Naujininkuose, Vilniuje ką tik atidaryta nauja „Lietuvos geležinkelių“ būstinė ir Bėgių parkas. Tai bene pirmas šalyje valstybinis atvirasis biuras ir unikali geležinkelio įrangos industrinė erdvė. Šis Bėgių parkas taip pat yra pokyčius stoties rajone inicijuojančio „Lietuvos geležinkelių“ projekto „Vilnius Connect“ dalis.
Vilniaus Naujininkų mikrorajone greta pagrindinės „Lietuvos geležinkelių“ būstinės įsikūrusiame Bėgių parke jau galima apžiūrėti istorinius riedmenis. Čia autentiškoje erdvėje eksponuojami šilumvežiai, automotrisės, tankinis vilkikas, garvežys, restoranas–vagonas, įvairūs bėgių priežiūrai naudoti įrenginiai. Įrengiant parką ypatingas dėmesys skirtas tvarumui: pėsčiųjų takeliams naudoti seni pabėgiai, apželdinimui – nebenaudojamos kuro talpos, konteineriai, naujam gyvenimui prikelti seni suoliukai. Tikimasi, kad išskirtinė, visuomenei atvira erdvė prisidės prie aktyvesnio stoties rajono kultūrinio gyvenimo – ateityje čia galėtų vykti mugės, parodos, kitos kultūrinės veiklos. Ši viešoji erdvė lankytojams atvira kiekvieną dieną nuo 8 iki 22 val. Į parką patekti galima laiptais nuo pėsčiųjų viaduko Vilniaus geležinkelio stotyje arba ateiti ar atvažiuoti dviračiu pro vartus, esančius Pelesos gatvės pusėje.
Architektų komanda „DO Architects“ tai pat išdrįso suprojektuoti pirmąjį valstybinį vadinamąjį „open ofisą“. „Dabar LTG būstinė yra „open ofisas“, tikrai ne mažiau įkvepiantis ir malonus nei vienaragių „Vinted“. Valstybinis ofisas gali būti malonus, įkvepiantis, čia gera dirbti, gera susitikti, gera dirbti Lietuvai pro langus matančius traukinius, kurie gal jau netrukus veš mus į kitus Europos miestus.“, – savo socialinių tinklų paskyroje rašė architektė Gilma Teodora Gylytė. „DO Architects“ komandos lyderė už šį projektą padėkojo ne vien kolegoms, bet ir LTG vadovams Mantas Bartuškai ir Daivai Pivoriūnienei.
Parengta pagal „Lietuvos geležinkelių“ ir „DO Architects“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: AB „Lietuvos geležinkeliai“ būstinė (arch. „DO Architects“). Foto: Luko Juso.
>LG
( 2022-10-03 )
Viskas gerai su tuo parku, tik keista,kad po visų daugiamilijoninių geležinkelio rekonstrukcijų traukinys iš Vilniaus greičiausiai pasiekia Kauna tik per valandą dešimt minučių, beveik,kaip prieškariu, XX amžiuje. Traukinių greitis nesiekia net prieš dešimt metų tuometinio premjero Butkevičiaus žadėto 160 km per valandą. Kinijoje traukiniai maždaug 100 km atstumą tarp Šanchajaus ir Sudžou miestų centrų nuvažiuoja maždaug per 20 minučių.
gerb LG
( 2022-10-12 )
Taip, mūsų traukiniai lėti.
Tačiau ši publikacija juk apie architektūrą, o ne apie traukinių greičius.