norėtume atverti ir centro lankytojams tiek iš viešųjų erdvių, tiek, gal būt, ir iš ekspozicijų salių. Dabartinės tendencijos – muziejus per savo langus turi atsiverti miestui ir, kartu, įsileisti miesto vaizdą, kaip unikalų kūrinį ir vieną iš eksponatų. Todėl kritiškai žvelgėme į projektus, kuriuose didžioji patalpų dalis buvo suprojektuota požeminėje pastato dalyje.
    Sąlygose buvo rekomenduota orientuotis į sklypo šiaurės vakarinę, aukščiausiąją dalį. Pastato urbanistinis išsidėstymas iš tiesų kėlė daugiausiai diskusijų. Šiuo metu Upės gatvė tarnauja greitam mašinų tranzitui. Neatrodo patrauklu vasarą sėdėti dulkinoje kavinės terasoje šalia gatvės. Ateitį nuspėti gana sunku, bet dauguma komisijos narių mano, kad labai maža tikimybė pristabdyti mašinų srautą ir paversti šią gatvę pėsčiųjų teritorija. Todėl buvo atsargiai žiūrima į projektus, labai priartėjančius prie Upės gatvės.
    Galvodami apie naują statinį kartu norime išsaugoti žalią šlaitą po Nacionaline galerija, įsivaizduojant jį kaip bendrų renginių, projektų ar tiesiog rekreacinę erdvę – žydintį sodą/parką su suoliukais atgaivai karštą vasaros dieną, su skulptūromis, vaikų žaidimo aikštelėmis ar patrauklią vietą Konstitucijos pr. ofisų darbuotojams praleisti pietų pertrauką medžių paunksmėje (kaip Londone ). Todėl atsargiai žiūrėjome į tuos darbus, kurie bandė įsirausti į šį šlaitą.
    Šios mūsų pastabos remiasi grynai praktiškais dalykais, o apie architektūros kokybę paliekame svarstyti specialistams.

  5. Labai tinkama nuotrauka straipsniui. Taip ir toliau naudokime šį vaizdą norėdami pailiustruoti „problemines situacijas“…

  6. Iteikime Baltarusijos ir Rusijos vadovams nota. Jie nesuorganizave tarptautinio architekturinio konkurso stato net dvi atomines elektrines prie pat Lietuvos sienos. Manau tai gali labai neigiamai itakoti Lietuvos kaip informaciniu technologiju salies ir lyderes ivaizdi. Tokioje busimu atominiu elektriniu „sviesoje“ nelabai ryskiai gali spindeti planuojami Modernaus meno muziejai. Taip sakant gali lankytoju stygiumi skustis…

  7. Pozicija gan teisinga.
    Taciau, kur sis nuolatinis konkursu dalyvis buna, kai laimi, tuos pacius, praktiskai identiskai (ne)komentuojamus lietuviskus konkursus? Kodel anskciau niekad nekilo noras reikalauti is komisiju daugiau informacijos?

  8. Teko darbus apziurineti tuoj po vertinimo komisijos posedzio, tad ant palanges radau netycia (o gal tycia) komisijos vertinimo lenteles su vertinimo kriterijais ir ivertinimo balais. Pasiemes tas lenteles perejau per vertintus darbus (tai buvo 25 darbu sarasas) ir pagalvojau, kad nieko nesuprantu – atrodytu, lyg tuos vertinimus surase ufonautai. Paskui nusprendziau, kad cia specialiai paliktas blefas, atmosferai pakaitinti, nes kitaip sunku suvokti.
    Bet kiek bekomentuotumeme, vertintojai tiek tikri savo pasirinkimu, kad musu komentarai jiems skamba, tik kaip pralaimejusiu skundai ir nieko daugiau

  9. apgavystes naturalus lietuvio verslas , visi to nori , visiems patinka ir niekas nezino kad gali buti kitaip .. kaip kad vazinejimas per raudona sviesa gruzijoj . negali gi dzigitas vaziuoti svieciant zaliam sviesaforo signalui . negali , ji pervaziuos … pagal kaima ir komisija . pagal jurgy ir konkurso organizatoriai .

