images_2Bvar_

ŠVENTOJI GRĮŽTA Į JŪRĄ//PIRMĄSIAS JACHTAS UOSTAS PRIIMS JAU ŠIĄ VASARĄ

Kol Lietuva tenkinasi vienu vieninteliu jūrų uostu, tol solidžioje Baltų jūros valstybių draugijoje, deja, ji atrodo tarsi neįgali. Bet kuriame Europos uoste ištaręs Lietuvos vardą greičiau pamatysi klausiamai surauktą kaktą, nei prisiminimais spindinčią šypseną. Žemėlapiuose mes vėl esame, jūrlapiuose – mūsų dar nėra. Beveik nėra… Šimtamečiame marinistiniame klube esame labiau panašūs į netyčia jūron įsibridusius raitelius, nei į pilnaverčius jūrininkus iš kartos į kartą aistringai besistengiančius įdarbinti jūrą. Nelabai stebina, kad ir švedų karo laivyno akmenimis užpiltas mūsų Šventosios (tuomet Elijos) uostas daugiau nei 300 metų pratūnojo depozito tamsoje.

UOSTAS IR GAIVINTAS, IR SKANDINTAS

Būta bandymų uostą gaivinti (1923; 1939; 1989), tačiau naujųjų laikų Lietuvos istorijoje ryškesni bandymai Šventosios uostą palaidoti galutinai. Pavyzdžiui, 2000-aisiais Palangos miesto savivaldybė parengė keistą detalųjį planą, kuriame Šventosios valstybinio jūrų uosto paprasčiausiai… nebeliko. Ir nors detalųjį planą užprotestavo VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, tačiau su aukštų valstybės vyrų pagalba, suskubta išnuomoti beveik 2 ha sklypą pačiame uosto marinos viduryje ir įbrukti keliolikos daugiabučių kompleksą (UAB „Vyrokas“ ir UAB „MEI Baltija“). 2009-aisiais, kaip žadėta reklamose, „Jūros namų“ statyba pagal architekto A.Gumuliausko projektą baigta nebuvo, tačiau būsimi „unikalios strateginės padėties apartamentai“ ligi šiol uoliai pardavinėjami internete. Stebėtinoje tyloje statęsis avantiūriškas ir įžūliai okupacinis „Vyroko“ ir MEI „olandų“ daugiabutynas, savo trumparegiška intervencija į uosto marinos centrą praktiškai atėmė galimybę sukurti funkcionalią ir ekonomišką infrastruktūrą Šventosios uoste. Turint omeny, kad vienoje uosto pusėje yra saugomos kopos, o kitoje – privatizuotų vasarnamių skruzdėlynas, darosi aišku, kad „viešasis interesas“ čia patyrė ne tik kokybinį, bet ir ženklų ekonominį praradimą.

UOSTO REKONSTRUKCIJA PRASIDEDA

„Deja, dabar projektuodami Šventosios uosto rekonstrukciją ir rengdami uosto teritorijos detalųjį planą, mes jau turime apsieiti be minėtos privačios teritorijos uosto marinos pusiasalyje. Belieka tikėtis, kad Palangos miesto taryba skirs uosto reikmėms bent jau tą pusiasalio dalį, kuri nėra išnuomota daugiabučių statytojams,“- portalui PILOTAS.LT sakė Airida Čėsnienė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktorė Šventosios uostui. Direktorė informavo, kad iš Palangos savivaldybės jau yra gautas projektavimo sąlygų sąvadas uosto detaliajam planui rengti ir, parinkus projektuotoją, nedelsiant bus imtasi darbų, kuriuos planuojama baigti per metus.

