Foto: Rūta Leitanaitė.

KAIP (NE)KALBĖTI APIE ARCHITEKTŪRĄ: Venecijos architektūros bienalė (IV dalis)

2025-10-24
Rūta Leitanaitė

Kas yra Venecijos architektūros bienalės turinys – architektūra ar menas, performansas? Šis nebenaujas klausimas ir kaltinimas, kad Venecijos architektūros bienalė savo kalba pernelyg supanašėjusi su kas antrus metus vykstančia Meno bienale, kad architektūros menas neužima centrinės vietos bienalės diskurse ir scenoje, gali kilti ir šiemet.

PASIILGUSIEMS GRYNOS ARCHITEKTŪROS
O čia ir pasitarnauja ta nežmoniška bienalės kuratoriaus Carlo Ratti (Italija) surežisuota gausa ir skirtingas atskirų paviljonų kuratorių požiūris. Pasiilgusiems grynos architektūros, akis tikrai atsigaus prasmingus projektus demonstruojančiuose Ispanijos (nagrinėjančios tvarios statybos pramonės temą) ar Prancūzijos (pristatančios projektus nuo įvairių krizių – karo, gamtos – nukentėjusiems pasaulio regionams) paviljonuose.
Gal net ir ekonominės sėkmės ambicijas rodančiuose Singapūro ar Makao paviljonuose.  Arba Uzbekistano paviljone, kurio didžiulėje erdvėje puikiai surežisuota ypatingo objekto – Saulės instituto komplekso – istorijos, iššūkių ir meninės architektūros pusės pristatymas. Pačioje Šaltojo karo pabaigoje Tianšanio kalnuose pastatytas institutas – gryniausia mokslo lenktynių tarp Rytų ir Vakarų iliustracija, kai vardan pirmumo tyrinėjimuose nebuvo žiūrima nei racionalumo, nei biudžeto. Vėlyvojo modernizmo kompleksas buvo skirtas tyrinėti medžiagų elgesiui itin aukštoje temperatūroje, kuri išgaunama sukoncentruojant Saulės spindulį. Koncentracijai surežisuoti pasitelkta grandiozinė veidrodžių, išdėstytų kalnų šlaituose, sistemos ir paties pastato architektūra. Tikriausiai nekyla abejonių, kad šiandien kompleksas nebenaudojamas pagal paskirtį, todėl paviljonas yra savotiška platforma užduoti klausimui – o kas toliau?

Prancūzijos nacionalinis paviljonas „Living with.../ Gyventi su...“, kuratoriai: D.Jakob, B.MacFarlane, E.Daniel-Lacambe, M.Duplantier. Foto: Rūta Leitanaitė.

Prancūzijos nacionalinis paviljonas „Living with…/ Gyventi su…“, kuratoriai: D.Jakob, B.MacFarlane, E.Daniel-Lacambe, M.Duplantier. Foto: Rūta Leitanaitė.

Uzbekistano nacionalinis paviljonas „A matter of radiance / Spinduliavimo materija“, kuratoriai: Grace. Foto: Rūta Leitanaitė.

Uzbekistano nacionalinis paviljonas „A matter of radiance / Spinduliavimo materija“, kuratoriai: Grace. Foto: Rūta Leitanaitė.

