images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Susije straipsniai

Kultūriniai kraštovaizdžiai

KULTŪRINIAI KRAŠTOVAIZDŽIAI: 3-oji paveldosaugos vasaros mokykla Nidoje

2019 birželio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus universiteto Istorijos fakultetas norinčius pakvietė į 3-ąją paveldosaugos vasaros mokyklą „Kultūriniai kraštovaizdžiai“. Numatoma nuodugni tarptautinių dokumentų, susijusių su urbanistiniu kraštovaizdžiu ir darnaus vystymosi darbotvarkės

Ulemiste terminal

ESTAI PERSPĖJA: „Rail Baltica“ terminalo Ulemistėje konkursas – rizikingas

2019 gegužės 29Be komentarųPILOTAS.LT

Estijos architektų asociacija (EAL) įspėja architektus dėl rizikos dalyvauti kompanijos „Rail Baltica Estonia“ rengiamame tarptautiniame geležinkelio terminalo architektūros konkurse. Pasak EAL, Ulemistės „Rail Baltica“ terminalo prie Talino

Kauno pašto rūmai

KAUNO PAŠTO RŪMAI: Kūrybinės dirbtuvės konstruos atgaivinimo scenarijus

2019 balandžio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune prasideda tarpdisciplininės kūrybinės dirbtuvės, kurių tikslas – sukonstruoti atgaivinimo ir įveiklinimo scenarijus unikaliam Kauno modernizmo objektui – Pašto rūmams (arch. F.Vizbaras). Kaip žinia, Lietuvos

Konkursas Klaipėdoje

KONKURSAS „LINDENAU“ PAKRANTĖJE :Vietoje atviro – ribotas kviestinis

2019 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Bendrovė „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) vykdo ribotą kviestinį multifunkcinio komplekso Priešpilio g. 6, Klaipėdoje konkursą. Šį konkursą iš

Lindenau

DIDŽIOJO ELINGO METAI: „Lindenau“ laivų statyklai – 100 metų

2019 kovo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos miesto savivaldybės taryba neseniai pritarė Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos siūlymui 2019-uosius metus paskelbti Didžiojo elingo metais. Taip siekiama pažymėti „Lindenau“ laivų statyklos 100 metų

stintapūkis

ĮAMŽINO „STINTAPŪKĮ“: Unikalų kuršių žvejybos būdą iškalė monetoje

2019 vasario 1Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos bankas išleido dviejų nominalų kolekcinę monetą, kuri įamžina Kuršių nerijoje gyvuojantį unikalų stintų žvejybos būdą. Kuršių nerijos istorijos muziejuje ką tik pristatytų šių monetų

Klaipėdos uostas

ŠUOLIS TĘSIASI: Klaipėda išlieka Baltijos šalių uostų lyderiu

2019 sausio 28Be komentarųPILOTAS.LT

Pernai, viršijęs 46 mln. tonų krovinių apyvartą, Klaipėdos jūrų uostas trečius metus iš eilės yra lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Pagal krovinių apyvartą jis išlieka

Konkursas Klaipėdoje

INTRIGAVĘS KONKURSAS – NUTRAUKTAS: Organizatoriai priežasčių nekomentuoja

2019 sausio 212 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT neseniai skelbė UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) rengiamą atvirą architektūros konkursą svarbioje Klaipėdos vietoje – prie Kuršių

migrantai

MIGRANTAI IR PABĖGĖLIAI: Apie Kuršių nerijos XX a. vidurio istoriją

2019 sausio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Nidoje rengiamas pirmasis knygos „Migrantai ir pabėgėliai Kuršių nerijoje XX amžiaus viduryje“ pristatymas. Knyga siūlo pažvelgti į pusiasalį ne kaip į gamtos ir žmogaus kūrinį,

Juodkrantės stotelė

DEGA ŽALIĄ ŠVIESĄ: Su naujuoju KPD vadu sutarė dėl Juodkrantės stotelės

2019 sausio 169 KomentaraiPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę Neringoje susitikę Kultūros paveldo departamento, Neringos savivaldybės ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos atstovai sutarė operatyviai baigti derinti Juodkrantės naujos autobusų stotelės detalųjį

Konkursas Klaipėdoje

KLAIPĖDOS VIZITINĖ KORTELĖ: Architektūros konkursas Lindenau krantinėje

2019 sausio 81 KomentarasPILOTAS.LT

UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija paskelbė vieno etapo multifunkcinio komplekso Klaipėdoje atvirą projekto konkursą. Teigiama, kad šis kompleksas turi

Kuršių nerija

PAVELDOSAUGININKŲ KOMISIJA: Kuršių nerijai gresia 45 mln. eurų žala

2018 gruodžio 31 KomentarasPILOTAS.LT

Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos komisija įvertino Kuršių nerijos nacionalinio parko galiojančio tvarkymo plano sprendinių įtaką kultūros paveldo vietovėms. Nustatyta, jog šie sprendiniai gali

Malkų įlanka

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOJE: Malkų įlanka gilinama iki 14,5 m

2018 lapkričio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos jūrų uosto pietinėje dalyje neseniai darbus pradėjo olandų žemkasė. Pagrindinis šių darbų tikslas –  pasiekti 14,5 m gylį, kuris leistų čia pilnai pakrauti bei remontuoti „Panamax“ tipo laivus.

