Naujojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį statybos prasidės jau netrukus – Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė susitarimą su UAB „Tilsta“ dėl projekto įgyvendinimo. Planuojama, kad A.Goštauto ir Upės gatves sujungsiantis „Alberto“ tiltas bus užbaigtas iki 2027 metų.
TAPS DARNAUS JUDUMO INFRASTRUKTŪROS DALIMI
„Per paskutinius dvidešimt metų Vilniuje praktiškai nebuvo vystoma tiltų infrastruktūra, nors jos stygius – vis labiau akivaizdus. Ypatingai trūksta pėstiesiems ir dviratininkams skirtų jungčių – iš visų esamų tiltų tik Baltasis ir Vingio tiltai yra pritaikyti darniam judumui. Alberto tiltas taps esmine pėsčiųjų ir dviratininkų jungtimi tarp Žvėryno, Saltoniškių ir miesto centro bei būsimo konferencijų centro“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
112 metrų ilgio ir 14 metrų pločio tiltas taps svarbia darnaus judumo infrastruktūros dalimi – jame bus aiškiai atskirtos erdvės pėstiesiems ir dviratininkams, o prieigos sklandžiai sujungs esamus ir atnaujintus takus bei krantines.
Šiuo metu aplinkinės jungtys – Geležinio Vilko, Žvėryno ir Liubarto tiltai – yra orientuotos į automobilių eismą ir nėra patogios mikrojudumo priemonėms bei pėstiesiems. Įrengiant naują tiltą siekiama, kad centrinės miesto dalies gyventojai galėtų saugiai ir greitai pasiekti biurus Žvėryne ir Saltoniškėse, o gyventojai iš Žvėryno ir vakarinių rajonų, keliaujantys T.Narbuto gatve, turėtų galimybę A.Goštauto gatve saugiai ir patogiai nuvykti į Verslo trikampį, Naujamiestį, Senamiestį ir tolimesnius rajonus.
IŠSISKIRS FUNKCIONALUMU IR ARCHITEKTŪRA
112 metrų ilgio ir 14 metrų pločio tiltą suprojektavo idėjų konkursą laimėjęs firmų „Inhus Engineering“ ir „DO architects“ kolektyvas (projekto vadovas Justas Petkevičius). Pagal autorių sumanymą, jo medinė arkinė konstrukcija natūraliai įsilies į aplinką, bus jaukiai apšviesta ir sukurs patrauklią erdvę po tiltu. Tilto forma leis žmonėms patogiai pereiti iš apatinės krantinės į viršutinę, o stikliniai turėklai apsaugos nuo vėjo, neužstodami vaizdų į upę.
Projekto įgyvendinimui iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto bei Kelių priežiūros ir plėtros programos bus skirta beveik 12 mln. eurų.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinis pav.: Pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį konkursinis projektas „Alberto tiltas“ („DO architektai“: A.Baldišiūtė, S.Daugėlienė, G.T.Gylytė, A.Neniškis, I.Uogintas, K.Žiliukas; „INHUS Engineering“: J.Petkevičius, V.Kryževičius, R.Mušauskas).

Pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį konkursinis projektas „Alberto tiltas“ („DO architektai“: A.Baldišiūtė, S.Daugėlienė, G.T.Gylytė, A.Neniškis, I.Uogintas, K.Žiliukas; „INHUS Engineering“: J.Petkevičius, V.Kryževičius, R.Mušauskas).

Pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį konkursinis projektas „Alberto tiltas“ („DO architektai“: A.Baldišiūtė, S.Daugėlienė, G.T.Gylytė, A.Neniškis, I.Uogintas, K.Žiliukas; „INHUS Engineering“: J.Petkevičius, V.Kryževičius, R.Mušauskas).