Baigus laivų registracija į didžiųjų burlaivių lenktynes „The Tall Ships Races“ paaiškėjo, jog Klaipėdą savo kryptimi pasirinko 44 laivai. Šį kartą didžiausias į Klaipėdą atplauksiantis laivas – Lenkijos milžinas „Dar Mlodziezy“.
TEKO ATSAKOMYBĖ BŪTI PAVYZDŽIU
Birželio 27-30 dienomis, burlaivių namais tapsiančiam Lietuvos uostamiesčiui tenka didelė atsakomybė būti starto uostu, kuris taps pavyzdžiu kitiems lenktynių dalyvius priimantiems miestams. Kaip skelbia renginio organizatorius VšĮ „Klaipėdos šventės“, didelė dalis laivų Klaipėdą aplankys nebe pirmą kartą. Tarp ryškiausių ir laukiamiausių laivų ir ką tik užsiregistravęs lenkų milžinas „Dar Mlodziezy“, kurio ilgis – 108,81 m, aukštis – 50,22 m, grimzlė – 7 m. Laivas yra nuolatinis įvairių regatų dalyvis.
Kokiu formatu vyks daugelis pagal reglamentą privalomų „The Tall Ships Races“ renginio dalių (lenktynėse dalyvaujančių burlaivių dalyvių eisena, atidarymo ceremonija, burių paradas, sporto varžybos) – paaiškės tik birželį, kuomet bus įvertinta pandeminė situacija šalyje.
Priimti burlaivius – ne tik didelė garbė, bet ir atsakomybė kiekvienam uostui. Tarptautinių lenktynių burlaiviai ir jų įgulos priimančiuose uostuose tikisi ne tik gerų krantinių, puikios atmosferos, bet ir sklandžiai vykstančių priėmimo darbų, todėl itin svarbus vaidmuo tenka laivo agentui.
„Laivo agentas švartuoja laivus, bendrauja su krantinių operatoriais, tenkina visus techninius laivo poreikius – tokius kaip aprūpinimas degalais, dujomis, remontu ir viskuo ko gali prireikti laivui. Tai atsakingas ir nenutrūkstantis darbas 24 valandas per parą. Itin didelio palaikymo ir pagalbos sulaukiame ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, kurios milžiniškas indėlis garantuoja sėkmingą ir sklandų laivų įplaukimą ir išplaukimą, o tuo pačiu lemia ir viso renginio sėkmę“, – sako projekto vadovė Violeta Ulevičienė.
Išskirtinį vaidmenį švartuojant didžiuosius – A klasės laivus, atlieka Limarko grupė. Prestižinį jūrinį renginį aptarnauja Limarko grupės įmonė UAB „Limarko jūrų agentūra“, kuri šį kartą agentuos 5 A klasės ir 11 B klasės burlaivių.
BURLAIVIŲ LENKTYNĖS – TAI SAVOTIŠKA RELIGIJA
Visą laivų švartavimo ir atsišvartavimo procesą koordinuos UAB „Mažojo laivyno akademija“, kuriai vadovauja ilgametis burlaivių lenktynių dalyvis, buvęs Klaipėdos universiteto burlaivio „Brabander“ kapitonas – Valdemaras Vizbaras. „The Tall Ships Races“ teko dalyvauti 12 kartų, todėl geriau nei bet kas suprantu kapitonų poreikius. Žinau, kad įplaukiant į vieną ar kitą uostą vienintelis esminis, rūpintis dalykas – krantinių, kur tavo laivas turės būti prišvartuotas, būklė. Visada atplaukęs domiesi, ar krantinė gera, ar nereikia imtis papildomų ekstra priemonių, kad nesugadintum laivo“, – sako Valdemaras Vizbaras.
Anot kapitono V.Vizbaro, burlaivių lenktynės, tai ne tik jūrinės kultūros puoselėjimas, jūros romantika, bet tikrų tikriausia jūrinė religija. Apžvelgdamas ilgametę buriavimo patirtį, kapitonas sako, kad atmintyje išlieka keistos, sudėtingos arba komiškos istorijos. Kaip sudėtingą ir gana komišką istoriją, V. Vizbaras išskiria apsilankymą Orhuse (Danija), kuomet teko švartuotis prie senų ir pavojingų krantinių. Negana to, numatyta švartavimo vieta buvo prie miltų sandėlio, todėl pučiant vėjui laivo link, visa įgula priminė malūnininkus.
Kalbėdamas apie burlaivių kategorijas, V. Vizbaras įvardino ne tik oficialius duomenis, pagal kuriuos laivai priskiriami vienai ar kitai klasei, bet ir tuos, kurie oficialiai niekur neįvardijami. „A klasės laivų kapitonai yra tikrai profesionalai – didelė, pastovi įgula, kuri visuomet susitvarko su bet kokiais iššūkiais. B klasės laivai, tarp kurių ne menka dalis yra istorinių ir šimtamečių laivų – daugiau entuziastai, kuriuose tiek kapitonas, tiek laivo įgula, yra tikri jūrinės romantikos pavyzdžiai. Todėl visus burlaivius ir jų įgulas pagal kategorijas suskirstyčiau taip: romantikai profesionalai, romantikai istorikai ir romantikai sportininkai“, – sako kapitonas.
Parengta pagal „Klaipėdos šventės“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: „Dar Mlodziezy“. Foto: Gdynės jūreivystės universitetas.