images_phocagallery_580_Venecijos_Bienale_e_580_Venecijos_bienale_1012_eV

ŽMONĖS SUSITIKS ARCHITEKTŪROJE//XII VENECIJOS ARCHITEKTŪROS BIENALĖ

 

Anot pranešimų spaudai, 12-oji Venecijos architektūros bienalė su 170 000 lankytojų tapo labiausiai lankomu Venecijos festivalių renginiu. Galbūt maloniausia tai išgirsti kuratorei, šiųmetinės Pritzkero architektūros premijos laureatei, japonų architektei Kazuo Sejima, kurios pasiūlyta tema – “Žmonės susitinka architektūroje”  (People meet in architecture) turėjo pabrėžti  architektūros komunikacinę misiją ir vertę.

Lyginant su ankstesnėmis parodomis teigiama, kad šiųmetinės Bienalės tema labiau „žemiška“, turinys – ne toks ekstravagantiškas. Taip pat pabrėžiama, kad kuratorė – moteris, ne europietė ir, beje, praktikuojanti architektė.

Kazuo Sejima sudaryta programa iš beveik  50 dalyvių ir panašaus skaičiaus nacionalinių paviljonų užpildė nuolatines parodų buveines – Giardini ir Arsenale bei mieste (ir už jo ribų) išslapstytus paviljonus. Tokios apimtys neišvengiamai lemia itin margą autorių, temų ir eksponavimo formų rinkinį. Ekspozicinės taktikos ir materijos įvairavo nuo eklektiškų ir perkrautų iki santūrių ir minimalistinių, nuo abstrakčių iki pedantiškų, nuo aukštųjų technologijų iki rankų darbo.

PASIVAIKŠČIOJIMAI DEBESYSE SU RANKŲ DARBO UŽUOMINOMIS

Įpareigojo ir kai kurios ekspozicinės erdvės,- užpildyti gigantiškas amfiladines buvusio virvių fabriko Arsenale erdves gali tapti tikru iššūkiu. Būtent ten ir buvo išdėstytos išoriškai efektingiausios ekspozicijos. Ispanų architektas Antón García-Abril ir jo Ensamble Studio sumontavo balansuojančią kompoziciją iš savo projektuose dažnai eksploatuojamų tiltinių sijų. Japonų architektė Tetsuo Kondo su vokiečių inžinierių grupės Transsolar pagalba pasiūlė „pasivaikščiojimą debesyse“: instaliacijoje Cloudscapes ažūriniais tilteliais buvo galima pakilti į garais užpildytą palubę.

Kai kurios ekspozicijos buvo beveik nenufotografuojamos: japonų architektas Junya Ishigami sukonstravo praktiškai nematomą namo maketą, jo tūrį “piešė” erdvėje ištemptos anglies pluošto vielos. Panašiai efemeriška buvo ir danų menininko Olafur Eliasson instaliacija su stroboskopų blykstėmis nušviestomis vandens čiurkšlėmis.

Rankdarbių mėgėjai dziaugėsi japonų kolektyvo Atelier Bow-Wow rūpestingai atliktais namų maketais (japonišku masteliu 1:20), ir ypatingai detaliais brėžiniais. Architektų / meistrų iš Indijos Studio Mumbai Architects salė priminė staiga apleistas dirbtuves su visais paliktais įrankiais, medžiagomis, detalėmis, pabrėžiančiais rankų darbo svarbą besivystančioje šalyje.

JO DIDENYBĖ MAKETAS GRĮŽTA Į ARCHITEKTŪRĄ

Turbut populiariausiu, „realiu“ architektūros proceso elementu išlieka maketai, jie buvo tiražuojami ir išdidinami iki įspūdingų mastelių. Čempionas – namo maketas Japonijos paviljone, pagamintas masteliu berods 1:3. Kruopštūs tiltų maketai iliustravo Šveicarijos paviljono temą – „Landšaftas ir statiniai“, reprezentavo šveicarų Valerio Olgiati, Christian Kerez, japonų Sou Fujimoto, Toyo Ito kūrybą, sudarė estiškos ekspozicijos pagrindą.

Skirta vietos ir seniausiam architektūrinės saviraiškos elementui – piešiniui: juos galima buvo užtikti Vokietijos ekspozicijoje, viena Didžiosios Britanijos ekspozicijos temų buvo archyviniai XIX amžiaus meno kritiko James Ruskin Venecijos eskizai, o Vengrija piešiniui ir pieštukams skyrė apskritai visą savo paviljoną.

