Reaguodama į LR Susisiekimo ministro Mariaus Skuožio viešus pareiškimus nugriauti Vilniaus oro uosto pokarinį pastatą, ką tik savo poziciją paviešino Valstybinė kultūros paveldo komisija. Jos nuomonė šiuo klausimu itin griežta: „negali būti kalbama apie Vilniaus oro uosto pastato griovimą“.
PASTATAS TURI BŪTI SAUGOMAS
„Vilniaus oro uosto pastatas yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą. Jam taikoma ir atitinkama teisinė apsauga. Viešojoje erdvėje netyla diskusijos, kad pastatas turi būti nugriautas ir statomas naujas. Valstybinė kultūros paveldo komisija pabrėžia, kad Kultūros vertybių registre esančios vertybės negali būti diskusijų dėl galimo griovimo objektas, o pastatas turi būti saugomas kaip ir bet kuri kita šiame sąraše esanti kultūros vertybė, – rašoma pranešime žiniasklaidai.
Paveldo apsaugą apibrėžiantys įstatymai ir teisės aktai nurodo valstybei išsaugoti Kultūros paveldo registre esančias vertybes. Valstybinės kultūros paveldo komisijos nuomone, bet kokia kitokia vieša komunikacija diskredituoja paveldosaugos ir pačios valstybės veiklą. Kultūros vertybių išsaugojimo klausimas yra lygiavertis nepriklausomai nuo to, kokio tipo, konfesijų, istorinio sukūrimo laikotarpio vertybės yra įrašytos į Kultūros vertybių registrą, ir kuriai visuomenės daliai jos yra priimtinos arba ne. Teisės aktai taipogi įpareigoja, jog kultūros paveldo objektų ir vietovių turi būti atrinkta tiek ir tokių, kad būtų užtikrintas pakankamo pavyzdžių kiekio išsaugojimas kiekvienu atveju. „Taip, sovietinio laikotarpio palikimas priskirtinas prie nepatogaus paveldo. Visgi reikėtų kalbėti ne apie laikotarpį, kada objektas sukurtas. Reikia vertinti – architektūra gera, ar ne, kiti elementai vertingi, ar ne. Tai yra esmė. Šiai dienai Vilniaus oro uostas yra pripažįstamas kaip objektas, turintis tų paveldosauginių verčių“, – sako Valstybinė kultūros paveldo komisija.
ILIUSTRUOJA DAUGIASLUOKSNĘ AREONAUTIKOS ISTORIJĄ
Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos teisinės apsaugos tikslingumo klausimus svarsto atsižvelgdamos tik į objektų kultūrinę vertę, ir tik pagal šį, o ne jokį kitą kriterijų gali panaikinti arba suteikti vertybei teisinę apsaugą. „Norime atkreipti dėmesį, kad dėl kitų į Kultūros vertybių registrą įrašytų sovietinio laikotarpio pastatų – Vilniaus geležinkelio stoties ar Vilniaus dramos teatro – rekonstravimo išsaugant pastatų vertingąsias savybes diskusijų nekilo. Yra sakoma, jog šie pastatai saugomi, nes iliustruoja geležinkelio plėtros ir teatro bei modernios architektūros šalyje istoriją. Tuo tarpu Vilniaus oro uostas iliustruoja daugiasluoksnę areonautikos, Vilniuje vystytos nuo Pirmojo pasaulinio karo laikų, istoriją“, – pabrėžia Valstybinė kultūros paveldo komisija.
Pranešime spaudai taip pat pažymima, kad svarstant apie tolesnę Vilniaus oro uosto plėtrą reikėtų nepamiršti, kad lėktuvų kilimo bei tūpimo trasa yra virš UNESCO Pasaulio paveldo sąraše esančio Vilniaus istorinio centro. Paveldo komisija pasisako už naujai parengtame Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane tarp Vilniaus ir Kauno siūlomą naują tarptautinį oro uostą.
„Vilniaus oro uosto bei kitų šio laikotarpio pastatų nevienareikšmis vertinimas neišvengiamai verčia pradėti atranką ir diskusiją, kurie iš jų mums yra aktualūs ir vertingi šiandien. Raginsime Kultūros ministeriją bei Kultūros paveldo departamentą sudaryti baigtinį šio laikotarpio objektų sąrašą, kuris būtų aiškus, motyvuotas bei suprantamas visuomenei“, – reziumuoja Valstybinė kultūros paveldo komisija.
