Bendrovės „Trasto“ ginčas su Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija dėl naujos autobusų stoties neseniai baigėsi taikos sutartimi. Kaip pastaruoju metu tapo įprasta Lietuvoje, naujoji nuo šiol glausis prie prekybos centro.
Trakuose ką tik pradėjo veikti laikinasis autobusų stoties paviljonas, mat sovietmečio pabaigoje pastatytą autobusų stotį čia suplanuota nugriauti, o 2023-ųjų pavasarį – jos vietoje atidaryti gerokai didesnę naują. Pagal jau senokai naudojamą verslo schemą, didžioji dalis naujojo pastato bus skirta ne visuomeninei funkcijai, bet komercijai. PILOTAS.LT žiniomis, apie 200 m² ploto Trakų autobusų stoties ir 2.000 m² ploto prekybos centro „Rimi“ kompleksą („313 Architects“; arch. J.Žalys, L.Vaičekauskaitė) statys rangos bendrovė „Binkauskas ir Stašinskas“. Abi jo dalis sujungs pėsčiųjų pasažas, kurio stogą numatyta apželdinti.
Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovei „Trastas“ užsakius, naujosios Trakų autobusų stoties projektą firmos „313 Architects“ kolektyvas parengė dar 2016-aisiais. Senosios stoties vietoje ją kartu su 2.000 m² ploto prekybos centro „Rimi“ dalimi verslo bendrovė numatė pastatyti savo lėšomis. Tačiau šiuos verslo planus tuomet sustabdė Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija, stojusi ginti viešąjį interesą – užsimota plėtra prieštaravo parko planavimo schemai. Į teismus persikėlęs ir neseniai taikos sutartimi tarp bendrovės „Trastas“, Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ ir Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos pasibaigęs ginčas užtruko beveik 5 metus. Naujojo komplekso atidarymas suplanuotas 2023 metų kovo 1-ąją.
Parengta pagal Trakų miesto savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.