MOKSLAS MOKOSI RODYTIS
Natūralu, kad bienalėje, kuruojamoje mokslininko, mokslas griežia pirmuoju smuiku. Bene kiekvienas paviljonas ar instaliacija pateikia tyrimų grafikus, lenteles, duomenų analizę, kurie, ne paslaptis, iš reto lankytojo sulaukia daugiau nei poros sekundžių dėmesio. Šios krypties apoteoze bienalėje tapo Sidabrinį Liūtą (skiriamą daug žadančiam jaunimui) pelniusi K.Crawford ir V.Joler ekspozicija „Calculating empires: a genealogy of technology and power since 1500 / Skaičiuojant imperijas: techilogijos ir galios genealogija nuo 1500“. Dviejose lygiagrečiai pastatytose 24 metrų ilgio sienose vaizduojamas duomenų žemėlapių diptikas, vaizduojantis, kaip per šimtmečius vystėsi techninės ir socialinės struktūros. Darbas vaizduoja technologines kolonializmo, militarizacijos, automatizacijos ir užvaldymo tendencijas nuo 1500 metų, parodydamas, kaip šie įrankiai skirti užvaldyti ir kaip juos galima nugalėti.
Kad ir kaip vizualiai, koncentruotai ir konceptualiai pavaizduotas šis titaniškas mokslininkų tyrimas, abejoju, ar yra bent vienas žmogus, kuris sugebėjo išnagrinėti jį būdamas pačioje bienalėje. Tinkamas idėjos ir turinio pristatymas pasaulinėje architektūros parodoje dažnai būna sunkiai įkandamas riešutėlis ekspozicijų rengėjams, kurie, natūralu, nori parodyti kuo daugiau vertingo įdirbio. Tačiau turint omenyje, kad bienalės lankytojas per kelias dienas nori peržiūrėti daugiau nei 700 instaliacijų ir 65 nacionalinius paviljonus, tikėtis, kad prie tavo ekspozicijos jis ar ji sustos daugiau nei penkioms minutėms – naivus. Paklodės smulkaus teksto, kad ir estetiškai surašyto ant sienų (Brazilijos, Austrijos paviljonai) taip ir lieka kaip dekoratyvinis tapetas.
O kas suveikia?

Calculating empires: a genealogy of technology and power since 1500 / Skaičiuojant imperijas: techilogijos ir galios genealogija nuo 1500, aut. K.Crawford ir V.Joler. Foto: Rūta Leitanaitė.

Calculating empires: a genealogy of technology and power since 1500 / Skaičiuojant imperijas: techilogijos ir galios genealogija nuo 1500, aut. K.Crawford ir V.Joler. Foto: Rūta Leitanaitė.

MAŽIAU, BET TIKSLIAU
Suveikia vienos temos pasirinkimas ir minimalus eksponatų ar informacijos kiekis. Lenkijos paviljono „Lares and Penates“ kuratorė A. Kendziorek neperkrautai ir jaukiai gretina saugumo pojūčio architektūroje kūrimo tradicijas ir šiandieną. Visa, kas saugo mūsų namus, galioja – ir akmenėlių „altorėliuose“ pakabinti gesintuvai, ir žvakė nuo audros lange, ir po pamatais sėkmei pakasti kiaušinio lukštai, ir videokameros, ir pasaga virš durų ar vainikas virš naujų gegnių. Visiems suprantama, ir, ypač mūsų regiono lankytojams, net sava.
Taip kaip, deja, sava ir gynybos kraštovaizdyje tema, nagrinėjama Latvijos nacionaliniame paviljone (tarp kitko, keista, kad vieninteliame, kuris ėmėsi tokios aktualios temos). Kuratorės L.Jakobsene ir I.Ruby atskleidžia, kaip, stiprinant šalies sienas, kraštovaizdis keičiamas fiziškai (kai jis pripildomas iki tol nematytų elementų, tokių kaip tvoros, tranšėjos, anti-tankinės sistemos) ir mentaliai, kai pasienio gyventojai pajaučia pokyčius ir savo gyvenamosios erdvės aplinkoje.
Suveikia ir provokacija – Estijos nacionalinio paviljono „Let me warm you / Leisk man tave sušildyti“ kuratorės E.Liiva, H.Manna ir K.Lige parodai išnuomavo itin kuklaus dydžio butą seno namo palei įlanką pirmame aukšte, bet pagrindinį akordą sugrojo namo fasade. Pasirinkusios kalbėti apie daugiabučių renovacijos iššūkius Estijoje ir kritikuodamos dabartines renovacijos praktikas, architektės istorinio mūrinio venecijietiško namo kampą „aprengė“ pačiomis įprasčiausiomis mūsų regione apšiltinimo panelėmis. Raudono mūro ir subtilių detalių fone akį rėžiantis baltas stačiakampis lopas priverčia sustoti, nusistebėti, pasipiktinti ir…užeiti vidun ne tik į pagrindines bienalės zonas einančius lankytojus, bet ir šiaip pasivaikščiojimu pakrante besimėgaujančius, Veneciją kankinančius (bet ir maitinančius) turistus.

Lenkijos nacionalinis paviljonas „Lares and Penates: on building a sense of security in architecture / Lares ir Penates: apie saugumo jausmo kūrimą architektūroje“, kuratorė: A.Kendziorek. Foto: Rūta Leitanaitė.