Neringos istorija

GYVOJI NERINGOS ISTORIJA: III suneštinė neringiškių paroda

2018 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Kuršių nerijos bendruomenė trečius metus iš eilės aktyviai įsitraukia į gyvosios istorijos parodos „Muziejų kuriame kartu“ kūrybinį procesą. Šiandien atidaromos naujausios parodos eksponatai – neringiškių

Urbo kalnas

URBO KALNO SUTVARKYMAS: Projekto pristatymas Neringos savivaldybėje

2018 lapkričio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Šarūno Kiaunės projektavimo studija parengė Nidos Urbo kalno ir gretimos aplinkos sutvarkymo projektą. Su šio projekto sprendiniais išsamiai bus galima susipažinti rytoj Neringos savivaldybėje. Lapkričio

elektromobilių įkrovimas

ĮKRAUS NEMOKAMAI: Neringa rezga elektromobilių infrastruktūrą

2018 spalio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė toliau plėtoja elektromobiliams skirtą infrastruktūrą. Kuršių nerijoje bus įrengtos 2 didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės, kuriose net 5 metus automobilius bus galima krautis

7_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-135rdg

REKREACIJAI, ŽVEJAMS IR ĮVAIZDŽIUI: Palangos savivaldybė perėmė Šventosios uostą

2018 spalio 1Be komentarųPILOTAS.LT

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Šventosios uosto valdymą ką tik oficialiai perdavė Palangos miesto savivaldybei. Planuojama, kad istorinis uostas pagaliau taps dar vienu pajūrio

Nidos sklandymo mokykla

LIETUVOS OREIVYSTĖS PASIDIDŽIAVIMAS: Nidos sklandymo mokyklai  – 85

2018 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš 85-erius metus Kuršių nerijos kraštovaizdis tapo be galo svarbus ir šalies sklandytojams. Garbingą 6 vasaras veikusios mokyklos istoriją šiandien pasakoja likę dokumentai, Sklandytojų kopa

moder_pl_180800_e02_xxx

MODERNIZMAS ATEIČIAI: Tarptautinė konferencija Kauno „Žalgirio“ arenoje

2018 rugpjūčio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo viduryje Kaune rengiama tarptautinė konferencija „Modernizmas ateičiai“. Dviejų dienų renginio metu bus pristatomi ne tik teoriniai pranešimai, bet ir dalinamasi atvejo studijomis bei gerosiomis

zavišos fondas

KINTANČIOS PERSPEKTYVOS: Tradicinis architekto A.Zavišos fondo renginys ir apdovanojimai

2018 rugpjūčio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo pradžioje architektai tradiciškai traukia į Nidą, kur kviečia architekto Algimanto Zavišos labdaros ir paramos fondo renginys. Vyks simpoziumas, geriausio rekreacinės architektūros kūrinio apdovanojimai, knygos

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO PLĖTROS STUDIJA: Išorinis uostas – būtinas

2018 rugpjūčio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik atnaujinta Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines „konteinerizacijos“ tendencijas, esamo Klaipėdos

stotelė

INTERNETINIAI PAPLŪDIMIO MALONUMAI: Kuršių nerijoje – viešųjų erdvių stotelės

2018 rugpjūčio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Pramogaujantys Neringos paplūdimiuose nuo šiol gali pasinaudoti daugiafunkcėmis viešųjų erdvių stotelėmis. Poilsiautojai jose gali pasirūpinti savo dviračiu, mobiliu įrenginiu, prisijunti prie interneto. Nidos ir Juodkrantės

V.Butyrinas

NERINGOS MERO PREMIJA: Laukiama fotomenininkų paraiškų

2018 birželio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė priima paraiškas 2018-ųjų Mero premijai gauti. Premija skiriama fotomenininkui ar fotografijos kūrėjui už Kuršių nerijai dedikuotą reikšmingą kūrinį ar kūrinių ciklą. Paraiškas Neringos

R.Mikulionis

DU PROJEKTAI NERINGOJE: Architektūros ekspertai ir džiaugėsi, ir kritikavo

2018 balandžio 268 KomentaraiPILOTAS.LT

Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) neseniai išnagrinėjo 2 projektinius pasiūlymus Kuršių nerijai. Ryčio Mikulionio architektūros studijos „Plazma“ poilsio paskirties pastatų su gyvenamosiomis patalpomis statybos projektas

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ NESTOJA: Paskelbti 2 geležinkelio atkarpų projektavimo konkursai

2018 balandžio 201 KomentarasPILOTAS.LT

Toliau tęsiami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektavimo darbai. Bendroji trijų Baltijos valstybių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė ribotus konkursus naujų ruožų nuo Talino iki