Nuo mažųjų laivų prieplaukos iki nacionalinės marinos – dabar taip neoficialiai vadinamas pietinėje Klaipėdos dalyje planuojamas mažųjų ir pramoginių laivų uostas. Neseniai šį klausimą uostamiestyje aptarė suinteresuotos pusės: miesto meras Arvydas Vaitkus, Uosto direkcija, architektai, projektuotojai, buriuotojų, irkluotojų, Vidaus vandens kelių direkcijos atstovai.
REIKALINGAS ARCHITEKTŪRINIS-URBANISTINIS KONKURSAS
Apie siekį sukurti reikiamą infrastruktūrą kalbama jau ne vienerius metus, tačiau tam, kad norai virstų realybe, būtina atlikti dar nemažai paruošiamųjų darbų.
Marina numatoma vystant uosto pietinių vartų projektą. Projektiniuose pasiūlymuose suplanuota krantinė keleiviniams keltams, prieplauka laivams, zona buriuotojams, kita infrastruktūra. Uosto direkcija jau įsibėgėjo rengdama projektą, tuo metu miesto užduotis – suplanuoti reikiamą infrastruktūrą žemyninėje dalyje. Kad procesas kuo greičiau startuotų ir kuo sklandžiau judėtų pirmyn, miesto mero Arvydo Vaitkaus iniciatyva buvo sukviestos visos suinteresuotos pusės – Uosto direkcija, architektai, projektuotojai, buriuotojų, irkluotojų, Vidaus vandens kelių direkcijos atstovai. „Tokio objekto sukūrimas ir išvystymas – ypač svarbus jūriniam miestui. Siekiamybė – turėti tokią mariną, kuri reprezentuotų ne tik Klaipėdą, bet ir visą Lietuvą“, – sako meras A.Vaitkus.
Susitikime išsakytos nuomonės, kad siekiant suprojektuoti kokybišką ir lūkesčius atitinkančią infrastruktūrą, reikalinga galimybių studija bei architektūrinis-urbanistinis konkursas. Norima, kad procesas judėtų kiek įmanoma sparčiau, tačiau būtina išlaikyti kokybę. Mažųjų ir pramoginių laivų uostelio atsiradimo ypač laukia ir buriuotojai bei irkluotojai – čia matomos vaikų buriavimo mokymo galimybės bei irklavimo sugrąžinimas į Kuršių marias. Tuo pat metu meras akcentuoja, kad uostelio atsiradimas turi pasitarnauti ir visiems gyventojams, ypač pietinės miesto dalies.
NAUJA GALIMYBĖ PRIEITI PRIE VANDENS
„Visa infrastruktūra turi tarnauti ne tik jachtų ir laivų savininkams, buriuotojams, irkluotojams, bet ir Klaipėdos gyventojams. Tokio pramoginio uostelio atsiradimas ypač aktualus pietinėje miesto dalyje įsikūrusiems klaipėdiečiams – turime užtikrinti naują galimybę prieiti prie vandens, Kuršių marių, persikelti į Smiltynę, nukeliauti iki Baltijos jūros. Rekreacinės zonos prie vandens pietinėje miesto dalyje ypač trūksta, gyventojai, turėdami šalia Kuršių marias, dabar vis tiek yra priversti važiuoti per miestą, kad pasiektų kokybiškas poilsio erdves šalia vandens. Mūsų siekis, kad šio disbalanso nebeliktų“, – sako Klaipėdos meras A.Vaitkus.
Susitikimo dalyviai pastebėjo, jog tai pirmas atvejis, kai prieš pradedant projektuoti rimtą objektą, sukviečiamos visos suinteresuotos pusės ir norima išgirsti jų lūkesčius. Mero iniciatyva sudaroma darbo grupė, į kurią deleguoti atstovus bus kviečiamos visos suinteresuotos pusės. Darbo grupės užduotis – parengti veiksmų programą, numatant konkrečius darbus, terminus bei atsakomybes.
Parengta pagal Klaipėdos savivaldybės informaciją.