VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Šventosios uosto valdymą ką tik oficialiai perdavė Palangos miesto savivaldybei. Planuojama, kad istorinis uostas pagaliau taps dar vienu pajūrio traukos centru poilsiautojams bei priekrantės žvejams pritaikytu, šiuolaikišku uosteliu.
PILOTAS.LT ne kartą jau rašė apie planuojamą gaivinti Šventosios laivybą. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija specialiai tam Palangos miesto savivaldybei perdavė valdyti, naudoti ir disponuoti patikėjimo teise valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą – Šventosios uostą. „Šventosios uosto atgaivinimas neabejotinai yra svarbus Vakarų Lietuvos regiono ekonominei plėtrai bei Lietuvos kaip jūrinės valstybės įvaizdžiui. Vakarų Lietuvos regionui šis objektas yra itin reikšmingas ne tik ekonominiu, bet ir socialiniu, turizmo plėtros požiūriu, ne mažiau svarbu ir sukurti reikiamą infrastuktūrą priekrantės žvejams. Būtent žvejams reikiamos infrastruktūros sukūrimas – žvejų laivų ir įrangos laikymo patalpų įrengimas, automobilių stovėjimo aikštelės ir kt. – yra pirmas žingsnis, kurį planuoja žengti Palangos miesto savivaldybė, siekdama atgaivinti Šventosios uostą“, – teigia Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.
Iki šiol Šventosios uostą valdžiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra parengusi Šventosios uosto atstatymo projektą ir buvo pateikusi paraišką ES paramai gauti. Tačiau Europos Komisija (EK) atsisakė skirti lėšų uostui atstatyti. EK pateikė išvadą, kad šio uosto paskirtis – rekreacinė, o ne pramoninė ar krovininė, todėl ES investicijos iš transporto sektoriui numatyto finansavimo negalimos. Tad Uosto direkcija sutiko, kad Šventosios uosto valdymas būtų perduotas Palangos miesto savivaldybei, kurios finansavimo galimybės uosto atstatymo darbams yra didesnės.
„Šventosios uostas labiau turizmo ir žvejybos uostas, tad Susisiekimo ministerija negali finansuoti jo išvystymo. Už minėtas sritis yra atsakingos kitos ministerijos. Šiandieną yra tam tikri europiniai pinigai, į kuriuos dabar atsiranda galimybė pretenduoti ir juos panaudoti investicijoms į Šventosios uostą. O iš to pirmiausiai išloš Palangos savivaldybė“, – teigia susisiekimo viceministras Paulius Martinkus.
Šventosios uosto išorinė akvatorija užima 209,6 ha, o bendras vidinės akvatorijos ir žemės plotas – daugiau kaip 16 ha. Palangos miesto savivaldybei perduotos valdyti, naudoti valstybei nuosavybės teise priklausančios krantinės, ilgalaikis materialusis turtas bei ten esantis nekilnojamasis turtas.
Ankstesni bandymai grąžinti Šventosios uostą iš komos baigėsi nesėkmingai.
Parengta pagal Palangos sav. informaciją.
Foto: ©PILOTAS.LT