Kauno rajono muziejaus Rūsio galerijoje atidaromą dailininkės iš Berlyno Luise Milewski tapybos darbų paroda „Interjerai“. Kita parodos dalis, kurią sudaro menininkės koliažai bus eksponuojama Kauno galerijoje „Aukso pjūvis“.
NESIRENKA REALAUS VAIZDAVIMO BŪDO
Kovo 4 dieną 18 val. Kauno rajono muziejaus Rūsio galerijoje (Raudondvario dvaras, Pilies takas 1, Kauno raj.) įvyks L.Milewski tapybos parodos „Interjerai“ atidarymas. Iškilmingo atidarymo svečiai: menotyrininkė Vera Gliem (Berlynas), Hamburgo aukštosios muzikos mokyklos profesorė pianistė Raminta Lampsatytė ir trio – Jurgis Valiukevičius (pianinas), Aurelijus Užameckis (kontrabosas) ir Arūnas Periokas (mušamieji).
Menininkės koliažai nuo kovo 4 dienos eksponuojami galerijoje „Aukso pjūvis“ (Verslo lyderių centras BLC, K.Donelaičio g. 62, Kaunas).
Vienu metu dviejose skirtingose erdvėse pristatomi skirtingo pobūdžio ir meninės raiškos darbai. Raudondvario pilyje įsikūrusioje Rūsio galerijoje eksponuojami tapybos ciklo motyvai (daugiausia skirtingų epochų interjero elementai – sietynai, šviestuvai, foteliai, sofos, kėdės ir suolai). L.Milewski šiam tikslui nesirenka realaus vaizdavimo būdo, bet parodo formų, spalvų ir raštų įvairovę. Tuo pačiu leidžia susilieti ir išnykti riboms tarp savo pačios kosmoso ir svetimo pasaulio vaizdų, paimtų iš žurnalų, knygų, plakatų.
Pasak menotyrininkės V.Gliem, kaip tik čia glūdi vidinė sąsaja tarp tapybos darbų ir koliažų serijos, skirtos ekspozicijai galerijoje „Aukso pjūvis“.
LENGVAI PERSKAITOMI VAIZDINIAI
Visi koliažus sudarantys elementai pertvarkyti į lengvai perskaitomus vaizdinius ir dėl to menininkė dažnai sąmoningai atsisako darbų pavadinimų. Jie, plačiąja prasme, taip pat vaizduoja ir interjero detales (aukštyn kojomis apversti laiptai) arba pateikia erdves, kur matomi sukeisti vietomis skirtingi architektūros fragmentai su įvairių objektų detalėmis.
Neseniai sukurtuose koliažuose L.Milewski vengia ekspresyvaus išraiškingumo. Iliuzinė erdvė čia vėl iškyla daugiau kaip abstrakcija.
Menininkės tapyba ir koliažai yra kupini dvasinių ir jausminių refleksijų šiuolaikiniams esminiams vaizduojamosios dailės klausimams. Kurdama ji naudoja aprašomuosius ir simbolinius elementus, tačiau dėmesys sutelkiamas į jų estetinį poveikį ir individualią išraišką. L.Milewski pasakoja mums išgalvotas istorijas, kurios neturi jokios konkrečios religinės, politinės ar psichologinės motyvacijos.
Parengta pagal Kauno rajono muziejaus ir galerijos „Aukso pjūvis“ informaciją.