Berlyno gyventojai pasiūlė įstatymą, pagal kurį Vokietijos sostinė taptų didžiausia pasaulyje zona be automobilių. Įstatymas draustų asmeniniams automobiliams važiuoti visose Berlyno gatvėse, esančiose viduje S-Bahn-Ring žiedo, apimančio net 88 km² plotą. Organizatoriai mano, kad tai ženkliai sumažins automobilių eismą ir padės tiems, kurie iš tiesų nori savo kelionės tikslą pasiekti kuo greičiau.
PILOTAS.LT neseniai rašė apie Vilniaus miesto iniciatyvą desovietizuoti gatves. Pagal ją pilkos, nejaukios ir nesaugios Lietuvos sostinės gatvės bus verčiamos patogesnėmis ir jaukesnėmis pėstiesiems – su medžių alėjomis, mažąja architektūra, įvairesnėmis dangomis, prižiūrimais fasadais palei gatves. Berlyniečių iniciatyva, kurią inicijuoja „Volksentscheid Berlin autofrei“, ketina žengti gerokai toliau – žadama sukurti naudojimosi gatvėmis įstatymą, pagrįstą kiekvieno piliečio bendrojo gėrio principais. Šis dokumentas apribotų asmeninių transporto priemonių naudojimą 88 km² ploto Berlyno centro teritorijoje, išskyrus ugniagesių, riboto judumo žmonių, prekybininkų transportą bei komercinį eismą. Manoma, kad Berlyno centre tuomet būtų galima miegoti pravirais langais, vaikai galėtų žaisti kiemuose, o seneliai – dviračiais saugiai važinėtų gatvėmis. Įstatymas numato pereinamąjį 4 metų laikotarpį. Entuziastai jau surinko per 50.000 įstatymui pritariančių Berlyno gyventojų parašų.
Berlyno Senatui atmetus miestą nuo automobilių išlaisvinti numatantį siūlymą, „Volksentscheid Berlin autofrei“ turės padidinti gyventojų parašų skaičių iki 175 000, ir jis tuomet automatiškai bus įtrauktas į Atstovų rūmų rinkimų 2023 metų debatų darbotvarkę. Tada visi berlyniečiai dėl šio įstatymo turės balsuoti surengtame referendume. Jei iniciatyva pavyks, šis įstatymas bus pirmasis tokio pobūdžio įstatymas Vokietijoje ir taps pavyzdžiu kitiems miestams.
Beje, „Volksentscheid Berlin autofrei“ ruošiamas įstatymas nenumato išimčių nė elektromobiliams, kadangi elektrinis mobilumas, anot įstatymo iniciatorių, vis dar negali išspręsti miestų eismo problemų. Be to, elektromobilių gamyba yra itin priklausoma nuo vertingų žemės išteklių – aliuminio, kobalto, nikelio, mangano, vario, ličio, grafito.
Parengta pagal „Volksentscheid Berlin autofrei“ informaciją.
Titulinis pav.: „Volksentscheid Berlin autofrei“.