Pastaraisiais metais neįtikėtinai sparčiai plėtojamas Londonas dėmesio skiria ne vien masyviems komerciniams projektams, bet ir naujiems urbanistiniams akcentams, šiuolaikiškais bruožais pildančiais šio istorinio miesto veidą. Didžiosios Britanijos premjerės Teresos May (Theresa May) vadovaujamų politikų paramą neseniai gavo Tiltas-sodas, kuris turėtų dar kartą pateisinti Londono kaip vieno žaliausių pasaulio didmiesčių vardą.
Londonas nuo seno garsėja žaliuojančiais parkais, skverais, aikštėmis, sodais bei gamtiškai įdomiomis Temzės pakrantėmis. Šiame kontekste jį dar labiau ketina iškelti naujas Tiltas-sodas (angl. GardenBridge), architekto Thomaso Heatherwicko (Thomas Heatherwick) suprojektuotas per Temzės upę. Naujajam Londono vietoženkliui šalies vyriausybė ką tik paskyrė 52 mln. svarų sterlingų (60,8 mln. Eur.) paramą. Jei šie pinigai bus operatyviai gauti, virš upės pakibusio sodo idėjos realizacija galėtų prasidėti jau šiemet.
Remiantis projektu, tarp Vaterlo ir Dominikonų (Blackfriars) tiltų numatytas Tiltas-sodas bus 367 m ilgio ir 30 m pločio (konstruktoriai – „Arup“). Visgi šis pėstiesiems skirtas kiek neįprastas infrastruktūros statinys Londone vertinamas nevienareikšmiškai. Didžiausias ginčų objektas visgi ne architektūra ar funkcija, bet projekto sąmata, kuri nuo pradinių 65 mln. galiausiai išaugo iki 185 mln. svarų sterlingų (Nuo 76 mln. iki 216 mln. Eur.). Apie pusę jos turėtų atseikėti privatūs investuotojai. Visgi tilto idėją palaiko net 78 proc. Londono gyventojų…
Beje, gana kontraversiškai buvo vertinamas ir prieš 16 metų pagal „Arup“ ir N.Fosterio projektą pastatytas „Tūkstantmečio tiltas“, dabar nuo Šv. Pauliaus katedros į ką tik atsinaujinusią meno galeriją „Tate Modern“ kasdien perkeliantis tūkstančius Londono turistų.
Teigiama, kad Tiltas-sodas ne tik taps nauju Didžiosios Britanijos sostinės traukos objektu, padės pėsčiomis pasiekti kitą krantą, bet ir padės įtvirtinti žaliojo miesto įvaizdį.
Parengta pagal „Garden Bridge Trust“ informaciją.