Architektūros [pokalbių] fondas ir Nacionalinė dailės galerija pakvietė į antrąjį 23-iojo pokalbių ciklo „Miesto sąnariai ir raumenys: apie architektūros ir vaizduojamojo meno ryšius“ susitikimą. Šiandien numatytame renginyje garso menininkas ir architektūros teoretikas Paulas Devensas (Paul Devens) pasiūlys būdus, kaip menininkai ir architektai galėtų panaudoti garsą analizuoti ir apibūdinti archyvinę medžiagą, dokumentuojančią Žaliojo tilto skulptūrų išardymą.
Rugsėjo 13 dieną (ketvirtadienį) 20 val. Naciobalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22, Vilnius) įvyks pokalbis su P.Devensu „Bandymas grąžinti materialumą viešajai erdvei Nr. 1“. Pokalbis vyks anglų kalba. Renginys nemokamas.
P.Devenso įvietintų garsinio meno instaliacijų kūrimo metodas suteiks kontekstą diskusijai apie pasiūlymą rekonstruoti paminklo reikšmes, apibūdinančias santykį tarp paminklo ir vietos. Šis metodas taip pat leis apsvarstyti, kaip toks rekonstrukcijos procesas gali paveikti naujų struktūrų projektinių pasiūlymų kūrimą, aptariant įvairias galimas intervencijas į užstatymą.
Rugsėjo 13 dienos ir rugsėjo 20 dienos Architektūros [pokalbių] fondo paskaitos – tai ciklas cikle. Jo metu bus svarstoma, kaip šviesa ir garsas gali pakeisti įprastas įpaminklinimo formas ir būti naudojami kaip reprezentacijos priemonė. Susitikimus su pranešėjais P.Devensu ir Ryszardu W. Kluszczyńskiu moderuos airių filosofė, menininkė ir kuratorė Niamh McDonnell.
Savo kūrybinę praktiką P.Devensas grindžia tyrimais ir joje jungia garso ir architektūros elementus. Rinkdamas su konkrečia vieta susijusius audio įrašus, P.Devensas aktyviai reaguoja į fizinę erdvę ir socialinį kontekstą. Tam jis naudoja akuzmatinio klausymosi metodą, kai pasirenkami konkrečių situacijų aspektai ir iš jų sukuriama nauja situacija, dažnai kritiška pirminės situacijos atžvilgiu.
Paulas Devensas – kuratorius, garso menininkas ir architektūros teoretikas – pasiūlys būdus mąstyti apie tai, kaip menininkai ir architektai galėtų panaudoti garsą kaip priemonę analizuoti ir apibūdinti archyvinę medžiagą, dokumentuojančią Žaliojo tilto skulptūrų išardymą 2015 m. Devenso įvietintų garsinio meno instaliacijų kūrimo metodas suteiks kontekstą diskusijai apie pasiūlymą rekonstruoti paminklo reikšmes, apibūdinančias santykį tarp paminklo ir vietos; šis metodas taip pat leis apsvarstyti, kaip šis rekonstrukcijos procesas gali paveikti naujų struktūrų projektinių pasiūlymų kūrimą, jo metu apžvelgiant įvairias galimas intervencijas į užstatymą.
Niamh McDonnell – filosofė, menininkė ir kuratorė, dirbanti Airijoje. Jos socialiai angažuota meninė ir kuravimo veikla paremta meninės praktikos patirtimi (NCAD, Dublinas, 1986-87, Krofordo Koledžas, Korkas, 1987-90), kultūros studijomis (menų magistro laipsnis, Goldsmito universitetas, Londonas, 2000-01) ir filosofija (mokslų daktarė, Goldsmito universitetas, Londonas, 2001-08). McDonnell doktorantūros studijos, skirtos Leibnizo kombinatorikos meno taisyklėms Gilles‘o Deleuze‘o diagramos teorijoje, suteikia pagrindą jos tyrimams apie diagraminį medžiagos produkavimo metodą, taikomą kuravimo projektų valdymui ir meno kūrinių kūrimui.
Parengta pagal Architektūros fondo informaciją.
Titulinė nuotrauka: Foto: ©PILOTAS.LT
Tadas
( 2020-06-21 )
Garsas tikrai labai svarbus, be garso nėra efekto.. Draugas sake, kad auto stiprintuvai labai svarbus, dabar svarstau koki cia isigijus..