Vasario viduryje uosto direkcija pasirašė sutartį su supaprastintą atvirą konkursą laimėjusia UAB ,,Hidrostatyba“, veikiančia jungtinės veiklos sutarties pagrindu su UAB ,,Getelit“ ir UAB ,,Sweco hidroprojektas“, dėl Šventosios uosto pritaikymo mažiems laivams aptarnauti. 2,948 mln.Lt vertės sutartiniai darbai (techninis projektas, inžinerinių tinklų statyba bei 2 plaukiojančių prieplaukų įrengimas) turi būti atlikti iki birželio 12. Anot A.Čėsnienės, iki vasario pabaigos turėtų būti pasirašyta sutartis ir dėl uosto akvatorijos valymo bei įplaukos kanalo gilinimo darbų, kurie jau birželio pradžiai leistų Šventosios uoste turėti 3 m įplauką ir 2 – 3 m gylį prie krantinių. Kadangi jau šią vasarą atplaukusių jachtų įguloms uoste žadamos elektros, vandens tiekimo ir minimalios buitinio aptarnavimo paslaugos, galima tikėtis, kad Šventoji bus pastebėta ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių kapitonų.

OPTIMISTINĖ PREMJERA – PO 5 METŲ

Kaip portalui PILOTAS.LT teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktorė Šventosios uostui A.Čėsnienė, visą Šventosios uosto rekonstrukciją ketinama baigti iki 2016-ųjų. Praeitą birželį Šventosios valstybinio jūrų uosto plėtros taryba pritarė galutinei Šventosios uosto atstatymo galimybių studijos ataskaitai, pavedė VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai tęsti techninės dokumentacijos rengimo darbus (techninio projekto dar nėra) bei išanalizuoti galimus uosto valdymo modelius. Kaip žinia, beveik prieš metus ispanų inžinierių, konsultantų bei architektų kompanija „Alatec“ Uosto direkcijai pateikė penkis Šventosios uosto rekonstrukcijos variantus. Optimaliu pasirinktas variantas 2B, pagal kurį uostas būtų statomas pietinėje dalyje ir kainuotų per 180 mln. litų.

Pagal 2B variantą Šventosios uoste tilptų daugiau kaip 655 laivai. Uosto akvatorijoje būtų vietos 495 laivams ir vieta nedideliam 70 metrų ilgio kruiziniam laivui. Ant kranto žiemoti tilptų net 160 jachtų.

Šventosios uostą sudarys vidinė marina dabartinėje įlankoje ir išorinė, atitverta molais,- jūroje. Gylis vidinėje marinoje bus 4 m, o išorinėje – 6 m. Molų ilgis sieks net 400 metrų. Anot A.Čėsnienės esami tarpukariu statyto jūros molo likučiai naujųjų molų konstrukcijai nebus naudojami ir bus išsaugoti, kaip marinistinis paveldas. Rytinė smetoninė krantinė taip pat ženkliai nesikeis.

JŪROS SROVIŲ STUDIJA LĖMĖ UOSTO PAVIDALĄ

Kiek neįprasta uosto įplaukos vieta iš šiaurės, anot Uosto direktorės, pasirinkta atsižvelgiant į Jūros srovių modeliavimo studijos išvadas. Tikėtina, kad dabar Šventosios neištiks 1939-aisiais statyto uosto likimas, kuomet po kelių audringų pavasarių uosto įplauka buvo beveik visiškai užnešta smėliu. Jūros srovių specialistai nurodė, kad esant rekomenduojamai molų konfigūracijai ir nedaugiau nei 25-ioms audringoms dienoms per metus, pakaks eksploatacinių įplaukos pravalymų kas pora metų, kad būtų visiškai užtikrinti navigaciniai parametrai.

Beje, pagal ispanišką 2B variantą, rekonstruotame Šventosios uoste įsikurs ir jachtų klubas, buriavimo mokykla, sausi dokai, laivų remonto ir priežiūros dirbtuvės bei restoranai ir parduotuvės. Jūros turistams numatoma pasiūlyti visas būtinas ilgose kelionėse aptarnavimo paslaugas. Įvertinus tai, kad į pietus be Klaipėdos kelis šimtus kilometrų jūroje jachtų uostų nėra ir tai, kad latvių Pavilosta yra labiau ūkinis – žvejybinis, o Liepoja ir Ventspilis – pramoniniai, Šventosios jachtų uostui atsiveria pagrįstos galimybės tapti vienu patraukliausių rytinėje Baltų jūros pakrantėje.

