Kitąmet kelionė iš Kauno į Varšuvą traukiniu turėtų tapti realybe. „Lietuvos geležinkeliai“ su Lenkijos geležinkelių bendrove PKP planuoja maršrutą, kuris kaimyninės šalies sostinę leis pasiekti patogiai ir ne lėčiau nei autobusu.
KELIONĖ SUTILPS Į 6 VAL. 30 MIN.
Lenkiją ir Lietuvą šiuo metu jungia „Rail Baltica“ europinė vėžė, kuria 5 kartus per savaitę kursuoja traukinys Kaunas-Balstogė. Pakoregavus traukinių tvarkaraštį, keleiviams Balstogėje būtų sudaryta galimybė patogiai persėsti į traukinį, vykstantį tiesiai į Varšuvą.
Kauną ir Varšuvą skiria daugiau kaip 400 km. Šį atstumą autobusu keleiviai paprastai įveikia per beveik 7 valandas, o automobiliu – per šiek tiek daugiau nei 6 val. Planuojama, kad bendras tokios kelionės traukiniu laikas neviršytų 6 val. 30 min.
„Tai strateginis žingsnis, siekiant efektyviau išnaudoti dabartinę „Rail Baltica“ jungtį. Bendradarbiavimas su Lenkijos geležinkeliais yra ypač perspektyvus – jis padės keleiviams bei krovinių vežėjams atverti Vakarų Europos rinkas“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Sprendimo iš Lenkijos geležinkelių bendrovės PKP S.A. tikimasi sulaukti iki šių metų pabaigos. Viena svarbiausių šio pasiūlymo sąlygų – prioriteto suteikimas keleiviniams traukiniams prieš prekinius traukinius. Išpildžius šią sąlygą, Balstogę iš Kauno būtų galima pasiekti maždaug valanda greičiau nei šiuo metu.
GRUODĮ RIEDĖSIME Į DAUGPILĮ
Beje, artimiausiu metu traukiniai pradės kursuoti ir kitą kaimyninę valstybę. Praėjusią savaitę „Lietuvos geležinkeliai“ sėkmingai įvykdė bandomuosius važiavimus į Daugpilį. Antras didžiausias Latvijos miestas turėtų tapti dar viena tarptautinio maršruto stotimi, į kurią važiuos „Lietuvos geležinkelių“ traukiniai. Planuojama, kad reguliarus maršrutas Vilnius-Daugpilis oficialiai bus atidarytas gruodžio mėnesio pradžioje.
Iki šiol traukiniai kursuodavo iki pasienyje esančio Turmanto miestelio. Jį ir Daugpilį skiria apie 30 km.
Parengta pagal „Lietuvos geležinkelių“ informaciją.
Nuotrauka: ©PILOTAS.LT