Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pradėjo svarbų Marvelės krovininio uosto plėtros etapą – naujos aikštelės statybos darbus. Šis projektas, orientuotas į infrastruktūros modernizavimą ir tvarių transporto sprendimų diegimą, žymi naują etapą vidaus vandens kelių infrastruktūros plėtroje.
TVARIOS ARCHITEKTŪROS DALIS
Prie plėtros prisidedantys statybos darbai apima 10.000 m² naujos trinkelių dangos įrengimą, lietaus vandens surinkimo sistemų ir betoninės atraminės sienelės statybą. Vykdomi darbai ne tik pagerins krovinių pervežimo efektyvumą, bet ir prisidės prie uosto operacijų modernizavimo. Darbus atlieka UAB „Sūduvos statyba“, o projekto vertė – 1,317 mln. eurų (su PVM). Projektas finansuojamas laikantis „žaliojo pirkimo“ principų. Tai reiškia, kad visi darbai ir naudojamos medžiagos atitinka griežtus aplinkosaugos standartus. Numatoma darbų trukmė – 3 mėnesiai.
Kaip pažymėjo VVKD generalinis direktorius V.Vinokurovas, šio projekto įgyvendinimas yra būtinas žingsnis krovininio uosto plėtrai. Šiuo metu verslo poreikis viršija VVKD pajėgumus, todėl plėtra yra būtina. Krovininiai laivai išsiskiria mažesnėmis anglies dvideginio emisijomis, mažesniu triukšmu ir sumažina eismo spūstis sausumos keliuose. Vidaus vandens kelių infrastruktūra turi būti stipri ir moderni, kad galėtume visapusiškai pasinaudoti upinės laivybos privalumais. Modernizuota infrastruktūra ne tik padidins krovinių pervežimo pajėgumus, bet ir suteiks naujų galimybių Kauno regiono verslui: efektyviau krauti ir transportuoti prekes, geriau išnaudoti strateginę Kauno padėtį.
ILGALAIKĖS VVKD ISTORIJOS DALIS
Marvelės krovininio uosto plėtra – tai ilgalaikės VVKD strategijos dalis, siekiant sukurti modernią ir aplinkai draugišką infrastruktūrą. Praėjusių metų rugsėjį paskelbus krovininės laivybos pradžią, Nemunu jau gabentas rekordinis krovinių kiekis. Atliekami ir įspūdingi krovos darbai. Krovininio uosto plėtra yra vienas iš strateginių tikslų Lietuvos Respublikos bendrajame plane. Detalusis planas buvo patvirtintas dar 2011 m., o šiemet vyksta poveikio aplinkai vertinimo (PAV) procedūros visam 15 ha plotui. 2024 m. spalio 29 d. VVKD kartu su UAB „Infraplanas“ pristatė PAV Kauno gyventojams, kurie turėjo galimybę išsakyti savo pastabas, o pagrindiniai gyventojų nuogąstavimai dėl triukšmo, oro taršos ir estetikos buvo atidžiai įvertinti.
VVKD aktyviai siekia dialogo su vietos gyventojais. Plėtros metu rengti leidžia bendruomenei dalyvauti sprendimų priėmimo procese ir betarpiškai aptarti aktualius klausimus. Gyventojų pastebėjimai dėl triukšmo, oro taršos bei estetinių sprendimų bus integruoti į projektą, užtikrinant, kad uosto veikla būtų suderinta su aplinkinių gyventojų interesais.
IŠSISKIRIA MAŽESNIU NEIGIAMU POVEIKIU APLINKAI
Marvelėje kraunami įvairūs kroviniai: konteineriai, mediena, birios mineralinės, statybinės medžiagos, metalo gaminiai ir kita. Numatytos ir krovos bei laivų stovėjimo krantinės. VVKD iniciatyva vykdomiems krovos darbams buvo atlikti aplinkos triukšmo matavimai (Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos), kurie parodė, jog leistinų triukšmo verčių nebuvo viršyta, tiek uoste, tiek priešingame Nemuno krante.
Vidaus vandens transportas išsiskiria mažesniu neigiamu poveikiu aplinkai nei sausumos transportas. Krovininių laivų naudojimas padeda mažinti CO₂ emisijas, transporto sąnaudas bei eismo spūstis tiek valstybinės, tiek regioninės reikšmės keliuose. Kartu šis projektas prisideda prie bendro šalies tvarios infrastruktūros plėtros, kuri naudinga kiekvienam gyventojui.
Parengta pagal VVKD informaciją.
Titulinė nuotrauka: VVKD.