Norvegijos vyriausybė pritarė pirmojo pasaulyje laivų tunelio statybai. Dėl šio Norvegijos vakarinėje pakrantėje projektuojamo tunelio buvo diskutuojama daugiau nei šimtmetį. Neįprastą inžinerinį statinį projektuoja žinoma vietos architektūros firma „Snohetta“, garsiojo Oslo operos teatro autorė.
Diskusijos dėl laivų tunelio „Stad Skipstunnel“ per kalną truko daugiau nei 100 metų. Kalbama, kad kadaise net vikingai toje vietoje bevelydavo savo laivus pernešti per kalną, kad nereikėtų jais plaukti aplink.
Kirsti kalne kanalą ar tunelį ilgokai svarstę norvegai, visgi nutarė pasirinkti pigesnę ir greitesnę alternatyvą. Manoma, kad pirmas tokio tipo inžinerinis statinys pasaulyje ne tik padės sutaupyti laiko plaukiantiems, bet ir taps svarbiu turistų traukos objektu Norvegijoje. Tunelis taip pat kone nepažeis itin jautraus vietos gamtinio kraštovaizdžio. Tai, jog tunelis patikėtas gerai žinomos norvegų firmos „Snohetta“ projektuotojams garantuoja, jog jis nebus traktuojamas tiesiog kaip inžinerinis statinys.
Pranešama, kad 1,7 km ilgio 49 m aukščio (kartu su povandenine dalimi) tunelio tarp Selje ir Moldefjordo statyba turėtų atsieiti apie 254 mln. eurų. Per dieną juo galės praplaukti nuo 70 iki 120 laivų. Pietinėje šio tunelio pusėje numatytas tiltas laivų plaukimo procesą turėtų paversti reginiu.Norvegai tikisi tunelio statybas pradėti jau 2019-aisiais.
Beje, Norvegijoje šiuo metu iš viso yra net 1.150 įvairių tunelių, kurių 35 yra įrengti po vandeniu. Vis dėlto laivams skirto tunelio iki šiol nebuvo.
Pav.: „Snohetta“.
Parengta pagal Norvegijos pakrančių administracijos informaciją.
Švietimo kursai
( 2017-03-13 )
Snohetta? Snøhetta!