Lenkijos nacionalinis paviljonas „Lares and Penates: on building a sense of security in architecture / Lares ir Penates: apie saugumo jausmo kūrimą architektūroje“, kuratorė: A.Kendziorek. Foto: Rūta Leitanaitė.

Latvijos nacionalinis paviljonas „Landscape of defense / Gynybos kraštovaizdis“ kuratorės L.Jakobsene ir I.Ruby. Foto: Rūta Leitanaitė.

Latvijos nacionalinis paviljonas „Landscape of defense / Gynybos kraštovaizdis“ kuratorės L.Jakobsene ir I.Ruby. Foto: Rūta Leitanaitė.

Estijos nacionalinis paviljonas „Let me warm you / Leisk man tave sušildyti“, kuratorės E.Liiva, H.Manna ir K.Lige. Foto: Rūta Leitanaitė.

Estijos nacionalinis paviljonas „Let me warm you / Leisk man tave sušildyti“, kuratorės E.Liiva, H.Manna ir K.Lige. Foto: Rūta Leitanaitė.

BIENALĖ NE ARCHITEKTAMS
O jie, kartu su Venecijos gyventojais, galėtų ir turėtų būti labai svarbi bienalės lankytojų dalis. Kad bienalė, dabar tapusi labai maloniu prestižiniu burbulu architektams, atsivertų visiems ir taptų platforma kalbėti apie architektūrą, aplinką su tais, kurie yra galutiniai jos vartotojai. Dialogą su nebūtinai profesionaliais lankytojais išradingai ir smagiai bando megzti Olandijos žurnalo „Volume“ redakcija, pievoje pastačiusi atrakcionuose naudojamą prizų graibymo aparatą ir kviečianti „Sprogdinti burbulus“ („Bursting bubbles“). Aparate patalpinti Olandijos architektų perkurti banaliausi Venecijos suvenyrai, po transformacijos įgavę ne tik naują estetiką, bet ir nešantys po žinutę – apie klimato kaitą, turizmo poveikį miestui, ar antrinį medžiagų panaudojimą. Antroji ekspozicijos dalis – pokalbiai apie architektūrą su ne architektais, o trečioji – nauja mobili programėlė, sukurianti maršrutą po bienalę pagal lankytojo profilį ir pageidavimus. Taip, pavyzdžiui, santechnikas iš Padujos galėtų neklaidžiodamas aplankyti paviljonus, kuriuose nagrinėjama vandens miestuose tema.
Galbūt ir kitas „nearchitektūrinis“ turinys bei forma bienalėje prisideda prie atsivėrimo nearchitektūrinio išsilavinimo publikai? Ar du kartus per dieną tarp sudaužyto automobilio ir betono struktūrų vykstantis performansas „Industry muscles / Industrijos raumenys“ Šiaurės šalių paviljone lankytojams tikrai perduoda žinutę apie…žmogaus kūno ir modernistinės architektūros santykį? Ar Serbijos paviljone nuo lubų pakabintos baltais siūlais nertos paklodės, iš lėto ardomos sienose įtaisytų staklių, ne per miglotai kalba apie architektūros (ir mūsų visų pastangų) laikinumą?

Šiaurės šalių (Suomijos, Norvegijos, Švedijos) paviljonas „Industry muscles / Pramonės raumenys“, kuratorė K.Karvinen. Foto: Rūta Leitanaitė.

Šiaurės šalių (Suomijos, Norvegijos, Švedijos) paviljonas „Industry muscles / Pramonės raumenys“, kuratorė K.Karvinen. Foto: Rūta Leitanaitė.

Serbijos nacionalinis paviljonas „Unraveling: new spaces / Ardyti: naujos erdvės“, kuratorius: S.Jovič. Foto: Rūta Leitanaitė.

Serbijos nacionalinis paviljonas „Unraveling: new spaces / Ardyti: naujos erdvės“, kuratorius: S.Jovič. Foto: Rūta Leitanaitė.

