Trakų rajone atidaromas Lentvario automobilių ir pėsčiųjų tunelis po geležinkelio pervaža. Tunelis pirmą kartą Lietuvoje įrengtas nenutraukiant traukinių eismo.
TUNELĮ PRADĖJO ĮRENGINĖTI DAR PERNAI
Gruodžio 1 dieną (trečiadienį) 13 val. įvyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvaus susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičias ir rangovų atstovai.
Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė 4,95 km naujos statybos projektas buvo pradėtas įgyvendinti praėjusiais metais pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Trakų rajono savivaldybės ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnerystės sutartį, pasirašytą 2020 m. rugpjūčio mėn. Visą projektą numatyta pabaigti – 2022 m. pavasarį.
STŪMĖ PO GELEŽINKELIO BĖGIAIS
Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio 15,4 m pločio, sveria 6.720 tonų (arch. „Plentprojektas“). Įrengiant tunelį, Rangovo pasirinkta darbų technologija, kai stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo, Lietuvoje ir Baltijos šalyse buvo taikoma pirmąkart.
Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame gylyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu iš tunelio vidaus kasant ir išvežant gruntą.
Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.
Parengta pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Lietuvos automobilių kelių direkcijos.