„Inovacijų savaitės 2019“ metu, Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centre pristatytos lietuviško dizaino inovacijų naujienos. Optimizmo nestigo.
Spaudos konferencijoje teigta, jog lietuvių inovatyvaus dizaino suvokimas pasauliniame kontekste yra aukšto lygio ir galime būti konkurencingi su valstybėmis, turinčiomis susiformavusią dizaino istoriją. Akivaizdu, kad mūsų dizainas yra naujas, įvairus, kuriantis jaukumą ir emociją, tad Lietuvos gamintojai turėtų drąsiau pristatyti savo produktus pasaulinei rinkai.
DIZAINO INOVACIJOS IR KELIAS Į GAMYBĄ
Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centre savo idėjas pristatė jau pripažinimo sulaukęs Ignas Survila, sukūręs specialiai dalinimuisi skirtą elektrinį paspirtuką „Unicorn“.
Prekinio ženklo „Tata Paper“ įkūrėja Marija Silickaja-Šmatavičienė, teigė, gaminanti produktus iš neįprasto popieriaus, kuris gaminamas iš specialaus pluošto ir nedaro įtakos miškų naikinimui. „Popierius – tarsi veganiška oda, tinkanti tiek galanterijos gaminiams, tiek namų apyvokos daiktams gaminti“, – sakė M.Silickaja-Šmatavičienė .
Ričardas Bielskis sukūręs pirmąjį lietuvišką išmanųjį prietaisą EOMI, sujungė jame liniuotę, skriestuvą, kampainį ir auksinio pjūvio matuoklę. „Tai savotiškas šveicariškas peiliukas architektams“, – sakė R.Bielskis.
Pastebėta, kad vis daugiau Lietuvos įmonių, norinčių sėkmingai konkuruoti užsienyje, turi investuoti į dizainą. „Inovacijų savaitės 2019“ viena iš temų – dizaino inovacijos versle.
„Dizaino sprendimais grįsta inovacija – gali būti ir paslauga, ir gaminys, vartotojams sukuriantis naują poreikį. Dizainas yra svarbi inovacijų proceso dalis, todėl tokio pobūdžio inovacijoms skatinti Europoje skiriama vis daugiau dėmesio. Manau, kad ši sritis turėtų augti ir Lietuvoje, todėl matome daug galimybių bendradarbiauti su Lietuvos dizaineriais“, – teigė Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus.
KOMUNIKACIJA IR DIZAINO TAIKYMO BRANDA
Ne vienerius metus komunikacijos dizaine visame pasaulyje dirbantis Martynas Birškis („Proctel & Gable“, „Nestle“) teigė, kad „dizaineriai turi telkti jėgas į sukurto produkto aprūpinimą. Mūsų dizaino komunikacija turi „važiuoti“ kartu su mūsų produktais“.
Lietuvos dizaino forumo, viešinančio lietuvių dizainerių darbus tarptautinėse parodose, vykdančioji direktorė Gražina Bočkutė teigia, kad „lietuviškas dizainas turi didelį potencialą augti pasaulinėje rinkoje. Dažniausiai jis tapatinamas su jaukumu, emocine raiška objekte, žaismingumu, panaudojant medžiagas“.
Sparčiai vystantis technologijoms ir inovacijoms, vis daugiau įmonių supranta dizaino svarbą kuriamų paslaugų ar prekių pridėtinei vertei. Pastebima, kad įmonės, investuojančios į dizaino procesus bei mokslinius tyrimus ir eksperimentus, yra žymiai sėkmingesnės nei kitos. Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro vadovas Marius Urbanavičius pristatė naują paslaugą – dizaino taikymo organizacijoje brandos įvertinimą.
Parengta naudojant Lietuvos Dizaino forumo ir agentūros „Agency 1323” informaciją ir iliustracijas.
Titulinė nuotrauka: Išmanusis prietaisas architektams EOMI (autorius dizaineris Ričardas Bielskis)