Pradedami Klaipėdos uosto valymo darbai. Juos atliks viena didžiausių pasaulio gilinimo ir valymo kompanijų „Jan DE Nul N.V“. Akvatorijos valymo darbai startuoja nuo Smeltės apsisukimo rato bei teritorijos ties SGD terminalu. Klaipėdos uoste taip pat pradedami gilinimo darbai, kurie baigsis rudenį.
TEKS PATRAUKTI DUJŲ SAUGYKLĄ
Viena didžiausių pasaulio gilinimo ir valymo kompanijų „Jan DE Nul N.V“ Klaipėdos uoste darbuosis pirmą kartą. Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų, o numatytų darbų apimtis – 600.000 m3. Belgai įsipareigojo atlikti dėl gamtinių procesų atsiradusių akvatorijos dugno sąnašų pašalinimo darbus 13 kilometrų laivybos kanalo ruože.
Kad būtų užtikrinti sklandūs valymo darbai ties SGD terminalu, laikinai teks iš vietos patraukti SGD laivą – dujų saugyklą „Independence“. Planuojama, kad laivas kelioms dienoms bus prišvartuotas prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių. Valyti sąnašas akvatorijos dugne būtina norint palaikyti projektinius gylius ir siekiant Klaipėdos uostą išlaikyti konkurencingu.
„Galimybė priimti į uostą ir pakrauti kuo didesnės gramzdos laivus – vienas svarbiausių uosto pajėgumo veiksnių. Tiek gilinant, tiek valant uosto akvatorijos dugną svarbus kiekvienas centimetras. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą, tai yra didžiausią galintį praplaukti Panamos kanalu, papildomai krauti iki 100 tonų krovinių. Yra apskaičiuota, kad nuo vienos tonos krovinio valstybės biudžetas gauna 11,23 Lt“, – pažymėjo Uosto direkcijos generalinis direktorius A.Vaitkus.
IŠKAS 300.000 M³ GRUNTO
Pasak Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus A.Kamarausko, SGD terminalui statyti reikalinga akvatorija užpernai buvo išgilinta iki 16 metrų gylio.
„Natūralu, kad per šį laiką yra susikaupę sąnašų. Reguliariai atliekami gylio matavimai parodė, kad ties SGD terminalu bei Smeltės apsisukimo ratu reikės išvalyti apie 300.000 m3 kubinių metrų sąnašų. Tikimės, kad darbai vyks be trikdžių ir ši teritorija bus išvalyta maždaug per savaitę“, – sakė A.Kamarauskas.
Klaipėdos uoste startuoja ne vien valymo, bet ir gilinimo darbai. Šią savaitę pasirašyta sutartis su Austrijos statybos milžine „Strabag“. Kompanija įsipareigojo iškasti apie 300.000 m3 kubinių metrų grunto. Darbų vertė siekia 5,04 mln. eurų.
UOSTE SIEKS 17 METRŲ GYLIO
„Žengtas pirmas žingsnis Klaipėdos uoste siekiant 17 metrų gylio. Šiandieninis mūsų tikslas – laivybos kanalą pagilinti puse metro – nuo 14,5 iki 15 metrų “, – teigė Uosto direkcijos Plėtros ir akvatorijos priežiūros departamento direktorius Vidmantas Paukštė. Šie darbai bus atliekami nuo uosto vartų iki dešimtos krantinės. Juos baigti numatyta šių metų rudenį.
Remiantis Klaipėdos uosto laivų eismo tarnybos duomenimis, didžiųjų laivų Klaipėdos uoste pastebimai daugėja.
Iki 2018 metų uostas ketina investuoti 332,7 mln. eurų į krantinių prieigų gilinimą ir jų pritaikymą prie kanalo, kad didieji laivai galėtų laisvai plaukioti ir švartuotis uoste.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.