Priešais Kauno geležinkelio stotį, keistis pasiryžusiame stoties turguje planuojamas naujas raudonų plytų paviljonas, kurio pagrindinis architektūros akcentas – įspūdingo dydžio arka. Šį mėnesį viešajam svarstymui pristatomą Kauno stoties turgaus naujojo komplekso projektą parengė architektės Gražinos Janulytės-Bernotienės studija, prieš tai laimėjusi architektūros idėjų konkursą.
KŪRĖ LAKONIŠKĄ IR ŽENKLIŠKĄ PASTATĄ
Balandžio 20 dieną (ketvirtadienį) 16 val. Kauno miesto savivaldybės Mažojoje salėje įvyks Kauno stoties turgaus naujojo paviljono (M.K.Čiurlionio g.25, Kaunas) pristatymas. Architektės G.Janulytės-Bernotienės studijos (arch. G.Zykuvienė) rengiamo projekto „Viešojo paviljono su automobilių saugykla“ pagrindas – architektūros idėjų konkursą laimėjusi idėja „Agora“. Statytojas – Kauno miesto savivaldybė.
Kauno stoties turgus šiuo metu išsidėstęs per 5 sklypus, kuriuose yra apie 400 prekybos vietų. Teritorijos struktūra – paini, prekystaliai išdėlioti padrikai ir neatitinka nūdienos reikalavimų. Teritorijoje šiuo metu dirba 350-400 žmonių.
Naujojo paviljono projekto autorės siekė sukurti lakonišką, ženklišką ir funkcionaliai atpažįstamą pastatą, papildantį saugomą perimetrinį kvartalo užstatymą. Atsižvelgiant į vietos architektūrinį kontekstą, pasitelkta lakoniška fasadų kompozicija, raudonų plytų mūras, apželdintos terasos.
Naujajame projekte siūlomas kompleksas iš 3 komponentų: paviljono halės, renginių aikštės su amfiteatru ir lauko prekybos erdvės. Pateikiami skirtingi scenarijai, kaip šios erdvės galėtų būti naudojamos skirtingu paros ir metų laikais.Vasaros vakarais, užsidarius parduotuvėms, turgaus teritorijoje galėtų atsidaryti restoranų erdvė, vykti kino peržiūros ar koncertai – šie numatomi ir dienos metu. Žiemą atviroje erdvėje galėtų būti įrengiama čiuožykla, o paviljonai būti naudojami Kalėdų ar Užgavėnių šventinei prekybai ir renginiams.
STATYBOS TRUKTŲ APIE METUS
Po paviljonu numatyta įrengti požeminę aikštelę 58-iems automobiliams. Dar 12 vietų aptarnaujančiam personalui bus įrengta lauke. Planuojama, kad dalį automobilių lankytojai paliks aikštelėse turgaus apylinkėse bei požemine aikštele autobusų stotyje. Rūsio konstrukcijos ir perdangos projektuojamos gelžbetonio, pirmo ir antro aukštų sienos – mūrinės, o arkos – klijuoto medžio bei metalo.
Gauti statybos leidimą ir skelbti rangovo konkursą tikimasi lapkritį. Sėkmingu grafiku, jį išrinkti būtų galima 2024-ųjų pavasarį, o statybas įgyvendinti per metus.
Kaunas turgaus teritoriją susigrąžino 2020 metų lapkritį. Tuomet surengta Turgaus paviljono architektūros idėjų konkursą laimėjo G.Janulytės-Bernotienės studija.
Parengta pagal Kauno savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinis pav.: Viešasis paviljonas su automobilių saugykla (arch. G.Janulytės-Bernotienės studija).
Gintare
( 2023-04-14 )
Jau kuo, bet lakoniška aš tokios architektūros nepavadinčiau. Kodėl taip sunku priimti, kad kartais mažiau yra daugiau. Skauda žiūrėti, kai ir taip riboti miesto biudžetai ištaškomi ekstravangantiškoms formoms, kurios jau dabar atrodo neskoningos ir pasenusios. Architektas neša atsakomybę formuoti ir lavinti visuomenės supratimą kas yra gražu, saikinga ir tinkama tam tikrame kontekste. Bet, panašu, kad pirma patį architektą reikia dar kiek lavinti. Norėtųsi, kad mums, lietuviams, kartais išeitų kiek subtiliau ir kontekstualiau statyti… Gerų pavyzdžių (maždaug iki 1940-ųjų metų) Kaune yra.
kauno archas
( 2023-04-12 )
Out of kontekstas. Iš padriko komplekso į pakdriką kompoziciją. Darnios kompozicijos sukurti nepvyko.
hmmm
( 2023-04-12 )
as noriu svente svest
Laurynas
( 2023-04-11 )
Kai privatūs prekyboje jau daug metų nebeinvestuoja daugiau nei į „dėžės tipo prekybos centrus“, nieko kito nelieka kaip tik biudžeto sąskaita gaivinti archajiškas verslo formas. Tik maisto aikštės sėkmė mažiausiai priklauso nuo architektūros, o turgaus atvirkščiai proporcinga gražinimui.
KAUNIETIS
( 2023-04-11 )
man asmeniskai tai super,,,nekantriai laukiu atidarymo dienos