Moderniausias technologijas atstovavo 3d filmai: didmiesčiai ir dykumos Australijos paviljone, režisieriaus Wim Wenders nufilmuotas parodos kuratorės firmos SANAA suprojektuotas Rolex mokymo centras Šveicarijoje, Kopenhagos ateities vizijos Danijos paviljone.

Bandymas įtraukti lankytoją buvo juntamas Šiaurės šalių paviljone, kuris, šalia Norvegijos, Švedijos, Suomijos viešųjų erdvių projektų ekspozicijos, buvo nuolatinio workshopo vieta. Didžiosios Britanijos paviljone sukonstruota tiksli 2012 metų olimpinio stadiono Londone tribūnos fragmento kopija buvo skirta paskaitoms, susitikimams, vaikų piešimo pamokoms ir t.t. Berlyno Raumlabor ir Plastique Fantastique atvežė savo pripučiamą virtuvę ir visą parodos teritoriją aprūpino mediniais krėslais.

NUNEŠIOTI PAVIRŠIAI IR PAKRANČIŲ URBANIZACIJA

Verbalinį Bienalės kontekstą įgarsino kuratoriaus Hans Ulrich Obrist filmuotų interviu salė su parodoje dalyvaujančiais architektais ir meninkais bei atskira salė, skirta architektūros originalui britui Cedric Price.

Tikra „lietuviška“ nuobodulio estetika triumfavo Belgijos paviljone eksponuojamuose nunešiotuose paviršiuose, nučiupinėtuose turėkluose, nuvaikščiotuose linoleumuose.

Ne vieną valandą galėjo užimti “perskaitymas” eksponuojamo tyrimo, arba vadinamojo research, kantriam lankytojui siūlančio kalną informacijos, schemų ir dokumentų. Tokių, kaip Singapūro paviljone pateikiamas salos pjūvio maketą palydinti gausybė lentelių su lyginamosiomis schemomis ir statistika, nusakančiomis dabartinę miesto urbanistinę situaciją arba Izraelio paviljone pristatyta unikalaus urbanistinio darinio, kibucų, istorija.

Bahreino karalystės paviljono pagrindine tema tapo žmogaus santykis su vandeniu. Žaibiškai urbanizuojamos pakrantės išstūmė tradicinius žvejų verslus, kurių artefaktai – mediniai nameliai ant vandens išlikdami svarbia vietos gyventojų kolektyvinės atminties dalimi, buvo priversti persikelti toliau nuo miestų plėtros, kol keli jų su visais kilimais ir užuolaidomis rado vietą kitame,- Venecijos, archipelage.

LAIKO CHAOSAS IR CHAOSO LAIKAS

Provokacijų tradiciškai netrūko OMA/AMO/Rem Koolhaas sekcijoje CRONOCHAOS (chronologinis chaosas?), skirtoje paveldui. Išskaičiavę, kad šiuo metu įvairiais reglamentais saugoma apie 4 proc. pasaulio statinių, o saugomų statinių amžius susitraukė iki minimumo, autoriai demonstravo paveldosaugos institucionalizavimo raidą iliustruodami ją nuotraukomis, istoriniais dokumentais ir reliktais: nuo senovinio stalelio iš Ermitažo muziejaus Sankt Peterburge iki didziulės oranžinės pagalvės/ baldo is chrestomatinio gyvenamojo namo Bordo mieste, 3 metai po realizacijos paskelbto paminklu. Galima teigti, kad tema nesistengia derintis prie Bienalės koncepcijos, bet autorius galima suprasti: šiuo metu tik lėšų stygius gali išgelbėti OMA suprojektuotą ir 1987 metais pastatytą šokio teatrą Hagoje, kurį numatyta nugriauti, jo vietoje paskelbtas tarptautinis konkursas ir išrinkti nugalėtojai.

