Urbanistikos specialistams kone sutartinai kritikuojant Kėdainių tilto per Nemuną statybos Kaune idėją, antrojo šalies miesto savivaldybė persigalvoti neketina. Visos Lietuvos mastu unikaliame kraštovaizdyje ties Nemuno ir Neries santaka bei Kauno senamiesčiu planuojamo statyti pastarojo tilto projektinius pasiūlymus firmos „Processoffice“ architektai pristato visuomenei bei specialistams.
PILOTAS.LT jau rašė apie kontraversišką Kauno savivaldybės sumanymą prie pat Nemuno ir Neries santaka statyti Kėdainių tiltą. Tilto statybos vieta – Nemuno upė ir jos krantai ties Brastos g. ir Užnemunės g. Tiltas yra suplanuotas Kauno miesto savivaldybės teritorijos bendrajame plane, tačiau sprendimą naują tiltą statyti kiek žemiau Nemuno ir Neries santakos greta Kauno Senamiesčio viešai ne kartą sukritikavo Kauno urbanistikos ir architektūros žinovai (architektai J.R.Palys, A.P.Steponavičius ir kt.), o taip pat – dėl Kauno istorinės dalies panoramų vientisumo būgštaujanti miesto bendruomenė, paveldosaugininkai (tiltas fragmentiškai patenka į Senamiesčio vizualinės apsaugos zoną).
Pastačiusi Kėdainių tiltą per Nemuną, Kauno savivaldybė tikisi pagerinti Vilijampolės arealo transportinius ryšius su kitomis miesto dalimis, sumažinti Senamiesčio transportinį apkrovimą ir pagerinti jo pasiekiamumą visais transporto būdais iš įvairių miesto dalių ir užmiesčio bei ryšius tarp abipus Nemuno esančių teritorijų. Numatomas Kėdainių tilto projektavimo ir statybos biudžetas – 30 milijonų eurų. Surengtą atvirą architektūrinį konkursą, kuriame varžėsi 12 idėjų, pernai metų pabaigoje laimėjo žinoma vilniečių architektūros kompanija „Processoffice“, pateikusi projektą „Santakos tiltas“. Pasak autorių, tilto aerodinamines konstrukcijas inspiravo Kauno tradicijos, o jo asimetriją – pačios Nemuno ir Neries upės.
Šiandien 12 val. Kauno galerijoje „Ars et Mundus“ (A.Mapų g. 20) pradėjo veikti 430 m ilgio Kėdainių tilto per Nemuną projektinių pasiūlymų ekspozicija, o projekto viešas pristatymas įvyks spalio 18 dieną (ketvirtadienį) 18 val. Visuomenės pasiūlymų dėl tilto projektuotojų kolektyvas (PV – architektas Vytautas Biekša) laukia iki spalio 18 dienos 12 val. adresu: adresu info@processoffice.lt
Parengta pagal Kauno savivaldybės, „Processoffice“ ir PILOTAS.LT informaciją.
Pav.: Kėdainių tiltas per Nemuną (arch. V.Biekša, A.Galaunytė, M.Kildaitė, E.Matulaitytė, J.Malinauskas, M.Kanevičius). Vizualizacijos: Vilius Žeimys.
Titulinė nuotrauka: Tilto virš Nemuno ir Neries santakos maketas. Foto: ©PILOTAS.LT
Kristina
( 2021-04-09 )
gaila,nuostabi vieta bus sugadinta,apkrauta transportu,triukšmu,praras visą prigimtinį grožį
Simanas
( 2019-09-13 )
Vos ne kasdien važinėju šiose vietose. Tiltas čia būtų kaip kažkas tokio nesuvokiamai nuostabaus! Tikiuosi, kad jis čia tikrai bus pastatytas ir kuo greičiau. Be galo džiaugiuosi Kauno m. savivaldybės darbo principais, tempu ir visa kita, o nepatenkintų visada buvo ir bus. Miestas turi tarnauti žmonėms ir besikeičiantiems jų poreikiams. Viskas kas juda ir keičiasi yra šviežia, gaivu, malonu ir gera, viskas kas stovi vietoj vis vien keičiasi, bet pūna rūdyja, dvokia ir smirda. Linkiu Kaunui ir toliau taip sparčiai keistis, nepasiduoti konservų dvokui! 🙂
G
( 2018-10-07 )
Super tiltas, su amfiteatru, bus smagu pasedeti priesais santaka!
Tiem kam tiltas uzgozia aplinka lai papasakoja jie is kurios puses jie ziuri i santaka kad jiems jis uzgos vaizda..
lina
( 2018-10-05 )
vizualines tarsos tiltas nesuteika -nera sunkus,,,atramos gal ir per sunkios….nors naturoj gal atrodys lengviau
markė
( 2018-10-04 )
Neliko tos pirminės elegancijos, dėl kurios buvo laimėta pirma vieta. Dabar bus aktyvus atraminis betono luitas. Labai griozdiška. Tiesiog negru taip grubiai įlįsti į subtilią upių santaką.
R
( 2018-10-04 )
Vieta tiltui parinkta nevertinant poveikio artimiausiai aplinkai, o ji neeilinė Kaunui ir Lietuvai. Tai Lietuvos didžiausių upių santaka ir Kauno senamiesčio vizualinės apžvalgos zona. Šis tilto projektas pasielgė analogiškai kaip vietos parinkėjai. Nevertino kokią įtaką aplinkai turės statinys, dėl to pats tiltas masyvus su dar mažiau suvokiama super masyvia centrine atrama. Nenuostabu, kad kai kuriems komentatoriams nematyti tokie tiltų sprendimai , nes masyvumas niekaip nesusijęs su tuo ko dažniausiai siekia tiltų projektuotojai-lengvumo ir elegancijos. Taigi belieka apgailestaut, kad konkursą šioje vietoje laimėjo masyvius tūrius suprojektavusi architektų grupė.
architektas
( 2018-10-04 )
tokios konstrukcijos tilto dar neteko matyti…idomu ir originalu laukiam statybu
onute
( 2018-10-04 )
puikiai dera prie landsafto-o tai didziulis pliusas
tiltu statytojas
( 2018-10-04 )
mano supratimu-tai labai vykes projektas, idomus sprendimai visais aspektais,,,,saunuoliai architektai
f.
( 2018-10-04 )
Kam reikalingos tokios plačios tilto atramos, lygiagrečios upei?