  10. Man po kiekvieno konkurso vis atrodo, kad ziuri neturi pakankamai laiko isigilinti i projektus, o recenzavimas gal irgi galetu buti detalesnis ir. kad kiekvienas ziuri narys turetu recenzijos santrauka. Ypac, kai tiek daug projektu.
    Cia ir ne is blogos valios galima suklysti. Grynai is nuovargio ir jau mineto amzino laiko neturejimo.
    Tas pats ir apie ekspozicija pasakytina…

  11. Šiame straipsnyje iškeltos problemos turėtų esmingai įtakoti LAS rengiamas naujas konkursų taisykles.

  12. sutinku, kad apgavystes tapo iprastu reiskiniu, jos nieko jau neerzina. Jose sekmingai dalyvauja ir uzsakovas. Klausimas, uzduotas konkurso metu:“…TODEL PRAŠAU ATSAKYTI Į ESMINĮ KLAUSIMĄ: – AR GALITE ATSAKINGAI PATVIRTINTI, KAD VISI DARBAI, KURIE AKIVAIZDZIAI VIRŠYS 15 MLN LT NEPATEKS Į ANTRĄ TURĄ?
    Konkurso užsakovas teigia: “ Atsakingai patvirtinu, kad brangesni projektai nebus svarstomi“.“
    Manau, visiems matosi kiek is atrinktu projektu galetu tilpti i ta kaina?

  13. „Konkursai vertingi ne tik kaip būdas geriausiam projektui išrinkti, bet ir kaip edukacinė priemonė. Todėl visada stengiamės išnagrinėti atžymėtus darbus, lyginti su savuoju ir svarstyti, kur nugalėtojai buvo geresni.“ Nu ir viskas pasakyta tarsi.

  14. Man atodo, konkurso impotentiska komisija tiesiog nepakele savo falo i derama siuo atveju auksti. Panoramines nuotraukos kuo puikiausiai parodo bestuburinius komisijos plepalus.
    Negirdejau deja gerb. Balciuno recenziju, bet imu galvoti, kad pastovus sio architekto kvietimas recenzuoti yra labiau susijes su konjuktura, o ne su kompetencija. Komisijos komentarai ala „bendra sinergija tarp pastatu“ „architekturine kokybe“ „isskirtinis vaidmuo Vilniaus panoramoje“ rodo, kad teisejai yra zemesnes kvalifikacijos nei zaidejai. LASAS realiai yra nekompetetingas rengti konkursus.

  15. Pritariu ir kaip dalyvis, ir kaip anksčiau buvęs recenzentas.
    Ačiū už straipsnį.

  16. As niekad neapgaudineju. Man yra sportinis interesas pasitikrinti ar intuicija neapgavo. Deja, laimeti tai nepadeda…

  17. Sveikinu autoriu su taikliom pastabom, bet siulymas kazka spresti is vizualizaciju netinkamas musu apgavikiskoje aplinkoje. Pats istatinejau sprendima i nuotrauka ir tai dariau ne intuityviai, ar „is akies“, bet tiksliai ir metodiskai, tai galiu tvirtai pasakyti, kad MMC daugelyje darbu vyrauja „grazinimo politika“. Ir tai daroma samoningai. Pas mus labai giliai isitvirtinusi mintis, kad tik durnius neapgaudineja konkurse, deja. Ir blogiausia, kad tie apgavimai nedemaskuojami konkurse. Todel kita karta ju bus tik daugiau.

