images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Komentuoti: mhn Atšaukti atsakymą

Susije straipsniai

Takai Nidoje

TVARUS JUDUMAS NIDOJE: Pradėtas tvarkyti 1,7 km ilgio pajūrio takas

2020 liepos 21Be komentarųPILOTAS.LT

Neringoje pagaliau pradėtas tvarkyti apleistas pėsčiųjų ir dviračių takas, Nidoje einantis palei pajūrio apsauginį kopagūbrį. Sutvarkytas takas bus integruotas į esamą dviračių takų tinklą. Kaip

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ STATYBOS: Planuojami nauji depai ir kita infrastruktūra

2020 liepos 20Be komentarųPILOTAS.LT

Kaip skelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, pradėtas „Rail Baltica“ geležinkeliui aptarnauti skirtų naujų teritorijų planavimas. Esamų depų nepakaks, todėl bus įrengti nauji. Lietuvos Respublikos susisiekimo

Autobusų stotelė Juodkrantėje

AUTOBUSŲ STOTELĖ NERINGOJE: „Archstotelės“ projektinių pasiūlymų pristatymas

2020 liepos 151 KomentarasPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė jau anksčiau yra skelbusi apie realiais tapusius planus priešais Liudviko Rėzos kultūros centrą esančią stotelę „Juodkrantės gyvenvietė“ perkelti į naują vietą. Su iš

keltas

PRIIMS DIDESNIUS KELTUS: Klaipėdos centriniame terminale švartuosis 230 m ilgio laivai

2020 liepos 3Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik užbaigta Klaipėdos jūrų uosto krantinių, kuriomis naudojasi UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, rekonstrukcija. Įgyvendintas projektas atveria naujas galimybes terminale priimti didesnių parametrų keltus. Kaip

Palemono transporto mazgas

KAUNE UŽDARĖ PERVAŽĄ: Atidarytas Palemono ir Marių gatvių transporto mazgas

2020 birželio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune uždaryta Marių ir Palemono gatvių geležinkelio pervaža. Šią pavojingą geležinkelio ir gatvių sankryžą pakeitė požeminis tunelis bei įrengtas naujas transporto mazgas. Kaune ką tik

Nendrinės skulptūros

KURŠIŲ NERIJOS TRADICIJOS: Nendriniai „Žvaigždynai“ Gintaro įlankoje

2020 birželio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Nendrinės skulptūros jau yra tapusios neatsiejama Kuršių nerijos tradicijų dalimi. Skulptorių kūrybinį simpoziumą, taip įprasta, kasmet organizuoja Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija. Kuršių nerijos nacionalinio

Urbo kalnas

ATGAUNA TURĖTĄ AURĄ: Tvarkoma 7 km Urbo kalno takų ir laiptų

2020 birželio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Metų pradžioje Neringos savivaldybė pradėjo įgyvendinti Urbo kalno tvarkymo pirmąjį etapą. Šiais darbais siekiama atkurti senąją Urbo kalno aurą bei išryškinti svarbiausius gamtinius vaizdinius ir

railba_ti_200600_e01_xxx

STATYS 1,5 KM ILGIO TILTĄ: Viešinamas „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektas

2020 birželio 151 KomentarasPILOTAS.LT

Ispanijos kompanija IDOM pristatys „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektinius pasiūlymus. Šioje atkarpoje projektuojamas ir įspūdingas naujas inžinerinis statinys – 1,5 km ilgio tiltas per Neries

Klaipėdos jūrų uostas

REKONSTRUOS UOSTO BANGOLAUŽIUS: Projektui paskirta 48,8 mln. eurų

2020 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija per 3 metus planuoja rekonstruoti uosto bangolaužius bei įrengti apžvalgos aikšteles. Dėl šios rekonstrukcijos finansavimo ji jau yra pasirašiusi sutartį

Nidos meno kolonija

NIDOS MENO KOLONIJA KEIČIASI: Sodai, skulptūra ir architektūros rezidencija

2020 birželio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Gegužės viduryje Nidos meno kolonijos lauko teritorija ėmė keisti savo pavidalą. Greta kitų tęstinių NMK projektų, laukinių augalų sodas jau pradėjo įgauti formą, o menininkas

Memelio miestas

POINDUSTRINĖ KLAIPĖDA: Memelio miesto detalųjį planą svarstys internetu

2020 gegužės 181 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje parengtas per 16 ha poindustrinės teritorijos tarp Danės upės žiogių ir Kuršių marių užstatymo projektas. Šios kadaise viešojo gyvenimo centru mieste buvusios teritorijos detaliojo

Nidos švyturys

KURŠIŲ NERIJA, MARIOS IR JŪRA: Lankytojams atvers Nidos švyturį ir panoramas

2020 gegužės 4Be komentarųPILOTAS.LT

Iki šiol Nidos švyturį buvo galima apžiūrėti nebent iš išorės, tačiau nuo šios vasaros pastarasis statinys bus atviras pasiryžusiems užlipti iki pat jo viršaus. Atsidėkodamas