Apvaikščiojus Giardini sodų galą paaiškėja vienintelė „tikra“ ir „funkcionali“ Bienalės realizacija parodoje – savamokslis olandų landšafto architektas Piet Oudolf įkurdino poetišką natūralistinį rudeninio žydėjimo augalų sodą…

 

XXII VENECIJOS ARCHITEKTŪROS BIENALĖS APDOVANOJIMAI

Aukso liūtas už gyvenimo pasiekimus – Rem Koolhaas (Olandija)

Aukso liūtas In memoriam – Kazuo Shinohara (Japonija)

Aukso liūtas geriausiam nacionaliniam paviljonui – Bahreino karalystė

Aukso liūtas už geriausią ekspoziciją – junya.ishigami + associates (Japonija)

Sidabro liūtas perspektyviam jaunajam dalyviui – OFFICE Kersten Geers David Van Severen + Bas Princen (Belgija / Olandija)

Specialios premijos: Amateur Architecture Studio (Kinija), Studio Mumbai (Indija), Piet Oudolf (Olandija)

 

©pilotas.lt (Martyno Mankaus ir Dariaus Spranaičio nuotraukos)

Komentarai

  1. Straipsnis- puikumėlis. Jauties taip, tarsi pats ten būvotum. Ačiū straipsnio autoriui – labai įdomu, nors nieko ir neišmanau apie architektūrą, tik žinau, kad man nepatinka “kosmonautika“. Sėkmės jums.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

12-oji Kauno bienalė

KITOKIA KELIONĖ: Prasideda Kauno bienalė „Po išvykimo | prieš atvykstant“

2019 birželio 3Be komentarųPILOTAS.LT

26 menininkų iš viso pasaulio kūriniai, tyrinėjimai ir instaliacijos Kauno geležinkelio stotyje, Kauno paveikslų galerijoje ir įvairiose kitose antrojo šalies miesto vietose kviečia į patirčių

Eglė Colucci

EGLĖ COLUCCI: Argentinietiška movida Laikinosios sostinės modernizme

2019 sausio 30Be komentarųLeokadijus Joneikis

Šiandien tapytoja Eglė Colucci labiau žinoma Argentinoje, nei Lietuvoje, tačiau pastaruoju metu ji vis dažniau pastebima gimtąjame Kaune – paroda „Kauno kontekstai“ Galerijoje Urbana Kauno

Jörg Heiser

MENAS PAVOJUJE: Prof. J.Heiserio paskaita globalaus dešinėjimo akivaizdoje

2018 lapkričio 161 KomentarasPILOTAS.LT

Pastaraisiais metais aktyvėja dešiniųjų populistų ir neoliberalios ekonomikos spaudimas, su kuriuo vis dažniau susiduria šiuolaikinis menas ir institucijos. Apie tai išsamiai bus kalbama prof. Jorgo

Evaldas Pauza

SU MEILE: Skulptoriaus Evaldo Pauzos paroda Kaune

2018 spalio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Kauno paveikslų galerijoje atidaroma skulptoriaus Evaldo Pauzos paroda „Su meile“. Parodoje, inspiruotoje tarpukario istorijų ir gyvenimo būdo, skirtoje Nepriklausomybės šimtmečiui, eksponuojami paskutiniųjų metų kūriniai.

12 Kauno bienalė

PASIRUOŠĘ NUSTEBINTI: Kauno bienalė keičia laiką ir darbo metodą

2018 spalio 2Be komentarųPILOTAS.LT

12-oji Kauno bienalė į parodas kvies jau kitų metų vasarą bei imsis kelionės ir tarpinės būsenos temos. Pranešama, kad šįkart keičiamas ne vien šio vieno

images_pulsas_foto_4730_galer_pl_160900_e01_xxx

GALERIJŲ SAVAITGALIS VILNIUJE://ŠIUOLAIKINIS MENAS GRĮŽTA IŠ ATOSTOGŲ

Galerijų savaitgalis Europos ir pasaulio miestuose vyksta jau ne vieną dešimtmetį ir žymi pirmąsias galerijų parodas po vasaros bei naujo meno sezono mieste atidarymą. Šiemet

images_phocagallery_4594_adjay_latv_1606_4594_tit3_adjay_e02_xxx

LATVIŲ MODERNAUS MENO MUZIEJUS//KONKURSĄ LAIMĖJO ADJAYE BIURAS IŠ LONDONO

Latvijos Modernaus meno fondo muziejaus konkursą Rygoje ką tik laimėjo Adjaye architektų biuras iš Londono su latviškais partneriais, architektų biuru AB3D. Kaip skelbėme anksčiau, viename