APIE IŠMUŠTĄ DANTĮ

Dabar svarbiausia – nepadaryti klaidų ne tik uosto, bet ir gretimų teritorijų projektavime, užtikrinant, kad būtų sukurta šiuolaikinė, ne tik kurortinius, bet ir buriavimo, pramoginės žvejybos poreikius atitinkanti infrastruktūra. Padrikas ir menkavertis Šventosios urbanizmas šiandien neturėtų tapti rimta kliūtimi esmingai jį pertvarkant ir realizuojant strateginį Vietos prioritetą – uostą. Jei bus gyvas Šventosios uostas, prisikels gyvenimui ir pati Šventoji. Tokia yra tūkstantmetė pajūrio miestų istorija ir praktika. Jeigu nebus blaškymosi ir institucijų nesusikalbėjimo, Šventoji neabejotinai konkurencingai įsipaišys į rytinių Baltų jūros uostų grandinę ir užpildys išmušto jūrų danties spragą Klaipėdos – Liepojos locijoje.

Be to, norisi tikėti, kad bus garbingai išspręsta ir išmušto danties problema pačiame Šventosios uoste. Negi Lietuvoje neatsiras bent minimumas strateginio mąstymo ir teisingumas, likviduojant nusikalstamos ir valstybei žalingos intervencijos į uostą padarinius (daugiabučių kvartalas „Jūros namai“), galų gale netriumfuos….? Ori jūrinė tauta to tikrai nepaliktų paraštėje.

Komentarai

  1. Puikios foto!

  2. nuvaryti uosta iki nulio gali tik visisku artoju tauta. uostai visame pasaulyje yra kaip kasyklos. ypac tokioj baltijoj, kur sitoj pusej beveik nera jachtu uostu. tegu tik daro, stato, judina. pirmi 10 laivu atplauke i sventaja galetu gauti prezidentes priza.

  3. Man atrodo, svarbus yra du dalykai: be pagaliu kaisiojimo vystyti Sventosios uosta ir lygiagreciai nugriauti tuos apartamentus viduryje uosto.
    Viesa paslaptis, kad bankrutuojanti „Vyroko“ firma buvo brazauskiniai statybininkai. Todel ir tyrimas vis neprasideda. AMB seselis trukdo.

  4. Ką čia dar komentuoti, puiku ir kuo greičiau statyti.

  5. AUTORIUS: -„Negi Lietuvoje neatsiras bent minimumas strateginio mąstymo ir teisingumas
    – Ori jūrinė tauta to tikrai nepaliktų paraštėje.
    – Jeigu nebus blaškymosi ir institucijų nesusikalbėjimo, Šventoji neabejotinai konkurencingai įsipaišys (TŲ ) į rytinių Baltų jūros uostų grandinę ir užpildys (TŲ ) išmušto jūrų danties spragą Klaipėdos – Liepojos locijoje.-
    – Jei bus gyvas Šventosios uostas, prisikels gyvenimui ir pati Šventoji.“-
    VIENAS TEMOS LYGMUO, o INTERPRETACIJOS ir NUOMONĖS įvairios:
    OPONENTAS:-„Konkuirencija Klaipedos uostui sudarytu ir daugiau PRAPLAUKIANCIU TURISTU
    -“ Kad tik išgalėtų ten papoilsiauti EILINIS LT PENSININKAS.”
    Kaip matome, problemos vertinimai ir jos sprendimai VISAI skirtingi.
    Viena – NACIONALINIAME VALSTYBINIAME LYGMENYJE, kita- PRIVAČIAME, ASMENINIAME, o kur dar trečia- KORUMPUOTOS VALDŽIOS INTERESAI?, nesvarbu, kad pastoviai yra aiškinamasi AR VALDŽIOS TARNAUTOJAS NEPAŽEIDĖ PRIVAČIŲ IR VALSTYBINIŲ INTERSŲ ? 
    Pasirodo, K. Marksas buvo teisus: – “ Kai viršūnės jau nebegalės, o apčios nebenorės, tada ir įvyks REVOLIUCIJA” .
    Revoliucija lietuvių sąmonėje dėl SĄŽINĖS ir GARBĖS

