Karinės jūrų pajėgos ketina įsigyti modernų laivą, galėsiantį atlikti ir teršimo incidentų likvidavimo darbus. Planuojama, kad naujasis daugiafunkcis gelbėjimo ir teršalų likvidavimo laivas Lietuvą pasieks po 5 metų.
Klaipėdoje Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) direktorius Gvidas Dargužas ir Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų vadas flotilės admirolas Giedrius Premeneckas pasirašė partnerystės sutartį dėl laivo pirkimo procedūrų pradžios. Sutarties pasirašymas tarp projekto šalių žymi modernaus laivo, kuris bus naudojamas tiek teršalų likvidavimo, tiek žmonių gelbėjimo operacijoms, pirkimo procedūrų pradžią. Pasirašymo ceremonijoje dalyvavo ir aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
„Tai strateginės svarbos žingsnis ne tik pajūrio regionui, bet ir visai šaliai. Moderni, NATO ir ES šeimos valstybė privalo užtikrinti kuo efektyvesnį taršos likvidavimą bei operatyvią pagalbą nelaimės ištiktiems piliečiams vandenyse. Įgyvendinti šį projektą pradedame su dideliu entuziazmu ir ilgamete patirtimi. APVA darys viską, kad laivo įsigijimo procesas būtų kuo sklandesnis ir skaidresnis“, – po sutarties pasirašymo sakė APVA direktorius G.Dargužas.
Planuojama, kad naujojo, daugiafunkcinio laivo pirkimas bus paskelbtas jau kitų metų pradžioje. Laivas Lietuvą pasiekti galėtų 2029 m. Karinių jūrų pajėgų operuojamas laivas būtų naudojamas žmonių paieškos, gelbėjimo užduotims vykdyti, teršalų, cheminių medžiagų išsiliejimo incidentų likvidavimo darbams, gaisrų gesinimui, kitų laivų parplukdymui avarijos atveju. Taip pat, pagal poreikį, būtų teikiama pagalba ir kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms.
„Lietuvos jūrinės atsakomybės zoną kasdieną perplaukia dešimtys laivų, kurių dalis gabena gamtosauginiu požiūriu pavojingus krovinius. Naftos produktų krovos darbai vykdomi Būtingės terminale, be to didelį susirūpinimą kelia iš rusijos federacijos Baltijos jūroje kursuojantys taip vadinami „pigių vėliavų šešėliniai“ tanklaiviai todėl mūsų šalis privalo turėti nors vieną šiuolaikinį laivą, galintį užkardyti kylančias grėsmes dėl galimos jūros taršos. Tikimės, kad būsimasis statytojas pastatys laivą pagal mūsų poreikius“, – pabrėžė KJP vadas flotilės admirolas G. Premeneckas.
Naujas laivas pakeistų dar 1987 m. pastatytą ir iki šiol eksploatuojamą gelbėjimo laivą „Šakiai“. Per pastaruosius penkerius metus fiksuota beveik 350 įvykių jūroje. Daugiausiai iš jų – žmonių paieškos ir gelbėjimo operacijos. Pusšimtį kartų pranešta ir apie taršos atvejus Baltijos jūroje. Parengta pagal Aplinkos projektų valdymo agentūros informaciją.
Titulinė nuotrauka: APVA.