Rugsėjo 22 dieną Kaunas mini Žaliakalnio funikulieriaus 80 metų jubiliejų. Šią dieną purpurine apranga vilkintys darbuotojai keleivius kelia nemokamai, o viršutinėje stotelėje įsikūrusioje „F galerijoje“ atidaryta funikulieriaus praeičiai bei dabarčiai skirta fotografijų paroda.
NEATSKIRIAMA LAIKINOSIOS SOSTINĖS DALIS
Žaliakalnio šlaito papėdės Kalnų gatvę (dabar V.Putvinskio) su Aušros taku 2 vagonėlių Kauno funikulierius sujungė 1931 metais. Tuomet Žaliakalnio rajonas smarkiai plėtėsi ir Aušros taku kasdien zujo daugybė žmonių. Tarpukariu net milijoną keleivių per metus gabenusi ši kalnų šalims labiau būdinga Kauno viešojo transporto priemonė yra neatsiejama tarpukarinio Kauno dalis ir nūnai turi inžinerinio paveldo paminklo statusą. Skarda apkalti jo funkcionalistinės stilistikos mediniai vagonai vienu metu gali gabenti 36 keleivius.Dabar tai – vienintelis veikiantis keleivių funikulierius Baltijos šalyse – 2003 metais jo autentišką išvaizdą atkūrė funikulierių įsigijusi bendrovė „Kauno liftai“. Tiesa, jau spalį ketinama paleisti ir renovuotą Aleksoto funikulierių, kuris taip pat mena Laikinosios sostinės laikus.
ISTORIJĄ PRIMENA FOTOGRAFIJŲ PARODA
Žaliakalnio funikulieriaus viršutinėje stotelėje veikiančioje „F Galerijoje“ galima pamatyti fotografo M.Kavaliausko darbus, apžvelgiančius Žaliakalnio funikulieriaus, jo urbanistinės aplinkos, o kartu ir mūsų gyvensenos pokyčius. Parodoje taip pat eksponuojamos istorinės nuotraukos iš J.Palio ir bendrovės „Kauno liftai“ archyvų.
Ant paties Žaliakalnio funikulieriaus vagonėlių langų taip pat sugrįžo atnaujinta paroda „Funikuli Funikulia“, kurios autoriai M.Kavaliauskas, A.Madzeliauskas ir J.Palys pasakoja Kauno Žaliakalnio funikulieriaus istoriją.
- Žaliakalnio funikulierius