  6. Dziugu, kad dar nenumarinta sita ideja, nes man labai truksta uosteliu LT kranto dalyje. Nes is klaipedos savaitgaliui plaukti arba i kursiu marias arba i pas latvius, prieplauka, Palangoje ar sventojoje butu labai saunus dalykas. Ir miesta papuostu ir konkuirencija Klaipedos uostui sudarytu ir daugiau praplaukianciu turistu priviliotu. Nes manau, kad ateityje vandens turizmas musu puseje tik populiares, kaimynai baltai, slavai ateityje daugiau laivu tures ir atitinkamai su jais plaukios. Gaila, kad nesimato detalesnio projekto, uosto zonu paskirstymo ir pan.

  7. LIUKS.
    Kad tik išgalėtų ten papoilsiauti eilinis LT pensininkas.
    Gintaras Beresnevičius rašė, kad Lietuva niekaip negali (nenori) tapti jūrine valstybe…
    SĖKMĖS.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Konkursas Klaipėdoje

KONKURSAS „LINDENAU“ PAKRANTĖJE :Vietoje atviro – ribotas kviestinis

2019 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Bendrovė „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) vykdo ribotą kviestinį multifunkcinio komplekso Priešpilio g. 6, Klaipėdoje konkursą. Šį konkursą iš

Lindenau

DIDŽIOJO ELINGO METAI: „Lindenau“ laivų statyklai – 100 metų

2019 kovo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos miesto savivaldybės taryba neseniai pritarė Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos siūlymui 2019-uosius metus paskelbti Didžiojo elingo metais. Taip siekiama pažymėti „Lindenau“ laivų statyklos 100 metų

Klaipėdos uostas

ŠUOLIS TĘSIASI: Klaipėda išlieka Baltijos šalių uostų lyderiu

2019 sausio 28Be komentarųPILOTAS.LT

Pernai, viršijęs 46 mln. tonų krovinių apyvartą, Klaipėdos jūrų uostas trečius metus iš eilės yra lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Pagal krovinių apyvartą jis išlieka

Konkursas Klaipėdoje

INTRIGAVĘS KONKURSAS – NUTRAUKTAS: Organizatoriai priežasčių nekomentuoja

2019 sausio 212 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT neseniai skelbė UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) rengiamą atvirą architektūros konkursą svarbioje Klaipėdos vietoje – prie Kuršių

Konkursas Klaipėdoje

KLAIPĖDOS VIZITINĖ KORTELĖ: Architektūros konkursas Lindenau krantinėje

2019 sausio 81 KomentarasPILOTAS.LT

UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija paskelbė vieno etapo multifunkcinio komplekso Klaipėdoje atvirą projekto konkursą. Teigiama, kad šis kompleksas turi

Martynas Černiauskas

LIETUVOS NAUJIEJI VASIUKAI: Šiandieninis Šventosios kurorto veidas

2019 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Bene prieš dešimtmetį Šventojoje prasidėjęs prieškrizinis statybų bumas tapo nevykusiu brutaliu jaukaus Lietuvos pajūrio miestelio plėtros projektu. Paroda „Naujieji Vasiukai“ – jaunosios kartos menininko Martyno

Malkų įlanka

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOJE: Malkų įlanka gilinama iki 14,5 m

2018 lapkričio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos jūrų uosto pietinėje dalyje neseniai darbus pradėjo olandų žemkasė. Pagrindinis šių darbų tikslas –  pasiekti 14,5 m gylį, kuris leistų čia pilnai pakrauti bei remontuoti „Panamax“ tipo laivus.