Vilniaus oro uosto pastatas į Kultūros vertybių registrą buvo įrašytas 1993 m. 2007–2008 m. pastatui buvo nustatytos architektūrinio pobūdžio vertingosios savybės.
Valstybinė kultūros paveldo komisija yra Seimo, Prezidento ir Vyriausybės ekspertė ir patarėja valstybinės kultūros paveldo apsaugos politikos formavimo ir įgyvendinimo klausimais. Dėl Vilniaus oro uosto išsaugojimo kreipiamasi į Susiekimo, Kultūros ministerijas, Kultūros paveldo departamentą, Seimo Kultūros komitetą, Vyriausybę ir Vilniaus m. savivaldybę.
Parengta pagal Valstybinės kultūros paveldo komisijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Gyčio Oržikausko.
KAPITALISTAS
( 2021-12-30 )
BAKALAURUI….JEI VALDZIA MASTYTU REKETU LIETUVAI IR LATVIJAI TURET 1 ORO UOSTA..PANEVEZYJE…IKI RYGOS 140 IKI VILNIAUS 120 IKI KAUNO 100 IKI SIAUKIU 80…..BET TO NIEKADA NEBUS ..PASVAJOT GALIMA O REALYBE NYKSTANCIOSE SALYSE YRA TOKIA KOKIA YRA….SKRENDANCIUJU SU KIEKVIENAIS METAISMAZES KAS 20-30 METU KRITIMAS BUS DVIGUBAS NES GIMSTANCIUJU KRITIMAS YRA ATITINKAMAS..ZMONES NEGIMSTA REISKIAS IR POREIKIAI ATITINKAMAI MAZES KARTAIS ..REIK SUSITAIKYT KAD ATEITYJE VISKAS TRAUKSIS IR NE PMAZU O STAIGIAI….NEBEREIKES TIEK BUTU, PARDUOTUVIU, SKRYDZIU,….ISIVAIZDUOKIT…SU KIEKVIENAIS METAIS JUSU GATVEJE NELIEKA PO 10% GYVENTOJU….I KA VIRSTA JUSU GATVE, RAJONAS, MIESTAS , SALIS…..APIE KOKIAS PERSPEKTYVAS GALIMA KALBETI ??????? NET NE PERSPEKTYVAS …KALBESIM KAIP ISLAIKYT INFRASTRUKTURA IR EVAKUOT DAR GYVENANCIUS ZMONES PERIFERIJOJE I VILNIU NES NEBEBUS IMANOMA ISLAIKYTI INFRASTRUKTUROS..DABAR TAI JAU VYKSTA..NAIKINAMOS LIGONINES, MOKYKLOS..KIEK TEMPS TIE RAJONAI BE TO ????? NEILGAI…..TEVUKAI GYVENA ANYKSCIU RAJONE KUR LIGONINE TERA HOLAS I POMIRTINI GYVENIMA IR JA NAIKINS…KAS LIEKA ANYKSCIAMS IR RAJONUI…AR JUS NORITE GYVENT MIESTE KUR LIGONINE UZ 40-50 KM…AS NE….AR NORESITE GYVENT MIESTELYJE KUR MOKYKLA UZ 20 KM O DARBAS UZ 50 KM…MANAU NE ….AR NEBIJOSITE SUSIRGTI AR ISTIKTAS INFARKTO ISGIRST RAGELYJE : GREITOJI BUS UZ VALANDOS…..ZMONES ISSILAKSTYS IS TOKIU VIETOVIU IR IS TOKIOS SALIES..TIESIOG CIA GYVENTI BUS NESAUGU….TIKRAI CIA NEREIKES JOKIOS RAIL BALTICOS AR NAUJU ORO UOSTU…TIESIOG TURIM SUPRASTI KAD MUSU SALIES LAIKAS KADA JOS NELIKS JAU APSKAICIUOTAS…..MUSU NEREIKS NET UZKARIAUTI ..MES ISNYKSIME KAIP DUMAS…KODEL..DEMOGRAFIJA….2 TEVAI VIENAS VAIKAS…REISKAISI PER KARTA SUMAZEJAME DVIGUBAI…VAIKAI TA PRATESIA…..DU TEVAI-VIENAS VAIKAS….O KUR DAR BEVAIKES SEIMOS ..LGBT …VISKAS TRAUKSIS O MOKESCIAI TIK DYDES…….NIEKS NIEKO NEINVESTUOS I TOKIA SALI …SENATVE SKURDI NES NIEKS NEINVESTUOJA MOKESCIU NER IS KUR SURINKT CIA GIME TAI MATO IR BEGA…UZBURTAS RATAS ISISUKA…….
