Lietuvos architektų rūmai (LAR) rengia ataskaitinį narių susirinkimą. Bus pristatytos metinės visų Rūmų organų ataskaitos, svarstomas 2020 m. biudžetas ir nario mokestis, keičiamas Statutas.
Kovo 29 dieną rūmų Vilniaus parodų rūmuose „Litexpo“ įvyks ataskaitinis Rūmų narių susirinkimas. Jo dienotvarkėje numatytas svečio iš Europos architektų tarybos pranešimas apie kitų šalių patirtį, vykdant ekspertinį vertinimą (analogišką RAT veiklai Lietuvoje), taip pat pirmą kartą vyks Lietuvos architektų žiedo apdovanojimai.
Lietuvos architektų žiedu Rūmų Tarybos sprendimu bus apdovanoti trys nusipelnę Lietuvos architektai: a.a. Algimantas Nasvytis, Vytautas Jurgis Dičius ir Eugenijus Viktoras Miliūnas. Lietuvos architektų žiedo idėjos autorius – architektas A. Karalius, o apdovanojimą kuria žinomas skulptorius Kunotas Vildžiūnas.
Artimiausiu metu bus skelbiami 2020 m. biudžeto ir Statuto pakeitimo projektai, suteikiant nariams galimybę pateikti savo pastabas.
Lietuvos architektų rūmams šiuo metu priklauso 1.368 nariai.
Parengta pagal Lietuvos architektų rūmų informaciją.
LAR princas
( 2019-03-11 )
PRIVALOMA NARYSTE LAR Pažeidžia konstituciją ir iškreipia rinkos santykius !
Už LAR – tik savanoriškais pagrindais !
Už LAR – be korupcijos ir interesų konfliktu !
Per du LAR prievartinės veiklos metus ši organizacija įsisavino apie 800 000 eu ir ką jie sukūrė už šią sumą ? Šiandien rodys šuns širdį, tai labai aktualus filmas architektams prieš visuotinį susirinkimą. „Architektūros proletariatas į priekį“ 🙂 Ar Jum patiems nejuokinga nuo Jūsų pačių sukurto į praeitį vedančio biurokratinio aparato ?
?
( 2019-02-11 )
Kažin, ar tokiems objektams projektuoti ar pritaikyti vietoje nereikalingas architekto kvalifikacijos atestatas?
http://www.kaunas.lt/wp-content/uploads/sites/4/2019/01/Projektiniai-pasiulymai.pdf
Senatus
( 2019-02-08 )
Pora klausimų LAR šiuo pasirengimo narių susirinkimui laikotarpiu: Viena tai LAR santykis su Architektūros įstatymu toliau (AĮ), antra paties įstatymo kokybė ir legitymumas. Nesu gerai įsiskaitęs, bet iš pirmo žvilgsnio man atrodo kad AĮ yra ne atskiros organizacijos, ar architektų grupės įstatymas, bet LR įstatymas. Gal klystu, bet jame nurodyta aprašyta RAT veikla logiškai turėtų būti finansuojama Lietuvos Respublikos, tuo labiau – ir vėl jei neapsirinku – AĮ neįpareigoja LAR rinkti iš architektų nario mokestį už kurį būtų išlaikomi RAT ir „architektūros kokybės“ kriterijų kontrolė. Galų gale mes kaip piliečiai mokame mokesčius valstybei ir neturėtume, kaip architektai profesionalai dar kartą susimokėti LARui, kad jie vykdytų AĮ arba valstybės Įstatymo įgyvendinimo ir kontrolės funkciją, dalyvautų teismuose ir panašiai. Galimai LAR viršyja savo narių suteiktus jiems įgaliojimus. Antra: tai nežinau, kas rengė AĮ bet ten tiek ‘privaryta terminijos, kuri bendrame juridiniame kontekste arba žmonėms iš šalies yra visiškai nesuprantama. Teismai nusisuks galvą bandydami išsiaiųkinti ką reiškia vienas ar kitas ‘architektūros kokybės’ kriterijus. Be to kam reikalingas dar vienas jsytymas jei jis antrina Statybos ėstatymą, STRą, paveldo tvarkyno reglamentus? Pirmas įspūdis, kad AĮ sukurptas Kairiųjų partijų valdomos ministerijos ir patvirtintas Grybauskaitės tik tam, kad kažkaip visiškai negrabiai įteisinti LAR veiklą?
švietimo kursai
( 2019-02-08 )
http://ec.europa.eu/oib/doc/architectural-policy-guide_en.pdf
švietimo kursai-2
( 2019-02-08 )
https://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000522423
Senatus
( 2019-02-08 )
KAM Švietimo kursai: Jūsų pateiktose iškarpose Neradau, kad RAT ar kokia kita organizacija, numatyta valstybės galiojančiame įstatyme naudojant ne valstybės o LAR narių nario mokestį vykdytų valstybės įstatymo įgyvendinimą ar kontrolę. Ptariu paradėti ir šviestis nuo ABC? Nuo realios juridinės situacijos. Laiudiškai tariant ‘betvarkė, kuria galimai architekturos ‘žiedas propaguoja? Esate ne pirmas kuris kišate vakarų valstybėse esančia projektavimo proceso priežiūrą kaip pavyzdį, tačiau neįvertinate menkos intelektinės kultūros ir menko pilietiškumo kurio salygomis ‘krušate viens prie vieno vakarietiškus dokumentus.
Senatus
( 2019-02-08 )
pridursiu, kad pateiktose iškarpose terminija juridiškai skaitoma ir suprantama, priešingai nei Architektūros įstatyme. Jeigu jūs „švietimo kursai’ esate prikišes savo trigrašį Architektūros įstatymo kūrime, tai kokios kalbos čia dar gali būti apie įstatymo kokybę :):):)