  18. super, pritariu 100% gera prezentacija.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Alvaro Siza sparnas

ARCHITEKTŪRIŠKA MUZIEJAUS ŠAKA: Serralves kompleksą papildė Alvaro Siza sparnas

2024 vasario 27Be komentarųPILOTAS.LT

Porto mieste ką baigtas įgyvendinti Serralves muziejaus išplėtimas. Nauju geometrišku priestatu savo projektuotą muziejų čia papildė pats 90-metis (g. 1933)  portugalų poetinio modernizmo apologetas Alvaro Siza. Naująjį priestatą

rotus_kn_210200_e02_xxx

APIE ISTORIJĄ – ŠIUOLAIKIŠKAI: Kauno rotušėje baigiamas kurti miesto muziejus

2024 vasario 14Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno rotušė išgyvena vienus didžiausių pokyčių per visą savo istoriją. Pastato restauravimo ir pritaikymo muziejinei funkcijai darbai jau eina į pabaigą. Šiuo metu rengiama šiuolaikinė

Lietuvos pramonės muziejus

ŽMONIŲ MUZIEJAUS MANIFESTAS: Raginimas išsaugoti Lietuvos pramonės atmintį

2024 sausio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus Kauno paveikslų galerijoje atidaroma paroda „Žmonių muziejaus manifestas“. Šis kolektyvinis manifestas kviečia pradėti pokalbį apie Naują muziejų – saugantį

etnog_ru_231100_e02_xxx

KEIČIAMAS MUZIEJAUS PAVADINIMAS: Nuo šiol vadinsis Lietuvos etnografijos muziejumi

2023 lapkričio 13Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos liaudies buities muziejaus pavadinimas keičiamas į Lietuvos etnografijos muziejaus. Ilgai gyvavęs pavadinimas bus pakeistas Kultūros ministro įsakymu. Muziejus prie Rumšiškių buvo įkurtas 1966 metais, o

Jono Šliūpo muziejus

MEDINIS RENESANSAS: Palangoje atnaujintas Jono Šliūpo muziejus

2023 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Palangoje duris atvėrė atnaujintas Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinys – Jono Šliūpo muziejus. Renovuojant šį istorinį medinės architektūros pastatą, restauruoti ir suremontuoti jo vertingieji elementai, išsaugotos

Turto bankas

AUKSINĖ GALIMYBĖ PAJŪRYJE: Parduodamas buvęs muziejus ant Kuršių marių kranto

2023 rugpjūčio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Turto bankas rugpjūčio pabaigoje organizuoja išskirtinio objekto pajūryje aukcioną –siūlo įsigyti pastatą ant Kuršių marių kranto, Smiltynėje. Statinį kaip nereikalingą valstybės funkcijoms vykdyti Turto bankui

Stambulo ŠMC

DEMOKRATIŠKOJI STAMBULO PUSĖ: Bosforo pašonėje – europietiškas meno muziejus

2023 liepos 11Be komentarųAlmantas Bružas

Kas savaitę į saulėtosios Turkijos pajūrį patraukia šimtai, gal net tūkstančiai lietuvių. Nutūpę viešbučių baseinus bei nuo pašalinių apsaugotus paplūdimius jie po savaitę ar dvi

anyks_ko_230500_tit_xxx

ANYKŠČIŲ MUZIEJAUS KALVOS VIZIJOS: Konkurse varžosi 8 architektūros idėjos

2023 gegužės 5Be komentarųPILOTAS.LT

Antano Baranausko klėtelės Anykščiuose aplinkai bręsta permainos. Muziejinės kalvos infrastruktūros atnaujinimo ir kompleksinės plėtros atviro projekto konkurse varžosi 8 idėjos, kurių geriausia turėtų būti įgyvendinama.

Lietuvos nacionalinis muziejus

ATNAUJINS NAUJĄJĮ ARSENALĄ: Rekonstrukcijai planuoja skirti 16 mln. eurų

2023 vasario 27Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos nacionalinis muziejus 2024–2026 metais planuoja atnaujinti vieną pagrindinių padalinių – Naująjį arsenalą. Muziejaus atstovo teigimu, dabartiniais skaičiavimais, viso projekto vertė galėtų siekti apie 16

karių palaidojimo vieta

IDĖJOS KONKURSAS KLAIPĖDOJE: II Pasaulinio karo sovietų karių palaidojimo pertvarkymas

2023 vasario 24Be komentarųPILOTAS.LT

Paskelbtas Antrojo pasaulinio karo Sovietų Sąjungos karių palaidojimo vietos, esančios S.Daukanto gatvėje, Klaipėdoje, pertvarkymo supaprastinto projekto idėjos konkursas. Projekto konkurso užsakovas – Klaipėdos miesto savivaldybės

Amsterdamo mokyklos muziejus. Foto: K.Banio ir P.Gaidamavičiaus.

