Išskirtiniai automobiliai negali stovėti tamsiame įprastame garaže ar šešėlyje. Tokios nuostatos besilaikantys firmos „Tini + delavegacanolasso“ architektai suprojektavo elegantišką „Corten‘o“ paviljoną, kuriame skleidžiasi neatremiamas pokario automobilių grožis.
1948 metų gamybos „Porsche 356“ ir 1959 metų „Austin Healey 3000“ automobiliams reikėjo jų kolekcinę vertę ir estetinį išskirtinumą pabrėžiančios vidaus erdvės, kuri neprimintų utilitaraus ir uždaro automobilių garažo. Architektai tam suprojektavo 52 m² ploto šiuolaikišką paviljoną „Tini“, kurio vienas galas skirtas šiems dviem XX amžiaus vidurio automobiliams-šedevrams, o kitame – būtų jauki svetainės ar galerijos erdvė su mini baru. Nepaisant plieno konstrukcijos, tai turėjo būti ne aklinas anonimiškas konteineris, o savo išskirtinį turinį išeksponuojanti savotiška scenos dėžė.
Paviljonas „Tini“ sukomponuotas iš dviejų surenkamųjų rūdinto plieno „Corten“ modulių (26 m² + 26 m²), kuriuos architektai meistriškai įterpė tarp čia nuo seno augančių 6 didžiulių liepų. Pagrindinis statinio fasadas yra iš 9 metrų ilgio vertikalių medinių žaliuzių, kurios subtiliai atskleidžia paviljono vidų ir turinį, filtruoja interjero šviesą ir užtikrina natūralią ventiliaciją. Tai tarsi darinėjama scenos užuolaida, kuri uždengia ar atveria prožektorių šviesos nutviekstą „scenos dėžę“. Slankiojamą fasadą pilnai atvėrus, automobiliams saugoti ir šeimininkų poilsiui skirtas paviljonas erdviškai susijungia su aplink plytinčiu sodu. Paviljono rūdintas užpakalinis fasadas suprojektuotas aklinas ir vizualiai sunkus it sode stūksanti akmeninė uola, o statinio vidus priešingai – subtilus vientisas juodas paviršius, kuris išskirtinių automobilių fone kone išnyksta.
Parengta pagal „Delavegacanolasso“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: „Imagensubliminal“.