7_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-135rdg

REKREACIJAI, ŽVEJAMS IR ĮVAIZDŽIUI: Palangos savivaldybė perėmė Šventosios uostą

2018 spalio 1Be komentarųPILOTAS.LT

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Šventosios uosto valdymą ką tik oficialiai perdavė Palangos miesto savivaldybei. Planuojama, kad istorinis uostas pagaliau taps dar vienu pajūrio

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO PLĖTROS STUDIJA: Išorinis uostas – būtinas

2018 rugpjūčio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik atnaujinta Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines „konteinerizacijos“ tendencijas, esamo Klaipėdos

Šventoji

ŠVENTOJI GERINA ĮVAIZDĮ: Rekonstruojamas pėsčiųjų takas, tvarkomas stadionas

2018 birželio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgai Palangos podukra buvusi Šventoji, pamažu pradeda gerinti pašlijusį savo kurortinį įvaizdį. Šiuo metu intensyviai plušama Šventosios gatvėje, kur rekonstruojamas pėsčiųjų takas, įrenginėjamos poilsio aikštelės.

Juodkrantės mažųjų laivų marina

IT ŽVEJŲ NAMAS SU KOPA: Naujoji Juodkrantės jachtų prieplaukos marina

2018 birželio 14 KomentaraiPILOTAS.LT

Naujoji Juodkrantės uosto mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos marina projektuojama į šiaurę nuo esamos keleivinių laivų prieplaukos. Tai tarsi keleivinių laivų prieplaukos dydžio sala su žvejų

_tit_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-112

PLANUOJA UOSTO PRIKĖLIMĄ: Šventosios jūrų uostą perima Palangos savivaldybė

2018 kovo 263 KomentaraiPILOTAS.LT

Uosto funkcijas praradęs Šventosios uostas, nūnai atlieka vien ramaus pajūrio kurorto misiją. Tačiau šią situaciją planuojama jau greitu laiku pakeisti – Šventosios jūrų uosto žemę

Juodkrantės uostas

JUODKRANTĖS UOSTAS VIS REALESNIS: Pritarta projektiniams pasiūlymams

2018 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė keleivinių laivų ir turistinių jachtų uostą Juodkrantėje pradėjo planuoti dar prieš 10-metį. G.Janulytės-Bernotienės studijos parengtiems šio uosto projektiniams pasiūlymams ką tik pritarė Neringos

Šventosios nameliai

KURORTUOSE TRAMDYS CHAOSĄ: Iki 50 m² statiniai turės gauti statybos leidimą

2018 sausio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Suvaldyti chaotiškas poilsio namelių statybas kurortuose, atrodo, nuo šiol bus lengviau. Atsižvelgusi į nuo šių statybų kenčiančios Palangos savivaldybės pasiūlymus, Aplinkos ministerija galiausiai pakeitė reglamentą

Malkų įlanka

GERINS KONKURENCINGUMĄ: Malkų įlankos rekonstrukcijai 24 mln. eurų

2018 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Netrukus Klaipėdos uoste prasidės vienų iš seniausių krantinių, kurias naudoja UAB Klaipėdos konteinerių terminalas, rekonstrukcija. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su konkursą laimėjusiais rangovais AS

Baltijos jūra

APIE BALTIJĄ IR JOS KRANTUS: Mokslo populiarinimo ciklas „Jūros istorijos“

2018 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Viloje „Anapilis“ veikiantis Palangos kurorto muziejus tęsia prieš metus pradėtą tradiciją ilguosius žiemos vakarus skirti mokslo populiarinimo ciklui „Jūros istorijos“. Šis ciklas rengiamas bendradarbiaujant su

Kabamasis Šventosios tiltas

REMONTUOJAMAS ŠVENTOSIOS SIMBOLIS: Nuo poilsiautojų pramogų labiausiai kenčia metalas