images_phocagallery_4484_ritua_paro_1604_4484_saugy_vn_160400_e01_xxx

LIPTI NEMATOMOMIS STRUKTŪROMIS://PARODA POŽEMINĖJE VANDENS SAUGYKLOJE

Vilniuje, požeminėje vandens saugykloje atidaroma Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijos vykdomo projekto paroda „Lipti nematomomis struktūromis. Apie disciplinuojančias ritualines praktikas“. Neįprastoje erdvėje eksponuojami šiuolaikinių

images_pulsas_foto_4006_bienal_kn_150916_bra

TINKLINIAI SUSIDŪRIMAI://KAUNĄ SUPURTYS JUBILIEJINĖ MENO BIENALĖ

Prasideda didžiausias Baltijos šalyse šiuolaikinio meno festivalis „Kauno bienalė“. Jubiliejiniame – jau 10-ajame – renginyje savo kūrinius pristatys daugiau nei 80 menininkų iš viso pasaulio

images_pulsas_foto_3994_galer_pl_150900_e02_xxx

UOSTAMIESČIO GALERIJŲ DIENOS://17 PRIE MENO ARTINANČIŲ RENGINIŲ

Uostamiestyje prasideda „Galerijų dienos“. Ši nauja iniciatyva kolekcionierius, menininkus ir meno mylėtojus kviečia į parodų atidarymus, kūrybinius užsiėmimus, susitikimus su menininkais ir meno ekskursijas. 17

images_pulsas_foto_3435_stani_pl_141200_e01_xxx

KELIONĖ Į MARSĄ://SVAJONĖS IR PAULIAUS STANIKŲ „NEKRO-ROMANTINĖ“ PARODA

Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos (LTMKS) projektų erdvėje „Malonioji 6“ atidaroma Svajonės ir Pauliaus Stanikų paroda „Kelionė į Marsą“. Svajonės ir Pauliaus Stanikų, gyvenančių ir

images_straipsniu_foto_3258_Periferinis Matymas_tit

ROKO DOVYDĖNO PARODA://VILNIUS IR JO APYLINKĖS PERIFERINIU ŽVILGSNIU

Periferinis matymas – žiūrėjimas akies krašteliu – yra įprastas reiškinys, tačiau tai kartu gali būti ir paslėptas dėmesys. Daug laiko praleidžiame stengdamiesi suprasti, kad mūsų

images_phocagallery_3171_Paroda Kolegos pav_3171_Kolegos_tit

Prospekto fotografijos galerija:// paroda „Kolegos“

Liepos 8 d., „Prospekto“ fotografijos galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) atidaryta fotografijų paroda „KOLEGOS“. Parodoje „Kolegos“ fotomenininkai kviečia lankytojus pažvelgti į save ir kartu paneigia

images_phocagallery_2829_biena_kaun_1401_2829_unite_kn_140105_e12_BRA

IŠAUGO TEKSTILINIUS DRABUŽIUS//IŠKILMINGAI UŽDARYTA IX KAUNO BIENALĖ

Kaune, M.Žilinsko dailės galerijoje iškilmingai uždaryta IX-oji Kauno bienalė „Unitekstas“. Kas dvejus metus Laikinojoje sostinėje vykstantis renginys išaugo tekstilės drabužius ir tapo respublikinės reikšmės meno

images_pulsas_foto_2668_chin_em_131000_e01_xxx

„VILNIUS’2013“://PRASIDEDA PENKTOJI TARPTAUTINĖ EMALIO MENO BIENALĖ

Galerijoje „Meno niša“ atidaroma Penktoji tarptautinė emalio meno bienalė „Vilnius’2013“. Renginys pristato tiek tolimų, egzotiškų šalių – Venesuelos, Taivano, tiek ir kaimynų – Rusijos, Baltarusijos,

images_pulsas_foto_2479_biena_IT_060400_e01_xxx

PRASIDĖJO VENECIJOS BIENALĖ://LIETUVOS PAVILJONAS VĖL SPECIALIAI PAMINĖTAS

Savaitgalį Venecijoje prasidėjo 55-oji tarptautinė Venecijos šiuolaikinio meno bienalė. Didžiausiame ir seniausiame tokio tipo pasaulio renginyje, kaip įprasta, pirmiausia išdalinti apdovanojimai. Šiemet apdovanotas ir jungtinis

images_pulsas_foto_2472_parod_IT_130500_e01_xxx

APIE VARŽYMĄSI MENE://BENDRA LIETUVOS IR KIPRO PARODA „oO“ VENECIJOJE

Venecijos sporto rūmų „Giobatta Gianquinto“ erdvėje, Lietuvos paviljone atidaroma paroda „oO“. 55-osios Venecijos šiuolaikinio meno bienalės metu Lietuvos paviljonas pristatomas su Kipro šalies paviljonu.

