Baltijos regione iš pagrindų atnaujinti geležinkelio stoties aplinkines teritorijas greitu laiku planuoja ne vien Vilnius, neseniai paskelbęs tarptautinį architektūros idėjų konkursą. Jau įsibėgėjo ir Helsinkio centrinės stoties gretimos teritorijos pertvarkymo konkursas „Naujasis Eliel“, kuriame dalyvauja 5 tarptautinės mišrios architektūrinės komandos.
TERITORIJĄ PAVERS PATRAUKLIA
Skirtingai nei Vilnius, Suomijos sostinė idėjų paieškoms pasirinko kviestinio užsakomojo architektūros idėjų konkurso kelią. Čia kviestinių dalyvių teisėmis dalyvauja 5 žinomų architektūros firmų vadovaujamos tarpdisciplininės įvairių šalių komandos: MVRDV (su „PES-Architects“, „SLA Copenhagen“ ir „Sweco Finland“), „Snøhetta“ (su „Architects Davidsson Tarkela“ ir „WSP Finland & UK“), „JKMM architects“ (su „Nomaji“, „WSP Finland“ ir „Demos Helsinki“), „Anttinen Oiva architects“ (su „Hellon“, „Retail Flow Finland“, „MASU Planning“, „Sweco Finland“, „Granlund“ ir „WSP Finland“) ir „Cederqvist & Jäntti Architects“ bei „K2S Architects“ ( su „Amerikka Design Office“, „Boxxed“ ir „Ramboll Finland“).
Šio Helsinkio konkurso tikslas – Helsinkio centrinės dalies teritoriją su architekto Elielio Saarineno projektuota stotimi, Elielinaukio bei Asema-aukio aikštėmis iš triukšmingo aplinkkelio ir neefektyvaus viešojo transporto mazgo reikia paversti patraukliu verslo centru, kuriame būtų daug dviračiams bei pėstiesiems pritaikytų viešųjų erdvių.
SVARBU – TARPTAUTINĖS IR VIETINĖS PATIRTIES PUSIAUSVYRA
Surengtąjį konkursą laimėjęs projektas taps didesnio Helsinkio centrinės geležinkelio stoties aplinkos atnaujinimo dalimi, miesto centre sukuriant naują miesto teritoriją, kurioje bus siūlomos įvairios paslaugos tiek gyventojams, tiek turistams, o taip pat – daugybė darbo vietų tranzitinių srautų aptarnavimui. Suomių nuomone, būtent kviestinis anonimiškas idėjų konkursas – tiesiausias kelias gauti aukštos architektūrinės kokybės projektinius sprendimus. Vienas iš svarbiausių atrankos etapo kriterijų čia buvo architektūrinių komandų tarptautinės ir vietinės patirties pusiausvyra.
Su 5 konkursiniais projektais susipažinti galima interneto svetainėje „Ussi Eliel“. Iki balandžio 4 dienos visi norintys joje galėjo pareikšti ir savo nuomonę. 4 iš jų surinko daugiau nei po 1.000. Į konstruktyvias nuomones žada atsižvelgti savo darbą jau pradedanti konkurso vertinimo komisija, kuri taip pat nuspręs ar nugalėtoją paskelbti iš karto ar dar surengti 2-ąjį konkurso etapą. Pastarasis yra numatytas šią vasarą. Konkurso 2-ojo etapo dalyviai turėtų patikslinti savo architektūrinius sprendinius, o pagal laimėjusį projektą vėliau bus rengiamas nagrinėjamos teritorijos detalusis planas.
VILNIUS KONKURSĄ SURENGĖ ATVIRĄ
Tuo tarpu Vilniaus pasirinko atvirojo tarptautinio architektūros idėjų konkurso kelią. Kaip jau skelbė PILOTAS.LT, Vilniaus geležinkelio stoties komplekso, stoties aikštės ir viešojo transporto terminalo architektūrinio projekto konkurso data – gegužės 31-oji. Pasiūlymus vertins tarptautinė 11 narių komisija, vadovaujama Vilniaus vyriausiojo architekto Mindaugo Pakalnio.
Parengta pagal „New Eliel“ ir PILOTAS.LT informaciją.
Dar
( 2021-04-08 )
Manau,nėra labai sunku atspėti PLATTA autorius,
https://www.mvrdv.nl/projects/298/werk12?photo=18489
Laimonas Bogušas
( 2021-04-08 )
JPN, o ar skaitėt Helsinkio konkurso sąlygas? Ką manot apie jos esmines sąlygas ir apskritai sąlygas?
to Laimonas Bogušas
( 2021-04-08 )
Nepritariu kviestiniams konkursams, pritariu atviriems- tada būtų pateikta daugiau projektų, galbūt daugiau originalių architektūrinių idėjų. Tačiau manau,kad ir atvirų konkursų sąlygose neturėtų būti punktų su reikalavimais atsisakyti kai kurių autorinių teisių.
Dar
( 2021-04-08 )
Kažin, kokius pažymius gautų architektūros studentai už tokius projektus?
JPN
( 2021-04-08 )
Kyla visokių klausimų dėl Vilniaus GS konkurso
Iš pirmo žvilgsnio Vilniuje pasirinktas demokratiškesnis kelias-atviras konkursas,bet kai perskaitai konkurso sąlygų priede nurodytas esmines sutarties sąlygas, gali susidaryti įspūdis,kad laimėję autoriai galimai privalės atsisakyti autorinių teisių, jų kūrinius techninio projekto stadijoje bus galima taisyti,keisti , adaptuoti be autorių sutikimo ir t.t.? O konkurso sąlygas,jei neklystu,rengė Architektų sąjunga?