Kuo aukštesnės kultūros šalis, tuo daugiau dėmesio ji skiria švietimo sistemai ir vienai reikšmingiausių tos sistemos lastelių – klasei (auditorijai). Neseniai atliktas eilinis tyrimas vėl patvirtino – mokymo proceso rezultatai yra tiesiogiai susiję su klasių interjeru. Gerai suprojektuotos mokyklos kuria teigiamą nuotaiką, jose ilgiau nepavargstama. Nustatyta, kad geras interjeras skatina siekti daugiau, įkvepia geresniems rezultatams, formuoja teigiamą mokinių požiūrį į aplinką.
TARP TRIUKŠMO IR AKUSTIKOS
Kompanijos „Knauf“ specialistai teigia, kad, be kitų reikšmingų interjero aspektų, itin svarbu gerai išmanyti mokymui skirtų patalpų erdvę, garso sklaidą bei akustiką.
Esminis dalykas mokymo patalpose nesikeičia šimtmečiais – tai galimybė girdėti ir suprasti, kas sakoma.
Bet koks nepageidaujamas triukšmas, skleidžiamas klasėje bei sklindantis iš kitos klasės arba iš mokyklos aplinkos,- žalingai veikia vaikų ugdymą. Triukšmas daro neigiamą įtaką ir mokytojams – norint būti išgirstiems, jiems nuolat tenka kalbėti pakeltu balsu, todėl pradeda perštėti gerklę, kamuoti galvos skausmai bei nuovargis.
Tačiau trikdantis triukšmo lygis – ne vienintelė problema. Susikaupimui klasėse kenkia ir prasta akustika, kai garsas yra prislopinamas ar iškraipomas aplinkos veiksnių, dėl to tam tikroje klasės dalyje sėdintiems vaikams gali būti sunku girdėti, ką sako mokytojas. Taigi, gera akustika klasės patalpai yra būtina.
PRODUKTŲ YRA, TEREIKIA JUOS PROFESIONALIAI NAUDOTI
Kompanijos „Knauf“ produktų „Danoline“ serijos asortimentas apima įvairias sugerties klases pagal BS EN ISO 11654. „Danoline“ produktai – tikrai geras pasirinkimas, vykdant švietimo paskirties projektus, nes akustiką galima pritaikyti pagal poreikius. Asortimentą sudaro tvirtos, garsą sugeriančios bei higieniškos lubų ir sienų plokštės. Produktai išsiskiria aukštos kokybės eksploatacinėmis savybėmis ir yra estetiškai patrauklūs, todėl leidžia sukurti geresnę mokymosi aplinką ir darbuotojams, ir mokiniams.
Gipsas vertinamas dėl naudingų akustinių charakteristikų – jis atitinka aukštus akustikos reikalavimus dėl konkrečių aidėjimo trukmių ir gali būti tiksliai pritaikytas pagal skirtingų patalpų poreikius, kad būtų sukurta tylesnė, ramesnė aplinka. Atsižvelgiant į plokščių perforavimo būdą, gipsas gali sugerti, atspindėti arba išsklaidyti garsą, leisdamas suvaldyti patalpos akustiką.
Akustinis „Danoline“ gipsas sugeria iki 90% į jo paviršių atsimušančio garso. Gipsas taip pat sukuria gerą klausymosi ir kalbėjimo aplinką, kas itin svarbu mokyklose.
“Danoline“ gaminiai ypatingi dar tuo, kad be puikios akustikos, užtikrina ir nepriekaištingą patalpų oro kokybę. Oro kokybei pakenkti gali ne tik aplinkos tarša, bet ir pastate naudojamos medžiagos (dažai, valymo priemonės, kvepalai ir net elektroniniai įrenginiai). Vaikų plaučiai yra mažesni nei suaugusiųjų todėl yra jautresni taršai. Vaikystėje patirtas taršos poveikis gali turėti ilgalaikių pasekmių.“Danoline“ produktai suprojektuoti taip, kad ne tik apsaugotų vidaus patalpų klimatą, bet ir aktyviai jį gerintų. Gaminiuose naudojama unikali oro gryninimo technologija Cleaneo Technology®, pagerinanti patalpų oro kokybę ir sumažindama jame lakiųjų junginių kiekį, taip užtikrinanti švarų patalpų orą.
AKUSTIKA LIETUVOS MOKYKLOSE DAR LABAI LIŪDNA
Deja, daugumos Lietuvos mokyklų padėtis yra labai prasta. Jos pasenusios, prastai suprojektuotos, neatitinka šiuolaikinių mokymo ir mokymosi standartų. Siekiant pagerinti mokinių rezultatus, išlaikyti darbuotojus ir optimizuoti patalpų efektyvumą projektuojant švietimo paskirties pastatus reikia pasitelkti šiuolaikinį požiūrį. Teisingas statybinių medžiagų derinio pasirinkimas, padedantis užtikrinti ne tik puikų garsą bei akustiką, bet ir tyrą patalpų orą.
Šito pasiekti su kompanijos „Knauf“ gaminių serija „Danoline“ yra paprasta ir garantuota – sukursite tokią aplinką, kuri ir mokiniams, ir mokytojams suteiks puikią darbo aplinką. PR
Iliustracijos: kompanijos KNAUF