2017 spalio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Šventojoje remontuojamas vadinamasis beždžionių tiltas – kabamasis pėsčiųjų tiltas per Šventosios upę. Vienas iš kurorto svečių traukos objektų bei bene ryškiausias vietos simbolių bus atnaujintas

Talino uosto gen.planas

SROVIŲ MIESTAS: Genplanio Taline konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“

2017 rugsėjo 1Be komentarųPILOTAS.LT

Talinas nusiteikęs rimtai. Estijos sostinės 2030 metų uosto vizijos konkursą ką tik laimėjo žinoma architektūros firma „Zaha Hadid Architects“ iš Londono. Su reikšmingą urbanistinę plėtrą

dokas_kl_170800_e01_xxx

REMONTUOS IR DIDŽIAUSIUS: Link Klaipėdos pajudėjo 11.000 tonų dokas-milžinas

2017 rugpjūčio 101 KomentarasPILOTAS.LT

11.000 tonų sveriantis plaukiojantis dokas neseniai pradėjo savo kelionę iš Juodkalnijos Klaipėdos link. Didžiausias Baltijos šalyse tokio tipo statinys leis remontuoti maksimalių parametrų bei įvairius

J.Čeponis, Prie jūros

PAJŪRIO VILIONĖS: A.Mončio namuose vyks meno aukcionas

2017 rugpjūčio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Saule ir jūra besilepinantys Palangoje šiemet turi galimybę sudalyvauti meno aukcione. XLIX Vilniaus aukcionas įvyks Antano Mončio namuose-muziejuje, kur jau vyksta jo ekspozicijos paroda. Pagrindinė

Klaipėdos uostas

UOSTAMIESČIO POLITIKAI: Klaipėdos uostas plėsis pietinėje dalyje

2017 liepos 17Be komentarųPILOTAS.LT

Keičiant miesto bendrąjį planą Klaipėda žada orientuotis į uosto plėtrą pietinėje Klaipėdos dalyje. Už tokį uosto plėtros scenarijų neseniai pasisakė Klaipėdos miesto savivaldybės taryba. Pastarasis

namel_sv_170300_e01_xxx

MEDINĖS EROS PABAIGA: Teismas atrišo rankas griauti Šventosios namelius

2017 kovo 211 KomentarasPILOTAS.LT

Šventojoje, valstybinėje žemėse ar valstybiniame miške stovinčius medinių poilsio namelius daugybę metų buvo bandoma nesėkmingai nukelti. Lietuvos aukščiausiasis teismas ką tik neskundžiama nutartimi konstatavo, jog

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PREILOS BOTELIO ISTORIJA: Parengti mažųjų laivelių ir žvejų uosto projektiniai pasiūlymai

2017 kovo 92 KomentaraiPILOTAS.LT

Siekiant taikiai užbaigti teisminį ginčą dėl neteisėtos vadinamojo Preilos botelio statybos buvo sudaryta Taikos sutartis, kurios sąlygos jau pradedamos įgyvendinti. Neringos savivaldybės administracijos Architektūros skyriuje

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NERINGA SKATINS BURIAVIMĄ: Pristatyti didžiuliai infrastruktūros plėtros planai

2017 vasario 10Be komentarųPILOTAS.LT

Nidos uostas pernai pasipildė naujais pontonais. Tačiau plėtojant laivybą Neringa vien tuo apsiriboti neketina. Kurorto savivaldybės mero Dariaus Jasaičio ką tik pristatytuose planuose – pietinio

images_pulsas_foto_4514_laiva_kl_090800_e01_bra

7-ASIS LAIVŲ PARADAS://KLAIPĖDA ATKELIA VASAROS VARTUS

Jau septintąjį kartą Klaipėdoje vartus į vasarą atkels ryškiausias pavasario renginys – „Laivų paradas“. Europos jūros dienai skirta šventė, uostamiesčio gyventojus ir svečius sukvies į