2022-uosius Kauno oro uostas planuoja pasitikti atsinaujinęs – didesnis, tačiau išlaikęs savo architektūrinį charakterį. Apie būsimą vientisą keleivių terminalo plėtrą architekto Gintauto Natkevičiaus kolektyvas pagalvojo dar prieš dešimtmetį.
PLĖTRA SUPLANUOTA DAR PRIEŠ 10-METĮ
Kauno oro uosto pokyčius diktuoja sparčiai augantys oro transportu keliaujančių srautai. Siekiama, kad sparčiai besiplečiančiame Kauno oro uoste būtų galima aptarnauti apie 2 mln. keleivių per metus. Keleivių terminalo plėtros projekto architektas G.Natkevičius pažymi, kad šiame oro uosto plėtros etape numatomais architektūriniais sprendimais visų pirma siekiama didinti keleivių komfortą. Dabartinį oro uosto terminalą iš viso planuojama didinti apie 1,5 karto – nuo esamų 7.300 m² iki 10.800 m². G.Natkevičiaus teigimu, rekonstrukcijos metu atsiras kelios naujos architektūrinės detalės, bet visa projektuojamų priestatų architektūra išliks analogiška esamo pastato išraiškai. Pastarasis buvo projektuojamas moduliniu principu.
Numatyta išardyti rytinį bei vakarinį oro uosto fasadus ir pristatyti du naujus priestatus. „Prieš gerą dešimtmetį projektuojant keleivių terminalą jau buvo numatyta ateityje vykdyti plėtrą ir tam pasiruošta – įrengti pamatai būsimų priestatų kolonoms“, – pažymi architektas. Jie bus statomi ant pamatų, apdairiai įrengtų dar ankstesnės rekonstrukcijos metu Beje, 2009-aisiais Kauno oro uosto terminalas buvo pripažintas geriausiu metų visuomeniniu statiniu Kauno krašte. Jis pasižymi pažangia techniška estetika ir funkciniu paprastumu, tad logiška, jog plečiant bus išlaikytas pastato architektūrinį vientisumas.
„Funkciškai oro uostas išdėstytas taip, kad žmonės išskrenda per antrą aukštą, o atvyksta per pirmą, toks išdėstymas išliks ir ateityje. Planuoti kitaip būtų tiesiog netikslinga“, – sako G.Natkevičius.
PER VALANDĄ – 6 ORLAIVIŲ KELEIVIAI
Pernai antrieji šalies oro vartai savarankiškai aptarnavo 1 mln. keleivių. Pasak oro uosto vadovo Karolio Matulaičio, išaugus keleivių srautams, visi procesai planuojami ypatingai kruopščiai. „Siekiame užtikrinti maksimalų keleivių komfortą, tad daug dėmesio skiriame procesų planavimui, dienos plano sudarymui. Kauno oro uosto infrastruktūrą norime išplėsti taip, kad atvykimo ir išvykimo zonose per valandą galėtume sklandžiai aptarnauti 6 orlaivių keleivius“, – akcentuoja K.Matulaitis.
Pagal oro uosto plėtros planą pirmame aukšte numatyta įrengti naujus komercinius plotus, padidinti atvykimo zonas, išplėsti bagažo atsiėmimo zoną. 2-ajame aukšte planuojama įrengti daugiau registracijos stalų, įdiegti bagažo savitarnos sistemas, plėsti aviacinio saugumo laukimo zonas, didinti „Duty free“ parduotuvių, kavinių plotus. Bus įrengiamos dvi papildomos atviros įlaipinimo galerijos, kurios užtikrins patogesnį neįgalių asmenų, tėvų su vaikais ir jų vežimėliais patekimą iki orlaivio.
STATYBAS PLANUOJA BAIGTI IKI 2022-ŲJŲ PRADŽIOS
Liepos pradžioje buvo pasirašyta sutartis su terminalo plėtros projekto konkurso laimėtoja – UAB „Viltekta“. Rekonstrukcijos projektavimo darbų vertė – 278.000 eurų. PILOTAS.LT žiniomis, rekonstrukcijos techninį projektą planuojama parengti ir statybą leidžiantį dokumentą gauti iki 2020 metų balandžio mėnesio, o plėtros darbus užbaigti iki 2022 metų pradžios.
Beje, Kauno oro uosto rekonstrukcijos planai savo nuoseklumu skiriasi nuo Vilniaus oro uosto, kuriam plečiantis išlaikyti estetinio ir funkcinio vientisumo nepavyksta.
Parengta pagal Kauno oro uosto ir PILOTAS.LT informaciją.
Pav.: UAB „G.Natkevičiaus biuras ir partneriai“.
Funkcinė klaida
( 2019-08-29 )
Man tai labai nepatogu lipti su lagaminais į antrą aukštą.
ar
( 2019-08-28 )
Prie esamo angaro prilipdys porą priestatų? Negi nebeturit apie ką rašyti?
redaktorius
( 2019-08-29 )
Nebeturim. Patarkite apie ką turėtume parašyti…
Gerb. Redaktoriui
( 2019-08-29 )
Gerb. Redaktorius, neįsižeiskite prašau, bet lyginti Vilniaus aerouosto rekonstrukcijos mastelius su šiais angaro priestatėliais… Kita vertus,būtų labai įdomu pamatyti Nacionalinės koncertų salės konkurso projektus-juk tikriausiai, kaip profesionali žiniasklaida, turite savų informacinių šaltinių? Ačiū, ir nepykite.