Klaipėdos valstybinis jūrų uostas paskelbė konkursą Šventosios valstybinio jūrų uosto detaliajam planui parengti. Šis detalusis planas yra objekto „Techninės dokumentacijos parengimas Šventosios valstybinio jūrų uosto infrastruktūros statybai ir akvatorijos gilinimui“ dalis. Projektavimo biurai yra kviečiami pateikti pasiūlymus iki kovo 24-osios. Svarbus strateginis objektas Šventojoje, deja, vystomas atsietai nuo miestelio, kurio padrikas išplanavimas yra ne tik menkinantis Šventosios kurortinį konkurencingumą, bet ir nesudarantis jokių sąlygų darniai ir skaidriai plėtrai.
Akivaizdu, kad uosto detaliojo plano rengimas atsietai nuo miestelio urbanistinės rekonstrukcijos užprogramuoja dialogiškumo nebuvimą tiek funkcine, tiek architektūrine, tiek perspektyvinio vystymo prasme. Ši dabar neišnaudota istorinė galimybė ateityje nedideliam uostamiesčiui ženkliai susiaurins kurortinį potencialą ir suvaržys architektūrinį patrauklumą. Ką apie tai mąsto Aplinkos ministerija ir Palangos savivaldybė, žinių nėra, pastangų nematyti tai pat. Palanga, beje, Šventosios uosto atgaivinimą ir šiaip suvokia labai originaliai: prieš dešimtmetį parengusi detalųjį planą, Palangos savivaldybė leido uosto marinos centre atsirasti daugiabučių kvartalui (vystytojai UAB „Vyrokas“ ir UAB „MEI Baltija“).
Ši anachroniška statyba drauge su uosto kaimynystėje įsikūrusiu įtartinai maištingu sveikatingumo centru „Energetikas“ dabar stumia uostą į jūrą, nes istorinio uosto vietoje tiesiog liko per mažai erdvės uosto infrastruktūrai. Tai kainuos milijonus, nes valstybėje vis neatsiranda valios įvardinti kenkėjus, jų veiklą ir atsiimti, kas išplukdyta į privačius vandenis.
Šventosios uosto detaliojo plano konkurso sąlygos publikuojamos Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Daugiau informacijos
Ramus Man rupinciam
( 2011-03-09 )
Perziurejau jusu Vakarine Palanga ir ka suzinojau? Ogi, kad architektas Gumuliauskas suprojektavo kotedzus, nes jis nezinojo, kada uostas bus atkuriamas ir nutare, kad niekada.
Kaip cia nepaemus tokio kasnio tokioj vietoj.
Palangos meras irgi panasus ismincius.
Teisingai raso RoRa. Suvaziavo i Palanga zemdirbiai, neturi jie zalio suopracio nei apie jura, nei apie uosta, nei apie laivus.
Pasiteisinimas fantastiskas – pavoge uosto viduri, nes atsibodo laukti „aiskumo“.
Pririst ant rejos tokius pajurio valdytojus ir projektuotojus. Menkystos.
Vilmantas
( 2011-03-09 )
Realybė – ten, kur vaikams galėtų likti nepigios teritorijos, gluši rašytojai ir visi kiti nelabai reikalingi
bangas kelti.
Man irgi rūpi
( 2011-03-09 )
tik ne valdininkų plepalai ar rangovų pelnai, o uostas ir miesto perspektyva. Tai va: ar Lietuvoje yra bent VIENAS planavimo specialistas? bent vienas statybų SPECIALISTAS (nepainiokit su rangovais)? bent vienas JŪRŲ LAIVYBOS žinovas (nepainioti su valdininku)? bent vienas JŪRŲ TEISĖS žinovas (nepainioti su valdininku) ir t.t.? Ponai, tokių specialistų Lietuvoje nėra. Mes tturime tik daugybę trokštančių dalyvauti įsisavinant m i l i j o n u s. Šitie turi baisiai didelį apetitą ir labai aštrius dantis artimo gerklei perkasti.
Man rūpi
( 2011-03-09 )
Dievinu statybų piloto rašinėtojus, kad nepraleidžia progos nusišnekėti (bent pabandykit pasidomėti ateityje).
http://www.vakarinepalanga.lt/lt/laikrastis/dienos_tema/?id=480
http://www.vakarinepalanga.lt/lt/laikrastis/dienos_tema/?id=466
http://www.vakarinepalanga.lt/lt/laikrastis/dienos_tema/?id=435
Čia pradžiai, jei rašinėtojai norės – suras daugiau. Nesusipratimas yra tame, kad pateiktoje raštliavoje… tik statybų pilotas supranta, kad nuo 2000 metų Šventosios miestelis nebuvo ruoštas priimti tokios apimties objektą… ir šiuo metu nei AM, nei Palangos savivaldybė, nei kitos institucijos neiko nedaro.
(rašytojai, bent jau pasidomėkit, kas vyksta realybėje)