Klaipėdos uostas

VIENAS IŠ NEDAUGELIO EUROPOJE: Klaipėdos uoste laivai vedami ir nuotoliniu būdu

2020 balandžio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Visuotinis  karantinas  diktuoja naujas veiklos sąlygas net uostams. Klaipėda – vienas iš nedaugelio jūrų uostų Europoje, kuriame locmanai gali vykdyti operacijas ne vien tiesiai iš laivo, bet ir

Nidos kioskai

GRIAUS NIDOS KIOSKELIUS: Sutartis baigėsi daugiau nei prieš dešimtmetį

2020 balandžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Šią savaitę Nidoje planuojama nugriauti 2 neteisėtus statinius – prekybinius namelius. Skelbiama, kad griauti numatyti kioskeliai visuomet turėjo tik laikinojo statinio statusą. Kaip praneša Neringos

Neringos architektūros gidas

GAMTAI, ŽMOGUI, ARCHITEKTŪRAI: Neringos architektūros gidas kviečia žvelgti subtiliau

Neringos architektūros gidas šiemet buvo vadinamas laukiamiausia Vilniaus knygų mugės architektūrinių naujiena. Ir tai tikrai nestebina, nes Kuršių Nerija – vienas iš didžiausių ne vien

Raganų kalnas

PO RAGANŲ KALNĄ: Virtuali kelionė aplink vaizdingąjį Juodkrantės Eglių slėnį

2020 vasario 18Be komentarųPILOTAS.LT

Juodkrantės Raganų kalnas – vienas ir didžiausių kultūrinės traukos objektų ne vien Neringoje, bet ir Klaipėdos apskrityje. Po šį jau 41-ąjį sezoną pasitinkantį skulptūrų parką

Kauno centrinis paštas

KELIAS Į UNESCO: Toliau rengiama Kauno modernizmo architektūros paraiška

2020 vasario 10Be komentarųPILOTAS.LT

Kaip praneša Kultūros ministerija, toliau vyksta Kauno modernizmo architektūros paraiškos rengimo UNESCO paveldo sąrašui darbai. Neseniai įvyko jau 5-asis Kauno modernizmo architektūros paraiškos parengimo įrašymui

Kuršių nerija

MIGRANTAI IR PABĖGĖLIAI: Knygos apie Kuršių nerijos gyventojus pristatymas

2020 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje pristatoma istoriko Vasilijaus Safronovo knyga „Migrantai ir pabėgėliai Kuršių nerijoje XX a. viduryje“. Ribotą kiekį leidinių renginyje bus galima pasiimti nemokamai. Vasario 6 dieną

Kuršių nerija

20 METŲ UNESCO SĄRAŠE: Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija planuoja renginius

2020 sausio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Kultūros ministerijos teikimu Vyriausybė patvirtino 2020 -uosius UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje metais. Šiemet taip pat sukanka 20 metų, kai Kuršių nerija įrašyta į Pasaulio paveldo

Klaipėdos uostas

UOSTO PLĖTRAI – 1,2 MILIJARDO: Klaipėdos miestas vis labiau stumiamas nuo jūros

2020 sausio 151 KomentarasPILOTAS.LT

LR Vyriausybės neseniai patvirtintame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrajame plane numatytos intensyvios uosto plėtros kryptys, kurių įgyvendinimui Susisiekimo ministerija ką tik patvirtino 1,2 mlrd. eurų

Vilnius

25 METAI UNESCO SĄRAŠE: Jubiliejui skirta paroda Vilniaus savivaldybėje

2019 gruodžio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Gruodžio 19 dieną sukanka 25 metai, kai Vilnius įrašytas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Šia proga Vilniaus miesto savivaldybėje išeksponuota šiai sukakčiai pažymėti skirta speciali

©negativ.com, „Zaha Hadid Architects“

DAR DAUGIAU PROGRESYVUMO: „Zaha Hadid Architects“ Taline laimėjo antrą konkursą

2019 lapkričio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Žinoma architektūros firma „Zaha Hadid Architects“ ką tik Taline laimėjo jau antrą svarbų architektūros konkursą. Nūnai architekto Patriko Schumacherio vadovaujamas Londone įsikūręs architektų kolektyvas prieš porą metų nuskynė

Preilos pontoninė prieplauka

PONTONINIS TAIKOS TILTAS: Preiloje kuriama mažųjų laivų infrastruktūra

2019 spalio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Preilos senajame žvejų uoste pradėta įgyvendinti taikos sutartis tarp Neringos savivaldybės ir bendrovės „Preilos uostas“. Pirmas reikšmingesnis jos ženklas – ką tik įrengtas pontoninis tiltas, skirtas mažiesiems

straz_pl_191000_e02_xxx

KLAIPĖDOS ARCHITEKTŲ KLUBAS: Susitikimas su stipendijos architektūros studentams laureate

2019 spalio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Šių metų LASKAO-ERGOLAIN stipendijos architektūros studentams konkursą laimėjo Gabrielė Strazdaitė. Susitikti su laureate siūlo po vasaros atostogų atgimęs klaipėdietiškasis Architektų klubas. Spalio 17 dieną (ketvirtadienį)

Palemonas

PALEMONO INTERMODALINIS: Išryškėjo naujų tunelių kontūrai

2019 rugsėjo 17Be komentarųPILOTAS.LT

Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje jau išryškėjo naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Greta tilto per Nerį išplėtimo projekto šios statybos yra didžiausias Kauno infrastruktūros