KOSMINIS ATEITIES SAPNAS
Kita vertus, kodėl gi tokioje platformoje, kaip bienalė, neišbandžius to, ko paprastai nedarai architektūriniame biure? Ypač jei tai – netikėtas (o jei dar žaismingas ar bent su žiupsniu humoro) sprendimas realiam iššūkiui? Už tai ir Auksinį Liūtą galima gauti, kaip nutiko architektūros kūrėjų žvaigždynui (Diller Scofidio + Renfro, Natural systems utilities, SODAI, A. Betsky, D. Oldani), sukūrusiam ir Arsenalės pakrantėje įrengusiam Canal Café paviljoną. Paviljonas – tai tikrų tikriausia lauko kavinė, kurios espresso gali pasimėgauti bet kuris bienalės lankytojas. Puodelyje susilieja du aromatai – vieno geriausio Italijos baristų sukurto kavos pupelių recepto ir Venecijos lagūnos vandens. Ne pats švariausias, švelniai tariant, lagūnos vanduo prieš laukiančio kliento akis perfiltruojamas per trejuose stikliniuose cilindruose patalpintus natūralius filtrus.
Patvirtinčiau, kad bienalė yra apie architektūrą. Nes architektūra yra apie viską ir apie mus pačius – ne tik apie plytas ir sienas, bet ir apie tai, kaip mes gyvename vienas su kitu, ką atsimename, ką pamirštame, kokiomis vertybėmis sekame, kokios ateities norime. Tai – ir Olandijos paviljonas-Queer bendruomenės sporto baras. Ir remontui uždarytas Izraelio paviljonas. Ir rusijos paviljono rolė: bienalės direktorius džiaugiasi sutaręs su Ukrainą naikinančia šalimi, kad paviljone bus įkurtas bienalės edukacijos centras, virš kurio durų nepridengtas kabo rusijos pavadinimas. Tai ir Ukrainos nacionalinis paviljonas „Dakh / Stogas“, nagrinėjantis tradicinę architektūrą per stogą – kaip apsaugantį, bet ir pirmiausia nuo karo bombų nukenčiantį architektūros elementą.
Tai ir paskutinė Carlo Ratti kuruotos parodos Arsenalėje dalis, fantazuojanti apie nelabai jaukius gyvenimo nebe Žemėje scenarijus. Kodėl mums reikia galvoti apie veiklos kosmose alternatyvas? Ne iš gero gyvenimo. Žemė nualinta, joje nebėra vietos. Todėl gal tikrai ateityje ridikėlius auginsime kažkur virš debesų skriejančiame kosminiame šiltnamyje, kaip projekte „Space garden / Kosmoso sodas “ įsivaizduoja Aurelia Institutas, Heatherwick Studio ir B. Sherwood., į mėnulyje robotų pastatytas duombazes (Lunar Ark / Mėnulio arka ) siųsime savo šeimos nuotraukas, ir kartu su robotais sapnuosime Žano Mišelio Žaro specialiai bienalei sukurto kūrinio „Oxyville“ (kviečiančio kiekvienam savaip įsivaizduoti ateities miestą) aidus.

Canal Café, aut. Diller Scofidio + Renfro, Natural systems utilities, SODAI, A.Betsky, D.Oldani. Foto: Rūta Leitanaitė.

Canal Café, aut. Diller Scofidio + Renfro, Natural systems utilities, SODAI, A.Betsky, D.Oldani. Foto: Rūta Leitanaitė.

Rusijos paviljone įsikūrė Venecijos architektūros bienalės edukacinė erdvė. Foto: Rūta Leitanaitė.

Rusijos paviljone įsikūrė Venecijos architektūros bienalės edukacinė erdvė. Foto: Rūta Leitanaitė.

Ukrainos nacionalinis paviljonas „Dakh / Stogas“, kuratoriai B.Kosmina, M.Murawski, K.Rusetska. Foto: Rūta Leitanaitė.

Ukrainos nacionalinis paviljonas „Dakh / Stogas“, kuratoriai B.Kosmina, M.Murawski, K.Rusetska. Foto: Rūta Leitanaitė.

Space garden / Kosmoso sodas, aut. Aurelia Institutas, Heatherwick Studio ir B.Sherwood. Foto: Rūta Leitanaitė.

Space garden / Kosmoso sodas, aut. Aurelia Institutas, Heatherwick Studio ir B.Sherwood. Foto: Rūta Leitanaitė.

Lunar Ark / Mėnulio arka, aut. IVAAIU City. Foto: Rūta Leitanaitė.

Lunar Ark / Mėnulio arka, aut. IVAAIU City. Foto: Rūta Leitanaitė.

Oxyville, aut. Jean-Michel Jarre, Meet Digital Culture Center, Antoine Picon, CODA: Artefact. Foto: Rūta Leitanaitė.

