Ilgus metus abejota dėl miesto Bendrajame plane dar sovietmečiu numatyto tilto racionalumo greta Nemuno ir Neries santakos bei senamiesčio. Kauno savivaldybei staiga paskelbus architektūrinį konkursą tiltui Kėdainių gatvės trasoje projektuoti, abejonės vėl sukilo.
Vadinamojo Kėdainių tilto klausimas tarp specialistų rimčiau taip ir nebuvo diskutuotas. Viešoje erdvėje taip pat nerasime informacijos apie tilto statybos motyvus. Tiltas Bendrajame Kauno plane buvo pažymėtas dar sovietmečiu, kai Kaunas sparčiai augo ir transporto sistema buvo matuojama pusės milijono miestui. Ir tuomet, ir vėliau tilto efektyvumas Kėdainių gatvelės trasoje buvo ne kartą kritikuotas miesto urbanistų, tačiau keliavo iš vienos Bendrojo plano versijos į kitą tarsi savaime.
PROJEKTAS AMBICINGAS, PREMIJOS KUKLIOS
Dabar viešoji įstaiga Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba, administruojanti konkursą, išplatino informaciją, jog bus perkama ne tik idėja, bet ir jos įgyvendinimas – techninio projekto parengimas ir priežiūra.
Kauno savivaldybė šiuo projektu tikisi pagerinti Vilijampolės rajono transportinius ryšius su Užnemune ir sumažinti tranzitinį eismą senamiestyje. Teigiama, jog būtų sukurta nauja Vilijampolės – Užnemunės funkcinė erdvė, sudaranti prielaidas plėstis miesto centrui vakarų kryptimi.
Konkurso sąlygos skelbia, jog Kėdainių tilto projektavimui ir statybai numatytas 30 milijonų eurų biudžetas. Deja, konkurso premijos, turint omeny sudėtingą ir itin reikšmingą objektą, kuklutės.
Konkurso I-os vietos laimėtojui teks 4000 eurų ir projektavimo darbų sutartis. Antrosios vietos laimėtojų laukia 3000 eurų premija, trečiosios – 2000, o dvi paskatinamos premijos – tebus po 1000 eurų.
ARCHITEKTŪROS GRANDAI KRITIKUOJA TILTĄ
Architektūros profesorius Jonas Minkevičius kritikuoja Kauno savivaldybės sumanymą statyti tiltą prie pat Nemuno ir Neries santakos, unikalaus kraštovaizdžio centre.
„Šioje vietoje pastatytas tiltas sunaikins slėnį ir panoraminį vaizdą tiek iš Santakos parko į Nemuną, tiek ir iš Nemuno pusės Į Senamiestį. Kur mūsų paveldo saugotojai? Kas davė teisę Kauno technokratams naikinti neįkainojamas vertybes? Didžiausių mūsų upių santaka – yra ne vien Kauno, bet ir visos Lietuvos turtas,“- teigia J.Minkevičius.
Profesorius teigia, jog Kėdainių tiltas transporto problemų neišspręs, o jeigu jau transporto sistemai mirtinai trūksta jungties šioje vietoje, tai verčiau statyti tunelį po Nemunu.
Dar griežčiau Kėdainių tilto atžvilgiu nusiteikęs vienas labiausiai patyrusių Kauno urbanistų, Alvydas Steponavičius. Jis išplatino pareiškimą, jog Kėdainių tilto konkursas verčia jį trauktis iš Kauno urbanistikos ir architektūros ekspertų tarybos. Iš pačios Architektų sąjungos – taip pat.
A.Steponavičius teigia nebeturintis nei noro, nei jėgų oponuoti „savivaldybės chunveibiniškąjai frakcijai“. Urbanistas pripažino, kad penkiasdešimt metų atidavė Kauno urbanistikai, tačiau šiandien miestą valdančiųjų „kūryba džiaugtis, toleruoti ją ir taisyti klaidas“ nebeturi instrumentų ir noro.
KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ
Kad ši sunkiasvorė architektūros kritika bus išgirsta Kauno savivaldybėje, tikimybė nedidelė. V.Matijošaičiui tapus meru architektūros diskusijos mieste dingo. Viskas nutariama „už uždarų durų“ ir kiekvienas bandymas abejoti valdžios sprendimais sutinkamas gausiomis propagandinėmis atakomis, net nebandant išgirsti oponentų motyvų.
Kėdainių tilto konkurso organizatoriai optimistiškai teigia, jog bus “sukurta nauja aukščiausios kokybės miestovaizdžio erdvė, pagrįsta erdviniu dialogu tarp vertingos istorinės Senamiesčio aplinkos ir naujo XXI amžiaus miestoženklio – Tilto komplekso”.
Matyt, į dalį klausimų atsakys konkursiniai tilto projektai. Laukti teks neilgai – projektų pateikimo terminas spalio 31-oji. Tačiau ar savivaldybė modeliavo, kaip pastačius Kėdainių tiltą kis transporto srautai ir koks prognozuojamas miesto eismo sistemos pagerinimas, kol kas informacijos nematyti. Negirdėti kol kas nieko ir apie Kėdainių tiltui reikalingų gatvių projektavimą, nes ir kairiajame, ir dešiniajame Nemuno krante laukia statūs ir sudėtingi Aleksoto bei Šilainių šlaitai į kuriuos gatvių tilto trasoje praktiškai nėra.
Foto: Kauno savivaldybės

Kauno miesto susisiekimo tinklas (Bendrojo plano ištrauka).
:)
( 2018-02-12 )
https://www.designboom.com/architecture/mvrdv-dawn-bridge-shanghai-02-08-2018/?utm_source=designboom+news&utm_medium=email&utm_campaign=MVRDV%27s+dawn+bridge
ilk
( 2017-11-22 )
Ir kas gi tie Kauno“ išminčia’i,užsigeidę sovietmečio užsilikusiu kažkokiu ‘planu’ besiremiantys Kauno Senamiestį sudarkyti.
Šalin rankas nuo Nemuno ir Neries santakos.Kokį tiltą ?Ar Jūs neįžvelgiate, kur mašinų spūstys?Kodėl norite sunaikinti visą Senamiesčio paveldą ,pataikaudami kažkokiems neaiškios primityvios dvasios ……… .Santaka prašo nedarkyti,kas su meile Lietuvai nuo amžių Kauną puošė,garsino. Plauki Nemunu ir iš tolo jau tave sveikina Kauno Senamiesčio rūmai,upių santaka,šlaitai lyg rūta žaliuojantys.O kai kas visa tai užgriozdinti užsimanė ir dar vadinamajame konkurse be sąžinės graužaties dalyvauja…
Graži Tu,mano brangi Tėvyne-kiekvienam lietuviui įsimintina daina.Ir suklydusieji prisipažinkite žiauriai klydę ir palikite Santaką ramybėje.JUms už tai dėkos visa Lietuva. AČIŪ.
mindis
( 2017-11-18 )
zinau kas organizuoja pasipriesinima – taigi projetas sutrikdys H.Daktaro teviskes ramybe . ziurekit i sakni 🙂
STATISTIKAS
( 2017-10-30 )
Vilnius – 1 upė, 12 tiltų.
Kaunas -2 upės, 8 tiltai.
naujas
( 2017-09-19 )
jeigu jau santurusis Steponavicius pratruko, tai jau kazka reiskia. signalas rimtas.
A
( 2017-09-19 )
Tenka pripažinti, kad Kaunui būdingas savinaikos instinktas. Freudą pasiskaitykite, savivaldybininkai. Mažai „erdvinių dialogų“ tarp subtilios praeities ir naujų monstrų pridaryta Sovietijos metais – drįstate dabar vėl apie tai kalbėti? Sunaikinsite subtiliausią Kauno peizažą. Kaip save gerbiantys profesionalai gali dalyvauti tokiame grynos destrukcijos konkurse? Bet, žinoma, atsiras ambicingų šmikių be sąžinės.
R
( 2017-09-18 )
be diskusijų…statom tiltą, tik kad tilto tąsa abiejose Nemuno pusėse yra tik punktyrai kurių realizacija visiška utopija. Juokinga jei nebūtų graudu kokie proto bokštai valdo Kauną.