Lietuvos oro uostai ir statybų bendrovė „Mitnija“ sutarė nutraukti rangos sutartį dėl naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybos. Toks sprendimas priimtas dėl to, kad pandemijos sukelti finansiniai iššūkiai aviacijos sektoriui apsunkino projekto finansavimo paieškas ir neleido projekto pradėti laiku – Vilniaus oro uosto terminalo statybos darbai buvo sustabdyti daugiau nei 4 mėnesius.
NUTRTAUKIMĄ LĖMĖ PANDEMIJOS IŠŠŪKIAI
Beveik 25 milijonų eurų vertės viešą rangos konkursą laimėjusi „Mitnija“ turėjo pastatyti naują 14.400 m² ploto Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą (arch. „Vilniaus architektūros studija“) bei pertvarkyti 34.000 m² ploto oro uosto prieigų. Anot Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus Mariaus Gelžinio, sunkumus dėl naujo išvykimo terminalo statybų finansavimo nulėmė pandemijos sukelti iššūkiai aviacijai, tame tarpe – ir Lietuvos oro uostams. Tačiau, M.Gelžinio teigimu, šiuo metu jau yra užtikrintas dalinis projekto finansavimas iš Šiaurės investicijų banko. Su Susisiekimo ministerija intensyviai bendraujama dėl likusio finansavimo, sprendimo laukiama artimiausiu metu. „Naujasis išvykimo terminalas Vilniaus oro uostui ir visos šalies susisiekimo gerinimui yra labai svarbus projektas, lemsiantis mūsų konkurencingumą regione atsigaunančios aviacijos kontekste. Todėl „Mitnijai” sustabdžius dalyvavimą projekte, esame pasirengę tęsti pasiruošimo darbus ir nedelsiant skelbti naujo rangovo paiešką“, – sako M. Gelžinis.
„Mitnijos“ generalinis direktorius Julius Gendvilis teigia, kad sprendimas dėl pasitraukimo iš Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybų priimtas dėl to, kad projektas sustabdytas, daugiau nei 4 mėnesius statybų darbai nevyksta dėl užsitęsusios pandemijos ir su tuo kilusių iššūkių.
SKELBS NAUJĄ RANGOS KONKURSĄ
Lietuvos oro uostai planuoja nedelsiant paskelbti naują tarptautinį viešąjį pirkimą rangovui atrinkti ir užtikrinti projekto tęstinumą. Lietuvos oro uostai tikisi, kad būsimo tarptautinio viešojo pirkimo procedūros vyks sklandžiai, todėl planuoja, kad su konkurso keliu atrinktu naujuoju rangovu sutartis bus pasirašyta dar iki šių metų pabaigos.
Naujas A++ energinio naudingumo klasės keleivių išvykimo terminalo modulis Vilniaus oro uoste bus statomas šiaurinėje uosto dalyje, tarp naujojo VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo terminalo. Pagal „Vilniaus architektūros studijos“ parengtą projektą pastačius naująjį keleivių terminalą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei dvigubai (nuo 900 iki 2 400 keleivių per valandą).
Naujasis terminalas bus 2 aukštų. Pirmame aukšte veiks keleivių registracijos ir viešosios erdvės, kavinės, aviakompanijų biurai. Antrame aukšte ketinama įrengti jaukią saugumo patikros zoną ir išvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.
Pastate bus įrengtos būtinos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins patogų susisiekimą tarp terminalų.
Parengta pagal Lietuvos oro uostų ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinis pav.: Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalas, arch. „Vilniaus architektūros studija“.