„Artscape“– ilgalaikis tarpdisciplininis galerijos „Vartai“ projektas, jau trečius metus pristatantis buvusių ir būsimų Europos kultūros sostinių savičiausius šiuolaikinio meno atstovus bei jų kūrinius. Naujausia šio ciklo paroda „Artscape Prancūzija“ supažindina su Prancūzijos šiuolaikiniu menu, kuriam atstovauja vienas perspektyviausių šalies menininkų Pierras Labatas (Pierre Labat) . Kartu su prancūzu naujausią savo projektą čia pristato lietuvių menininkas Tomas Martišauskis.
Liepos 15 dieną (penktadienį) 18 val. Vilniaus galerijoje „Vartai“ (Vilniaus g. 39)atidaroma 16-ojiprojekto „Artscape“ paroda. Joje pristatomi vieno perspektyviausių šiuolaikinių prancūzų menininkų P.Labato ir lietuvių menininko T.Martišauskio darbai. Šių menininkų solo parodos – tarsi du monologai apie skulptūros virsmą bei instaliacijos sąveiką su erdve beižiūrovu.
2 „RIBOS“ SĄVOKOS INTERPRETACIJOS
P.Labatą (g. 1977 m.) domina jutiminis santykis su miesto architektūra ir jos sukuriama atmosfera. Menininkas kuria ne tik monumentalias skulptūras viešosiose erdvėse, bet ir architektūrines skulptūros intervencijas galerijose bei muziejuose. Minimalizmo estetikai artimi kūriniai žiūrovą įgalina pasijusti stebėtoju ir dirbtinės aplinkos tyrėju. P.Labato nuomone, sąveika su trimatėmis instaliacijomis paverčia žiūrovą tarpininku tarp skulptūros, erdvės ir laiko.
Parodoje „Artscape“ menininkas pristatys du naujus projektus, specialiai pritaikytus galerijos „Vartai“erdvei. Pagrindinis šių kūrinių raktažodis – „riba“. Instaliacijoms kurti menininkas visada naudoja vietinius išteklius, o parodomspasibaigus, išmontuotos kūrinių dalys panaudojamos praktiškai. P.Labatas yrasurengęs parodų galerijose „Palais de Tokyo“Paryžiuje, „ACDC“ Bordo, „Art-Cade“ Marselyje. Pernaijislaimėjo prestižinę rezidenciją Villa Kujoyama (Kijotas, Japonija).
SKULPTŪRĄ PERKĖLĖ Į MEDIJAS
Lietuvių menininkas T.Martišauskis (g. 1977 m.) pristatys specialiai šiai parodai sukurtą projektą, nagrinėjantį žmogaus santykį su materija ir erdve postmoderniame pasaulyje. Šiuolaikinėmis technologijomis perkeldamas skulptūrinį objektą į skirtingas medijas, T.Martišauskis ne tik sukuria naujus pirminio objekto pavidalus, bet ir praplečia tradicinės skulptūros sampratą. Nors pirminis objektas parodoje nėra eksponuojamas, jo trimatės, video ir audio „autentiškos kopijos“ tampa atskirais savitų prasmių turinčiais kūriniais. Paradoksalus autentiškumo ir kopijos santykis įgalina pamatyti vis kitokius objekto aspektus: skulptūros interjerą ir eksterjerą, jos garsą, plastiką animuotame vaizde bei struktūriniame piešinyje.
Paroda veiks iki rugpjūčio 26 dienos.
Parengta pagal galerijos „Vartai“ informaciją.