Oxyville, aut. Jean-Michel Jarre, Meet Digital Culture Center, Antoine Picon, CODA: Artefact. Foto: Rūta Leitanaitė.

Titulinė nuotrauka:  Uzbekistano nacionalinis paviljonas „A matter of radiance / Spinduliavimo materija“, kuratoriai: Grace.
Remia: Lietuvos kultūros taryba.

lkt_lt_juodas

Komentarai

  1. Tai gal reikėtų keisti pavadinimą į Venecijos mokslo bienalė ?

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

stresstestpatricia_parinejad_01

KARŠTIS, KURIS NEBELEIDŽIA MIEGOTI: Ką miestai pamiršo apie orą, vėją ir pavėsį

2025 lapkričio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Ar kada nors bandėte užmigti kambaryje, kuriame net naktį 28 laipsniai, o langas atidarytas tik tam, kad įleistų dar daugiau karščio iš asfaltuotų gatvių? Tokios

tilta_it_251100_tit_bra

ATGAIVINO UNIKALIĄ TRADICIJĄ: Venecijiečiai nutiesė „valčių“ tiltą į Mirusiųjų salą

2025 lapkričio 5Be komentarųAlmantas Bružas

Kanalų išvagotoje Venecijoje per Vėlines pėsčiomis galima pamatyti daugiau. Mat po daugybės metų pertraukos venecijiečiai atgaivino savo unikalią tradiciją specialiai lapkričio 1-ąjai nutiesti plūduriuojantį tiltą

Foto: Rūta Leitanaitė.

KAIP (NE)KALBĖTI APIE ARCHITEKTŪRĄ: Venecijos architektūros bienalė (IV dalis)

2025 spalio 241 KomentarasRūta Leitanaitė

Kas yra Venecijos architektūros bienalės turinys – architektūra ar menas, performansas? Šis nebenaujas klausimas ir kaltinimas, kad Venecijos architektūros bienalė savo kalba pernelyg supanašėjusi su

Austrijos nacionalinis paviljonas „Agency for better living / Įgalinimas gerensiam gyvenimui“, kuratoriai S. Pollak, M. Obrist, L. Romito. Foto: Rūtos Leitanaitės.

TVARIAI, ŽMONĖMS: Venecijos architektūros bienalė (III dalis)

2025 spalio 21Be komentarųRūta Leitanaitė

Naujai atrandamoms tradicinėms statybinėms medžiagoms ir technologijoms bienalėje skirta itin daug dėmesio, ypatingai atsigręžiant į tradicinę, į simbiozę su gamta orientuotą statybą, natūralias, lokalias statybines

8-germany-2

GAMTA MUMS PADĖS: Venecijos architektūros bienalė (II dalis)

2025 spalio 17Be komentarųRūta Leitanaitė

Modernizmo dešimtmečiais puoselėję žmogaus ir gamtos priešpriešą ir pirmojo dominavimą pastarosios atžvilgiu, besistengę kuo labiau atskirti gamą nuo miesto, steriliai laikyti dirbtinius paviršius, prisidirbome. Šiandien

1-bienale-venecijoje_plakatas

PASAULIO GELBĖJIMO SCENARIJAI: Venecijos architektūros bienalė (I dalis)

2025 spalio 16Be komentarųRūta Leitanaitė

19-oji Venecijos architektūros bienalė eina į pabaigą. Po pirmojo informacinės perkrovos šoko per bienalės atidarymą gegužę (kuratorius Carlo Ratti tikrai ambicingai įvertino savo auditorijos galias

pavil_lt_250900_e02_xxx

ATEITIES ARCHITEKTŪRA: Lietuvos inicijuotas simpoziumas Venecijos architektūros bienalėje