PRISTATYS AMSTERDAMO MOKYKLĄ: K.Banys ir P.Gaidamavičius Kaune atidaro antrą muziejų

2022 gruodžio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš kelerius metus „Art Deco“ muziejų  įkūrę Karolis Banys ir Petras Gaidamavičius Kauno centre atidaro dar vieną. Architekto Jokūbo Pero suprojektuotame įspūdingame tapukariniame Vytauto prospekto

Kirdiejų rūmai

RŪMUS PAVERS MUZIEJUMI: Skelbiamas tarptautinis architektūrinis pritaikymo konkursas

2022 rugsėjo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Pačioje sostinės širdyje prie Bernardinų sodo esančius Kirdiejų rūmus ruošiamasi sutvarkyti ir pritaikyti Vilniaus miesto muziejui. Savivaldybės sprendimu ateityje čia atsikraustys Vilniaus miesto muziejus, dabar įsikūręs laikinosiose

Geriausias 2021 metų rekreacinės architektūros kūrinys

GERIAUSIA REKREACINĖ ARCHITEKTŪRA 2021: Laukiama paraiškų tradiciniam konkursui

2022 rugpjūčio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paskelbtas rekreacinę architektūrą Lietuvoje propaguojantis atviras kasmetinis konkursas „Geriausias 2021 metų rekreacinės architektūros kūrinys“. Konkursą organizuojantis Algimanto Zavišos labdaros ir paramos fondas paraiškų lauks

Archipo Kuindžio meno muziejus Mariupolyje

KULTŪROS GENOCIDAS: Rusai Mariupolyje subombardavo A.Kuindžio meno muziejų

2022 kovo 24Be komentarųPILOTAS.LT

Rusija Mariupolyje nuo žemės paviršiaus nušlavė dar vieną reikšmingą kultūros objektą – Archipo Kuindžio meno muziejų, įsikūrusį Šiaurės moderno stilistikos pastate. Barbariškai sunaikintas pastatas bei

Tulpės

KAUNO „PILIAMIESČIO“ KONKURSAS: Žiuri išrinko 3 finalininkų kolektyvus

2022 vasario 141 KomentarasPILOTAS.LT

Kompanijos „YIT Lietuva“ atvirame „Piliamiesčio“ plėtros architektūriniame konkurse išrinktos 3 geriausios vizijos. Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus kartu su statybų bendrove „YIT Lietuva“ organizuotam konkursui

Pav.: konkursinis projektas devizu „RRUMAI“ (arch. UAB „Processoffice“; V.Biekša, D.Kriščiūnaitė, C.Lamilhau, E.Matulaitytė, M.Brimas, V.Rimkutė, A.Dovydavičiūtė), 1-oji vieta, 12.000 Eur premija. Fotomontaže panaudota Mindaugo Navako kūrinio „Įstrižas cilindras“ vizualizacija.

RADVILŲ RŪMŲ KONKURSAS: Išrikiuota galutinė architektūrinių projektų eilė

2021 gruodžio 152 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT jau skelbė, jog Jonušo Radvilos rūmų pastatų komplekso ir jo prieigų tarptautiniame atvirame architektūrinio projekto pirmauja projektas „RRUMAI“, kurio autorius „Processoffice“ kolektyvas iš Lietuvos.

