Vyriausybė pritarė „Rail Baltica“ projekto Panevėžio geležinkelio mazgo susisiekimo infrastruktūros vystymo planui – tai istorinė žinia Aukštaitijos sostinei. Didžiausias šio amžiaus geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje sujungs Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Tarp šių miestų atsiduriantis Panevėžys įgauna tarptautinę reikšmę.
Kaip teigia Panevėžio savivaldybė, tarptautinės stoties atsiradimas neabejotinai suteiks Panevėžiui naują statusą – miestas taps reikšmingu tarptautiniu susisiekimo centru ir traukos tašku turistams bei verslui. „Europos miestų patirtis rodo, kad tokia infrastruktūra pritraukia investicijas, generuoja žmonių srautus ir skatina miestų plėtrą“, – rašoma pranešime.
„Šiandien Panevėžys žengia į naują raidos etapą. „Rail Baltica“ infrastruktūra reikšmingai padidins miesto patrauklumą investuotojams, turistams ir gyventojams. Tai ne tik nauji darbo vietų kūrimo horizontai, bet ir aukštesnė gyvenimo kokybė. Panevėžys, kaip kompaktiškas, jaukus ir jaunoms šeimoms patrauklus miestas, tampa dar patrauklesne vieta gyventi, dirbti ir kurti. Tarptautinė keleivinė stotis sustiprins miesto, kaip strateginės vietos tarp Vilniaus ir Rygos, pozicijas, o naujos galimybės skatins ekonominį augimą ir taps impulsu dar veržlesniam atsinaujinimui“, – sako laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys Petras Luomanas.
Panevėžio geležinkelio mazgas – strateginis „Rail Baltica“ projekto elementas, kurio vertė siekia 438 mln. eurų. Vakariniame Panevėžio pakraštyje, šalia esamo transporto mazgo ir aplinkkelio, planuojama tarptautinė keleivinė geležinkelio stotis. Per parą čia galės pravažiuoti iki 80 traukinių, pervežančių apie 4.800 keleivių. Lietuvos teritorijoje „Rail Baltica“ tarptautinės keleivinės stotys numatytos Vilniuje, Kaune ir Panevėžyje.
Šalia Gustonių be tarptautinės keleivinės stoties suplanuota regioninė keleivinė stotis, krovininė stotis, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai bei krovos ir karinės technikos aikštelės. Manoma, jog šis kompleksas ženkliai prisidės prie Panevėžio ekonominio aktyvumo, regiono konkurencingumo ir miesto, kaip logistikos bei turizmo centro, stiprinimo.
Planuojama, kad žemės paėmimo visuomenės poreikiams procesas Panevėžio geležinkelio mazge truks iki 2027 metų pabaigos, o visas „Rail Baltica“ projektas bus užbaigtas iki 2030 metų. Lietuvos ir Lenkijos geležinkelio vėžės bus sujungtos iki 2028 metų.
Parengta pagal Panevėžio savivaldybės informaciją.