images_phocagallery_2342_TAB_pav_2324_TAB_tit

SOCIALIZMO PERDIRBIMAS: //TALINO ARCHITEKTŪROS BIENALĖ META PIRŠTINĘ

Antroji Talino architektūros Bienalė (TAB) prasidės tik rugsėjį, tačiau jau šiandien estai paskelbė ambicingą tarptautinį vizijų konkursą „Socializmo perdirbimas“ (Recycling Socialism). Ką verta naikinti, o

images_phocagallery_2311_grafi_paro_1303_2311_mikul_gr_130300_e01_xxx

3 GRAFIKOS PARODOS://KASDIENYBĖS DOKUMENTIKA, PRIVATI ERDVĖ, ŽMOGAUS ĮVAIZDIS

Vilniaus grafikos meno centre atidaromos 3 naujos parodos. Jolanta Mikulskytė čia pristato asmenines dokumentines iliuzijas kasdienybės ir moteriškumo temomis „Kaleidoskopic(all)“, Elena Grudzinskaitė – giliaspaudės ir

images_pulsas_foto_2264_start_pl_130200_e01_xxx

ISLANDIŠKA CHRONOTOPOLOGIJA://GRUPĖS „START ART“ PARODA PANEVĖŽYJE

Panevėžio miesto dailės galerijoje atidaroma grupės „Start Art“ paroda „Chronotopologija“. Šios islandų menininkių grupės narės sukūrė ir suformavo savo ideologiją, kuri nagrinėja laiko, vietų ir

images_pulsas_foto_2256_kukla_fo_130200_e01

VIZUALI TIESA://TARPTAUTINĖ MENO PARODA PALANGOJE

Dešimtosios žvejiškos šventės „Palangos stinta 2013“ išvakarėse Palangos galerijoje „Ramybė“ pristatoma tarptautinio meno projekto paroda „Vizuali tiesa / Visualised Truth“. Ši įvairių autorių tikrovės analizė

images_straipsniu_foto_2186_koolh_po_130100_e01_xxx

VENECIJOS BIENALĖ://ARCHITEKTŪROS PARODĄ KURUOS REMAS KOOLHAASAS

Neseniai susirinkusi Venecijos bienalės direktorių taryba už puikius pernai įvykusios 13-osios tarptautinės architektūros parodos rezultatus oficialiai padėkojo jos kuratoriui architektui Davidui Chipperfieldui (David Chipperfield). Taip

images_pulsas_foto_2177_120100_e01

JAUNŲJŲ EUROPOS KŪRĖJŲ BIENALĖ://PARAIŠKŲ LAUKIAMA IKI VASARIO 1-OSIOS

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) paskelbė naują šaukimą į „JCE. Jaunųjų Europos kūrėjų“ 2013/2015 metų bienalę. Jaunieji Lietuvos menininkai paraiškas gali teikti iki vasario 1

images_straipsniu_foto_2152_ekspo_PR_370000_e03_xxx

PARYŽIŲ PRISIMENANT://LIETUVOS EKSPOZICIJA 1937-ŲJŲ PASAULINĖJE PARODOJE

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, prieš metus atšventęs įkūrimo 90-metį bei surengęs vieną didžiausių savo istorijoje parodų, šįmet pateikia dar vieną neeilinę dovaną. Lankytojai

images_pulsas_foto_2142_kolon_ni_120700_e01_BRA

LEIDŽIANT LAIKĄ://PIRMOJI NIDOS KOLONIJOS MENININKŲ PARODA VILNIUJE

Galerijoje „Akademija“ atidaroma pirmoji Nidos rezidentų paroda Vilniuje. Parodoje kalbama apie tai, kas vyksta tam tikroje vietoje tam tikru laiku – Nidos meno kolonijos menininkų