UAB „Processoffice“

J.RADVILOS RŪMŲ KONKURSAS: Pirmauja architektas Vytautas Biekša ir Ko

2021 lapkričio 195 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT jau skelbė, jog Jonušo Radvilos rūmų pastatų komplekso ir jo prieigų tarptautiniam atviram architektūrinio projekto konkursui buvo pateikti 32 projektų pasiūlymai. Neseniai paaiškėjo, jog

Vaidila

ANTRASIS „VAIDILOS“ GYVENIMAS: Pagrindinė veikla – motomuziejus

2021 spalio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Buvęs Klaipėdos „Vaidilos“ kino teatras bus rekonstruotas ir naujai atgims kultūrinei veiklai. Pagrindinė atgimusiame pastate numatoma veikla – motomuziejus. BUS 5 AUKŠTŲ VISUOMENINIS PASTATAS „Vaidilos“

Žemės gelmių informacijos centras

ŽEMĖS GELMIŲ CENTRAS: Naujos galimybės susipažinti su Lietuvos žemės gelmėmis

2021 rugpjūčio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Po 4 metų rekonstrukcijos Vievyje vakar atidarytas atsinaujinęs Lietuvos geologijos tarnybos Žemės gelmių informacijos centras (ŽGIC). Simbolinę „akmeninę“ juostą perkirpo aplinkos ministras Simonas Gentvilas, pakvietęs

stoti_ko_210300_e01_xxx

SKELBIAMAS TARPTAUTINIS KONKURSAS: Vilniui reikia ikoniškos geležinkelio stoties idėjų

2021 kovo 48 KomentaraiPILOTAS.LT

Stoties rajoną iš esmės pertvarkyti ketinantis Vilnius, kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG), ką tik paskelbė tarptautinį architektūros konkursą geriausiam pasiūlymui atrinkti. Tokio kompleksiškumo konkursas, kai

namai

PASAKOJIMAI APIE ARCHITEKTŪRĄ: Paskelbti 7 konkurso laimėtojai

2020 gruodžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik pasibaigė Architektūros fondo antrasis atviras pasakojimų apie architektūrą ir miestus projektas „Aikštėje“. Išrinkti 7 konkurso laimėtojai bei dar 7, nusipelnę garbingo paminėjimo. Architektūros

Šendženo gamtos istorijos muziejus (arch. 3XN, B+H,  „Zhubo Design“)

SUSTINGUSI KINIJOS UPĖ: 3XN laimėjo Šendženo gamtos istorijos muziejaus konkursą

2020 gruodžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Danų architektų firmos 3XN vadovaujamas projektuotojų kolektyvas Pietų Kinijoje neseniai laimėjo Šendženo gamtos istorijos muziejaus idėjų konkursą. Jų konkursinė idėja„Delta“ lankytojams žada įsimintiną gamtos kelionę

Huamao meno ir edukacijos muziejus (arch. A.Siza su C.Castanheira)

TŪRIO DYDIS NESVARBU: Ir maži pastatai gali turėti didelę sielą

2020 lapkričio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Įvairių gaminių ir dirbinių lavina bei krūvomis įvairių kitų niekniekių mus užvertusi Kinija, pati iš Europos nesidrovėdama importuoja aukščiausios prabos architektūrą. Ir ne veltui. Kinų

Panevėžio kraštotyros muziejus

PAŽINIMUI IR EDUKACIJAI: Atsinaujino Panevėžio kraštotyros muziejus

2020 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Po daugiau nei dvejus metus trukusios rekonstrukcijos duris  atveria atsinaujinęs Panevėžio kraštotyros muziejus. Lankytojus jis pasitinka naujomis ekspozicijomis ir erdvėmis, atnaujintomis ir naujomis edukacinėmis programomis

Nerealizuoti svajonių miestai

SVAJONIŲ MIESTAI: 4-asis respublikinis mokinių piešinių konkursas

2020 spalio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Jau ketvirtus metus iš eilės vykstantis respublikinis konkursas pakvietė 7-12 klasių mokinius kurti monochrominius piešinius tema „Nerealizuoti svajonių miestai“. Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetas kartu