Iki 2022 metų Lietuva planuoja elektrifikuoti geležinkelio liniją nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Pirmasis elektrifikavimo etapas jau baigtas, o bendra elektrifikavimo projektų vertė siekia beveik 350 mln. eurų.
PIRMASIS ETAPAS JAU ĮVEIKTAS
Panaudodama Europos Sąjungos fondų investicijas, iki 2022 m. Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų–Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. Susisiekimo ministro Roko Masiulio įsakymu papildytas ES lėšomis finansuojamų valstybės projektų sąrašas, kuriame numatyti šiam tikslui skirti projektai. Bendra elektrifikavimo projektų vertė – 349,1 mln. eurų, iš jų planuojamos ES sanglaudos fondo investicijos – 224,1 mln. eurų, likusias lėšas skirs AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Kaip skelbia LR Susisiekimo ministerija, pirmasis elektrifikavimo etapas, apimantis 28,6 km ilgio ruožą nuo Baltarusijos pasienyje esančios Kenos iki Naujosios Vilnios, jau baigtas: darbai atlikti 2015–2017 m., iš viso elektrifikuota apie 100 km geležinkelio kelio, įskaitant Naujosios Vilnios, Kyviškių ir Kenos stotis bei seno kontaktinio tinklo rekonstrukciją Naujosios Vilnios stotyje.
GREITIS SIEKS 160 KM/VAL.
Tęsiant geležinkelio elektrifikavimą Klaipėdos link, šiemet bus pradėtas likusių ruožų projektavimas, o 2019–2022 m. vyks elektrifikavimo darbai.
Planuojama elektrifikuoti Vilniaus geležinkelio mazgą – 34 km ilgio ruožą Vilniaus aplinkkelyje Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai–Paneriai ir sujungti jį su jau elektrifikuotu ruožu Vilnius–Kaunas. Šis ruožas bus pritaikytas traukinių eismui iki 160 km/val. greičiu.
Taip pat numatoma elektrifikuoti 125 km ilgio geležinkelio ruožą Kaišiadorys–Radviliškis ir 196 km ilgio ruožą Radviliškis–Klaipėda (Draugystės stotis). Šiuose ruožuose bus įrengtas elektros kontaktinis tinklas, naujos traukos pastotės, pakeistos geležinkelio stočių valdymo sistemos, padidintas jų valdymo saugumo lygis. Kontaktinis tinklas bus pritaikytas traukinių greičiui iki 250 km/val.
NETERŠ APLINKOS
Tikimasi, kad atlikti elektrifikavimo darbai padidins pervežimo efektyvumą. Beje, geležinkelio elektrifikavimas svarbus ir aplinkosaugos požiūriu – elektriniai traukiniai važiuos tyliau, neterš aplinkos.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.
Arnoras
( 2018-08-23 )
Pagal jurgį ir kepurė. Geriau vaikščioti su ja nei taip kaip šiaurės kaimynai be jos.
Arnoras
( 2018-08-23 )
Pagal Jurgį ir kepurė. Geriau turėti ją nei vaikščioti, kaip kaimynai šiaurėje, be jos.
Grigas
( 2018-02-07 )
Kinijoje jau dabar traukiniai 94 km atstumą tarp Šanchajaus ir Sudžou miestų centrinių stočių ( jie iš esmės suaugę į vieną) nuvažiuoja per 23 minutes. Traukiniai pasiekia 350 km per val. greitį (gali pasiekti ir 420 km per val.). Net Ispanijoje traukinia važiuoja iki 310 km per val. greisčiu ( gali pasiekti 410 km per . val.)