LTG grupės krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo 17 specialiai pervežimams Lietuvoje gaminamų lokomotyvų, atsargines dalis, priežiūros ir palaikymo paslaugas pirmaisiais 3 eksploatacijos metais. Planuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda, tinkle bus naudojama iš atsinaujinančių energijos išteklių pagaminta elektra, tad elektriniais lokomotyvais kroviniai bus gabenami į aplinką visiškai neišskiriant anglies dioksido.
KURSUOS TARP VILNIAUS IR KLAIPĖDOS
Šio projekto vertė siekia 115,66 mln. Eur. Sutartyje, sudarytoje su Ispanijos gamintoja „Stadler Valencia“, numatyta galimybė pagal poreikį pagaminti dar 17 lokomotyvų ir jiems tiekti detales bei priežiūros paslaugas.
„Elektrinių lokomotyvų įsigijimas – svarbus žingsnis ne tik LTG grupės įgyvendinamoje geležinkelio elektrifikacijos programoje. Šis įsigijimas žymi naujo – dar tvaresnio ir patikimesnio – krovinių pervežimo geležinkeliais pradžią. Naujieji elektriniai lokomotyvai perveš krovinius tarp Vilniaus ir Klaipėdos – koridoriumi, kuriuo kasmet pervežame pusę visų Lietuvoje geležinkeliais gabenamų krovinių. Elektriniai lokomotyvai yra maždaug tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai, tad klientams galėsime pasiūlyti ne tik žalesnes, bet ir konkurencingesnes krovinių pervežimo paslaugas“, – sako Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
Naujieji lokomotyvai bus rečiau remontuojami, nereikės skirti papildomai laiko kuro pildymui, tepalų keitimui, o sunaudojamas energijos kiekis tiesiogiai priklausys nuo tempiamo krovinio svorio, skirtingai nei dyzeliniuose lokomotyvuose. Be to, elektriniai lokomotyvai yra galingesni, tad vienu metu gali pervežti daugiau krovinių.
„Dyzeliniai lokomotyvai iš esmės veikia kaip važiuojančios elektrinės: vidaus degimo variklis, varomas dyzeliniu kuru, suka elektros generatorių, kuris gamina elektros energiją ir tiekia ją riedmenis varantiems elektros traukos varikliams. Elektrinius lokomotyvus į priekį varo tiesiai iš kontaktinio tinklo gaunama elektra. Siekiant ją naudoti dar efektyviau, planuojama traukinio stabdymo metu susikaupusią energiją regeneruoti atgal į kontaktinį tinklą tolesniam panaudojimui“, – sako „LTG Cargo“ Technologinio turto valdymo vadovas Audrius Pukas.
Pirmieji elektriniai lokomotyvai, galintys pervežti 5700 tonų krovinių sąstatus, į Lietuvą bus pristatyti 2027 m. pradžioje.
GELEŽINKELĮ ELEKTRIFIKUOS 2025-ŲJŲ PABAIGOJE
LTG grupės įgyvendinamas geležinkelio elektrifikacijos projektas bus baigtas 2025 m. pabaigoje. Įgyvendinus jį, elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje pasieks beveik 28 proc. visų geležinkelio kelių, o oro tarša sumažės 150 tūkst. tonomis anglies dvideginio per metus.
Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ yra LTG grupės įmonė, šiuo metu tęsianti aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus. Bendrovė teikia krovinių gabenimo, logistikos ir ekspedijavimo, krovinių pakrovos, lokomotyvų ir vagonų remonto bei vagonų nuomos paslaugas Lietuvoje ir užsienyje. „LTG Cargo“ yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje. Vystydama žalesnį krovinių transportavimą geležinkeliu, įmonė telkia 1,8 tūkst. logistikos sektoriaus profesionalų komandą. „LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė maždaug 286 mln. Eur, grynasis pelnas – 17,5 mln. Eur.
Parengta pagal LR Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Susisiekimo ministerijos.