Klaipėdos jūrų uoste užbaigti dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo iki 15 metrų darbai bei pasirašyta sutartis dėl išorinio laivybos kanalo gilinimo. Tai pirmasis gilinimo darbų etapas, ateityje suteiksiantis galimybę priimti didesnės talpos laivus.
Laivybos kanalas nuo uosto vartų iki dešimtos krantinės išgilintas puse metro – nuo 14,5 iki 15 metrų. „Tai naujas kokybinis šuolis uoste, – pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. Kiekvienas uosto gylio centimetras leidžia generuoti daugiau krovinių, o tai reiškia ir tiesioginę naudą valstybei.
Gilinimo darbus per pusmetį atlikusi Austrijos statybos milžinė „Strabag Wasserbau GmbH“ iškasė apie 260.000 m³ grunto. Aktais patvirtintų darbų vertė siekė 4,14 mln. eurų, iš jų – 3,12 mln. eurų ES lėšos.
Šį projektą Uosto direkcija sėkmingai įvykdė už likusius, kitiems projektams nepanaudotus, ES pinigus. Taip šimtu procentų buvo įsisavintos visos 2007–2014 metų programos ES lėšos, skirtos uostui tobulinti.
Kad uostas galėtų priimti didesnius laivus, būtina gilinti ir uosto prieigas. Šiomis dienomis pasirašyta sutartis su belgų bendrove „Jan DE Nul N.V“, kuri iki kitų metų pirmo ketvirčio atliks gilinimo darbus atviroje jūroje esančiame laivybos kanale, nuo uosto vartų nutolusiame daugiau kaip vieną kilometrą. Darbų vertė siekia 1,08 mln. eurų. Atlikus šiuos darbus gylis čia sieks 15,5 metro.
Šie darbai – tai pirmasis žingsnis Klaipėdos uoste siekiant 17 metrų gylio. 2018–2020 m. planuojama uosto laivybos kanalą iki Malkų įlankos išgilinti iki 16,5–17 metrų.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.