Prieš kelias dienas Italiją ir visą pasaulį sukrėtė tragedija – nugriuvo milžiniškas Genujos viadukas. Naujausiais duomenimis, žuvo 39 žmonės, o dar kelios dešimtys – sužeista. Italai įsitikinę, jog šios nelaimės privalu buvo išvengti.
TILTĄ VENGĖ KAPITALIŠKAI TAISYTI
Prieš pusę amžiaus virš Italijos Genujos miesto pakabintas gelžbetoninis Morandi tiltas (inž. R.Morandi, 1967 m.) vos prieš kelias dienas dar „maitino“ įspūdingais Ligūrijos regiono vaizdais. Bruklino tiltu vadintas viadukas buvo viena įspūdingiausių atkarpų greitkelio, kuris Italiją jungia su Prancūzija. Šiandien jo pavadinimą italai sieja ne su pasididžiavimu, bet su tragedija.
Virš Genujos pakibusio gelžbetoninio statinio ilgis siekė per 1.182 m, aukštis – 45 m, o didžiausias tarpatramis – 210 m. Kasmet juo pravažiuoja net 25 mln. automobilių. Pastaruoju metu šis statinys buvo itin apkrautas, mat šiuo metu masiškai atostogaujantys italai šiuo greitkeliu traukia prie jūros.
Antradienį priešpiet per lietų milžiniškas Genujos viadukas staiga ėmė byrėti dalimis – žemyn nugarmėjo apie 200 m ilgio jo atkarpa su spūstyje įstrigusiais automobiliais. Teigiama, kad griūtį nulėmė įsmukusi viena milžiniškų tilto atramų. Kone 500 po tiltu gyvenusių žmonių turėjo skubiai evakuotis baiminantis, jog gali nugriūti ir likusi jo dalis. Pasak italų, nors Morandi tiltą nuo pat pradžių kankino įvairios techninės problemos, per pusę amžiaus nė karto kapitališkai nebuvo taisomas.
APLEISTŲ STATINIŲ GALI BŪTI IR DAUGIAU
Nuogąstavimai, kad tiltas yra ne tik blogai suprojektuotas, bet ir „vos gyvas“ šįkart pasitvirtino itin tragišku būdu. Automobiliai kartu su tilto konstrukcijomis krito iš 30 metrų aukščio. Pranešama, kad žuvo 39 žmonės iš kurių 3 vaikai, o dar kelios dešimtys – sužeista. Žuvo ne tik italai, bet ir keliavusieji iš Prancūzijos, Čilės, Albanijos, Rumunijos, Kolumbijos, Peru…
Po griūties be poilsio paromis dirbę gelbėtojai kelis sužeistuosius ištraukė iš po griuvėsių, tačiau dar 10-20 žmonių laikomi dingusiais.
Italai įsitikinę, jog dėl viaduko griūties kalta itin aplaidžiai dirbusi organizacija, kuri prižiūri šalies greitkelius. Beje, greitkeliai Italijoje yra itin brangūs, todėl surenkamų pinigų kapitališkai renovuoti viaduką tikrai turėjo pakakti. Kalbama, kad panašios būklės yra ir daugiau pokarinių inžinerinių Italijos statinių.
Parengta pagal Ligūrijos ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Piero Cruciatti.
Riccardo Morandi-ne architektas,o inžinierius
( 2018-08-17 )
Gerbiamas Pilote, Riccardo Morandi nebuvo architektas,jis buvo inžinierius .
„Riccardo Morandi (1 September 1902 – 25 December 1989) was an Italian civil engineer best known for his innovative use of reinforced concrete. “
en.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi
„Riccardo Morandi (Roma, 1º settembre 1902 – Roma, 25 dicembre 1989) è stato un ingegnere italiano.“
it.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi
Almantas Bružas
( 2018-08-20 )
Ačiū už patikslinimą. Riba tarp architektūros ir inžinerijos kartais būna labai plona. PILOTAS.LT
ALMANTUI BRUŽUI
( 2018-08-20 )
Manau, esmė išsilavinime ir kvalifikacijoje- „civil engineer“, „ingegnere“, o ne „architect“, „architetto“…
konstr
( 2018-08-17 )
„tiltas yra ne tik blogai suprojektuotas…“- nu nieko sau blogai suprojektuotas, jei net nuo 1967 metu atstovejo be kapitalinio remonto