2025 rugsėjo 17Be komentarųPILOTAS.LT

Venecijos architektūros bienalėje Lietuva inicijuoja tarptautinį simpoziumą „Archi / Tree / tecture“. Tarp pranešėjų – tarptautiniai architektūros autoritetai: Lietuvos paviljono kuratorius Gintaras Balčytis, Carl Bäckstrand („White Arkitekter“,

pavil_it_250700_e01_xxx

„PECHA KUCHA“ LIETUVOS PAVILJONE: Venecijos bažnyčia laukia lietuvių architektų

2025 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Bažnyčioje Chiesa Santa Maria dei Derelitti, Venecijoje nuo gegužės mėnesio veikia Lietuvos nacionalinis paviljonas „Archi / tree / tecture“. Rugsėjo pabaigoje čia numatytas „Pecha Kucha“

misko_pn_250500_e02_xxx

„STASYS MUSEUM“ METINĖS: Atidaromas „venecijietiškas“ Vaikų miško paviljonas

2025 gegužės 28Be komentarųPILOTAS.LT

Šį šeštadienį, gegužės 31 dieną „Stasys Museum“ mini pirmąsias veiklos metines ir kviečia lankytojus į „Vaikų miško paviljono“ atidarymą. Iš pradžių sumanytas ir pristatytas kaip

pavil_ve_250500_e01_xxx

KARŠTOS NAUJIENOS IŠ VENECIJOS: Dalinasi Lietuvos paviljono autorių kolektyvas

2025 gegužės 26Be komentarųPILOTAS.LT

Gegužės 8 dieną bažnyčioje Chiesa Santa Maria dei Derelitti, Venecijoje iškilmingai atidarytas Lietuvos nacionalinis paviljonas „Archi / tree / tecture“. Kauno architektų palėpėje – karščiausi

pavil_lt_250400_01_xxx

LIETUVOS PAVILJONO IŠLYDĖTUVĖS: Pirmasis renginys laikinoje NAI būstinėje

2025 balandžio 151 KomentarasPILOTAS.LT

PILOTAS.LT jau skelbė apie Lietuvos paviljono atidarymą 19-oje Venecijos architektūros bienalėje (La Biennale di Venezia). Balandžio 24 dieną Nacionalinio architektūros instituto laikinoje būstinėje, Kaune įvyks

leita_po_250400_e01_xxx

SUGRĮŽO Į SAVO ALMA MATER: Rūta Leitanaitė sustiprino KTU architektūros studijų kolektyvą

2025 balandžio 33 KomentaraiPILOTAS.LT

Kauno technologijos universiteto (KTU) Statybos ir architektūros fakulteto komandą ką tik sustiprino Rūta Leitanaitė. Dvi kadencijas Lietuvos architektų sąjungai sėkmingai vadovavusi ir į savo Alma

pavil_lt_250300_e01_xxx

LIETUVOS PAVILJONO ATIDARYMAS: Gegužę pradeda veikti Venecijos architektūros bienalė

2025 kovo 28Be komentarųPILOTAS.LT

Gegužės 10 dieną oficialiai pradeda veikti 19-osios Venecijos architektūros bienalės (La Biennale di Venezia) parodos. Lietuvos paviljono atidarymas čia numatytas gegužės 8 dieną. Gegužės 8

pavil_lt_250300_e01_xxx

APIE GALIMYBES ĮSITRAUKTI: Nuotolinis renginys architektūros studentams ir dėstytojams

2025 kovo 21Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjunga organizuoja Lietuvos aukštųjų architektūros mokyklų dėstytojams ir studentams skirtą nuotolinį renginį, kuriame bus pristatytas Venecijos architektūros bienalės paviljonas ir tarptautinė platforma „Laboratory

gidas_vn_250200_e01_xxx

VILNIAUS ARCHITEKTŪROS GIDAS NR.4: „Lapas“ pristato naujausią lietuvišką leidimą

2025 vasario 26Be komentarųPILOTAS.LT

Leidykla „Lapas“ pristato ketvirtąjį lietuvišką „Vilniaus architektūros gido“ leidimą. Pirmasis gido leidimas sulaukė didelio architektūros bei miesto istorijos entuziastų susidomėjimo, o naujausias knygos leidimas yra

tilta_it_250100_tit_xxx

TILTAS Į SICILIJĄ: Italų architektas siūlo pontoninio tunelio alternatyvą

2025 sausio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Architektas Angelo Renna pasiūlė Italijoje įrengti povandeninį plūduriuojantį tiltą. Povandeninis plūduriuojantis tiltas būtų skirtas automobiliams, greitiesiems traukiniams ir net dviračiams. Jis būtų nebijotų žemės drebėjimų

ukrai_mo_241200_e01_xxx

SUSPINDO PLAČIOJE SCENOJE: Lietuvių iniciatyva – Naujojo Europos Bauhauzo platformoje