Leonardas Vaitys
( 2021-11-19 )
Tiksliai. Plačiau http://www.vaitys.lt
BUKALAURŲ STRATEGIJA
( 2021-10-10 )
Jei Lietuvos valdžia mąstytų apie visą Lietuvą,o ne tik apie Vilnių,tai tada aišku,kad Kauno orouostą darytų pagrindiniu šalyje,nes Vilniaus oro uostas visiškai neperspektyvus plėtros,lokacijos ir grėsmių atžvilgiu ir neverta ten investuoti.Kai atsidarys Rail Batic,daugeliui Kauno,Panevežio ir Marijampolės žmonių bus daug patogiau nusigauti į Rygos ar Varšuvos orouostus,nei į Baltarusijos pasienį.Manau po Rail Baltic atsidarymo Vilniaus orouostas stipriai pralaimės konkurencinę kovą,o aš asmeniškai pasižadu nekelti daugiau kojos į Vilniaus orouostą,nes vilniečiai yra savanaudžiai,visas lėšas skirtas visai šaliai jie didžiają dalį investuoja Vilniuje.
KAPITALISTAS
( 2021-12-30 )
ZIUREK JEI TAIP IR BUS TAI VISKAS KLOSTYSIS SAVAIME ….JEI BUS POREIKIS TAI IR SKRYDZIAI BUS IS KAUNO JEI BUS SKRYDZIAI TAI IR ORO UOSTA PLES…..KAS TEN PRAPLEST TERMINALA…BET KAZKAS MAN SNIBZDA KAD PANEVEZIECIAI IR SIAULIECIAI TOLIAU VAZIUOS I RYGA KUR PILNA SKRYDZIU….KITA VERTUS ZINANT LIETUVOS DEMOGRAFIJA PO 60 METU LIETUVOJE GYVENS APIE 700.000 GYVENTOJU IR SPEJU DYDZIOJI DALIS JU BUS NE KAUNE O IR SKRYDZIU TIKRAI BUS GEROKAI MAZIAU NEI DABAR TODEL VILNIAUS ORO UOSTAS SPEJU IKI LIETUVOS GALO BUS PAGRINDINIS ORO UOSTAS….LIETUVA NYKSTANTI SALIS IR NEBEVERTA TASKYT PINIGU NIEKAMS…PO 100 METU MUSU LIETUVIU SIOJE PLANETOJE FIZISKAI NELIKS…TIESIOG ISMIRSIME TODEL FINANSUS REIK KREIPT PRASMINGESNIEMS REIKALAMS KAD ISMIRTUMEME ORIOSE SALYGOSE O NE NAUJO ORO UOSTO PATVORYJE IS KURIO KILS RUSU AR LENKU LEKTUVAI….
KAPITALISTAS
( 2021-12-30 )
O DEL RAIL BALTICOS NEPERGYVENKIT…JI NIEKADA NEVEIKS AR VEIKS TIK PIRMUS METUS….NIEKS I KAUNO ORO UOSTA NEVAZIUOS TRAUKINIU IS PANEVEZIO….KODEL ???? O GI TODEL KAD NEVAZINES TRAUKINYS KAS VALANDA SU 5 KELEIVIAIS IS PANEVEZIO…TIESIOG VISUS JUOS BUS PAPRASCIAU NUVEZT 8 VIETU MIKRIUKU AR ATVAZIUOS SAVAIS AUTO…RAIL BALTICA JAU DABAR YRA MIRES REIKALAS …NIEKS DABAR NEVAZIUOJA TRAUKINIU IS PANEVEZIO I SIAULIUS AR KLAIPEDA…NERA POREIKIO NEBUS JO IR PASTACIUS RAIL BALTICA VAZIUOT I KAUNA AR ORO UOSTA…ISIVAIZDUOKIT NET AUTOBUSAS I KAUNA IS PANEVEZIO ISVAZIUOJA SU 5 KELEIVIAIS…