Centrinis Klaipėdos terminalas ir laivybos bendrovė „DFDS Seaways“ ką tik susitarė dėl keltų linijos veiklos pradžios. Terminale veiks keleivinių-krovininių keltų tipo linija „Ro-Pax“, kuri sujungs Klaipėdos ir Švedijos uostus.
Kaip praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, per laivybos liniją Klaipėda – Karlshamnas 2014 metais buvo pervežta daugiau nei 100.000 keleivių, beveik 50.000 keleivinių transporto priemonių ir daugiau nei 100.000 krovininių vienetų. Šioje laivybos linijoje šiuo metu dirba du laivai – „Athena Seaways“ ir „Regina Seaways“.
Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, pernai vasarą atidarytas Centrinis Klaipėdos terminalas kartu atspindi ir bendrą valstybės transporto politiką. „Šio terminalo dėka bus sudaromos palankios sąlygos krovinius vežti jūrų transportu, nuimant apkrovas nuo kelių. Panaši aplinkos gerinimo strategija vystoma visoje Europoje. Terminalo atsiradimas naudingas ir tuo, kad išplėtėme ir „Ro-Ro“ bei „Ro-Pax“ infrastruktūros pajėgumus. Iki šiol turėjome labai ribotas galimybes naujų lengvųjų automobilių sandėliavimui ir distribucijai regione“, – teigia A.Vaitkus.
Terminale vienu metu gali švartuotis 3 laivai. Jis turi vienas iš moderniausių reguliuojamų rampų, tinkančias naujo tipo „Ro-Ro“ laivams ir gali atlaikyti didelio svorio apkrovas, kurios reikalingos sunkios technikos iškrovimui. Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje yra tik keletas uostų, turinčių tokią modernią krovininę ir keleivinę infrastruktūrą.
Per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį Klaipėdos uosto teritorijoje įrengta visa reikiama infrastruktūra, inžinerinės komunikacijos, kontrolės patikros postai, krovinių saugojimo aikštelės, kurios terminale leis aptarnauti apie 6 mln. tonų krovinių ir apie 500.000 keleivių per metus.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.