Nuo liepos 14-osios iki rugpjūčio 17 dienos Kaunas bus šalies oro skrydžių centru. Dėl Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos šio laikotarpio sostinės skrydžiai bus perkelti į Kauną. Gerokai išaugsiančius orlaivių bei jais keliaujančių srautus aptarnaus šiuo metu Kauno oro uoste kuriama laikinoji infrastruktūra bei rekonstruojamas oro uosto peronas.
IŠKILS DU LAIKINIEJI TERMINALAI
35 vidurvasario dienas Vilniaus oro uosto skrydžiai vyks iš Kauno oro uosto Karmėlavoje. Pasiruošimas čia smarkiai išaugsiančiam keleivių srautui dabar vyksta visu pajėgumu. Bus atlikti perono ir keleivių terminalo rekonstravimo darbai, pastatyti du laikinieji terminalai bei padidintas automobilių stovėjimo vietų skaičius.
Laikinasis terminalas A bus skirtas į Šengeno šalis išvykstantiems keleiviams, o laikinasis terminalas C – iš Šengeno šalių atvykstantiems. Dabartinis Kauno oro uosto keleivių terminalas bus skirtas ne Šengeno šalių keleiviams – tiek atvykstantiems, tiek išvykstantiems.
Planuojama, kad laikiname išvykimo terminale bus įrengta 16 registracijos stalų, 4 registracijos savitarnos kioskai, 4 aviacijos saugumo patikros postai bei 6 įlaipinimo vartai. Be to, čia keliautojams savo paslaugas siūlys kavinės ir parduotuvės, veiks prekių automatai bei iš Vilniaus oro uosto persikėlęs Verslo klubas. Tuo tarpu laikinajame atvykimo terminale bus įrengtos 3 bagažo atsiėmimo zonos.
Laikinuosius terminalus stato „Ekoangarai“ ir jų partneriai „Cramo“. Perono rekonstrukcijos darbus Kauno oro uoste vykdo AB „Kauno tiltai“.
700 PAPILDOMŲ VIETŲ AUTOMOBILIAMS
„Vykstant oro uosto perono rekonstrukcijai yra plečiamas ir orlaivių stovėjimo aikštelių skaičius – nuo esamų 15 iki 22, o dar vėliau iki 24. Taip pat daugiau aikštelių turės iki pat orlaivio privestą elektrą. Dėl to galėsime greičiau aptarnauti daugiau lėktuvų ir, žinoma, daugiau keleivių. Be to, šiuo metu stiprinama perono danga leis čia stovėti didesniems ir sunkesniems lėktuvams“, – apie atliekamus pasiruošimo darbus Kauno oro uoste kalba Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.
Šiuo metu plečiamos ir šalia Kauno oro uosto esančios automobilių stovėjimo aikštelės, jose bus įrengta 700 papildomų vietų automobiliams statyti. Iš viso keleiviai galės naudotis daugiau nei 2.000 vietų trumpalaikio ir ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelėse.
BAIGIAMA NUOLATINIO TERMINALO REKONSTRUKCIJA
Prie pabaigos taip pat jau artėja sausį pradėti Kauno oro uosto nuolatinio keleivių terminalo rekonstrukcijos darbai.
„Pabaigus terminalo rekonstrukciją ne tik sutrumpės keleiviams būtinų atlikti procedūrų laikas, bet ir padvigubės parduotuvių plotas, atsiras didesnės ir patogesnės maitinimo erdvės riboto ir neriboto patekimo zonose. Be to, jau atsisakyta dviejų atskirų, Šengeno ir ne Šengeno zonos šalių, aviacijos saugumo patikros postų koncepcijos. Tai didina patikros procedūrų ir keleivių srautų valdymo efektyvumą“, – sako Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius.
Po oro uosto pagrindinio terminalo rekonstrukcijos, jame taip pat atsiras naujos vaikų žaidimų erdvės, bus praplėsti tėvų ir vaiko kambariai, atnaujinti tualetai bei įrengtos naujos rūkymo zonos.
Parengta pagal Kauno oro uosto informaciją.
Nuotrauka: Kauno oro uostas.