2024 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Iniciatyva „Ateities mokykla Ukrainai“ suspindo ypatingoje, plačioje Naujojo Europos Bauhauzo scenoje. Konkurso rezultatai neseniai buvo pristatyti optimistiškame nuotoliniame Naujojo Europos Bauhauzo laboratorijos renginyje. Gruodžio 3

trevi_it_231000_e01_bra

RESTAURACIJA IŠ ARTI: Ikoniškasis Trevi fontanas ruošiamas Vatikano jubiliejui

2024 lapkričio 13Be komentarųPILOTAS.LT

Specialiai Vatikano jubiliejui 2025-aisiais Romoje ruošiamas ikoniškasis Trevi fontanas. Restauruojama ir valoma viena iš populiariausių Amžinojo miesto turistinių vietų visgi ir šiuo laikotarpiu liko atvira

Ateities mokykla Ukrainai (arch. „Scandurra Studio Architeturra srl“ (Italija) su M. A. Vustianskyi), 1-oji vieta.

ATEITIES MOKYKLA UKRAINAI: Konkurso rezultatų pristatymas Nacionalinėje dailės galerijoje

2024 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Nacionalinės dailės galerijos auditorijoje, Vilniuje rengiamas tarptautinio architektūrinio konkurso „Ateities mokykla Ukrainai“ rezultatų pristatymas. Renginyje dalyvausiantys architektūros biuro „Scandurra Studio Architeturra“ architektai pristatys konkurse geriausiu

sliog_po_241000_e01_xxx

ĮTEIKĖ ARCHITEKTŪROS APDOVANOJIMUS: Vilniuje įvyko iškilmingas LAS 100-mečio renginys

2024 spalio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Spalio 11 dieną Vilniuje iškilmingai vyko Lietuvos architektų sąjungos (LAS) Šimtmečio renginys.  Vilniaus rotušėje iškilmingai įteikti LAS garbės ženklai ir Architektūros riterio ordinai. Vilniaus rotušėje

sieks_fo_240800_e04_xxx

NEAPOLIO GATVIŲ KASDIENYBĖ: A.Šiekštelės paroda Nacionalinėje M.Mažvydo bibliotekoje

2024 rugpjūčio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje atidaroma fotografo Aleksandro Šiekštelės paroda „Scosso vive“. Fotografijų serijoje „Scosso vive“ užfiksuoti Neapolio gatvių kasdienybės fragmentai. Rugpjūčio 12 dieną (pirmadienį) 17

6_graphics_tab2024_-courtesy-of-tab2024

LAUKO INSTALIACIJA TALINE: TAB 2024 konkurse iš pradžių atrinks 10 komandų

2024 gegužės 2Be komentarųPILOTAS.LT

Talino architektūros bienalė (TAB 2024) rengia architektūros instaliacijos konkursą „Šiai situacijai“. Pirmajame lauko instaliacijos vizijų konkurso etape bus atrinkta 10 kūrybinių komandų. SVARSTYS LAIMĖJUSIO SUMANYMO

Lietuvos paviljonas Venecijoje

LIETUVIŠKAS UŽDEGIMAS VENECIJOJE: Atidarytas Lietuvos nacionalinis paviljonas

2024 balandžio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvos nacionaliniame paviljone atidaryta Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos meninio dueto „Pakui Hardware“ ir Marijos Teresės Rožanskaitės (1933–2007) paroda „Uždegimas“ (angl.

future-school-for-ukraine-pic

NAUJOJO EUROPOS BAUHAUZO FESTIVALIS: 2 lietuviški projektai ir laboratorijos paskelbimas

2024 balandžio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Balandžio 9-13 dienomis Briuselyje vyksiančiame Naujojo Europinio Bauhauzo (NEB) festivalyje bus pristatyti du Ukrainai skirti projektai, kartu su partneriais koordinuojami Lietuvos architektų sąjungos, ir LAS

tilta_it_240400_e03_xxx

„TIBETIETIŠKAS“ TILTAS UMBRIJOJE: Per 1.000 pakopų virš 175 m dydžio bedugnės

2024 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš pat Velykas Umbrijoje, Italijoje atidarytas įspūdingas tibetietiško tipo pėsčiųjų tiltas. Aukščiausias toks tiltas Europoje čia sklendžia net virš 175 metrų dydžio bedugnės ir dovanoja