Būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybos techninės priežiūros paslaugas teiks bendrovė AB „Viamatika“, kuri laimėjo „LTG Infra“ skelbtą konkursą. Dar šiemet tikimasi išrinkti ir rangovą.
PAGAL „RAUDONĄJĄ KNYGĄ“
Kaip praneša LR Susisiekimo ministerija, tiekėjo pasiūlyta kaina – 670.145,25 eurų be PVM. „Šiandien jau turime įmonę, kuri atliks Neries tilto techninę priežiūrą. Planuojama, kad dar šiais metais paaiškės ir paties tilto statybos darbų rangos konkurso nugalėtojas, – sako už projekto „Rail Baltica“ vykdymą Lietuvoje atsakingos bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski. – Mūsų vienas iš pagrindinių uždavinių – tik gavus techninius projektus telkti visas pajėgas ir operatyviai vykdyti statybos rangos bei paslaugų viešuosius pirkimus. Tad projekto partneriai, atsakingi už projektavimo veiklas, yra įsipareigoję prioriteto tvarka kuo greičiau baigti projektavimo darbus „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Kaunas – Lietuvos ir Latvijos valstybių siena.“
Naujo tilto per Neries upę statybos techninės priežiūros konkursas vyko pagal Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) nustatytas konkurso organizavimo procedūras – taip vadinamą „Raudonąją knygą“. Tai dažniausiai Lietuvoje taikomas modelis tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje. Vienas šio modelio privalumų – darbų priežiūros Inžinierius matuoja ir vertina visus projekto rangovo atliktų darbų kiekius, o užsakovas mokėjimus atlieka tik už faktiškai atliktus darbus, tad išvengiama permokėjimo už galimai didesnius nei faktiški darbų kiekius.
Pagal konkurso sąlygas, jo laimėtojas turės organizuoti statinio statybos priežiūrą, kontroliuoti, ar statinys statomas pagal statinio projektą, statybos rangos sutarties sąlygas, taip pat normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų ir kitų teisės aktų reikalavimus.
BUS ILGIAUSIAS BALTIJOS ŠALYSE
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1.510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų. Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM.
Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m., o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 m.
Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinis pav.: „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos (arch. IDOM).