„Rail Baltica“ projektas stiprina savo pozicijas. Roterdame ką tik pasirašyta bendra Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir projekto koordinatorės Katerinos Trautman (Catherine Trautmann) deklaracija dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo, o tolesniems „Rail Baltica“ darbams artimiausiu metu Lietuva gaus dar beveik 191 mln. eurų .
TIKISI REALIZUOTI POTENCIALĄ
Roterdame pasirašytu susitarimu žengti pirmieji žingsniai nustatant atsakomybę ir įgaliojimus valdant Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) finansavimą.
Už gautus 191 mln. eurų ketinama įdiegti Europos geležinkelių signalizacijos ir valdymo sistemą bei su ja susijusias komunikacijas ruože nuo Lietuvos-Lenkijos valstybinės sienos iki Kauno. Europinė vėžė nuo Kauno (Palemono) bus pratęsta į šiaurę – planuojama nutiesti iki 55 km geležinkelio sankasos ir pastatyti reikiamą infrastruktūrą: tiltus, viadukus, pralaidas, praginas.
Deklaraciją pasirašiusios šalys tikisi, kad glaudesnis bendradarbiavimas padės realizuoti visą „Rail Baltica“ projekto potencialą.
Deklaracijoje buvo pabrėžta ir bendros Lietuvos, Latvijos bei Estijos įmonės „RB Rail AS“ svarba koordinuojant Baltijos valstybių veiksmus, susitarta dėl papildomų paraiškų finansavimui gauti teikimo ir lėšų, skirtų „Rail Baltica“ projektui įgyvendinti, administravimo.
GREITIS LIETUVOJE SIEKS 240 KM/H
Kartu su Latvija ir Estija bei įmone „RB Rail AS“, kaip projekto „Rail Baltica” koordinatore, buvo pasirašytas ir susitarimas dėl ES lėšų, skirtų projektui įgyvendinti, administravimo. Susitarimo tikslas – apibrėžti bendrus principus, procedūras ir tvarką, kuria remiantis, įgyvendinant projektą, valstybėse bus panaudojamos ES lėšos.
Pastaruoju metu vis didesnis dėmesys skiriamas dialogui su Lenkija dėl būtinybės suderinti techninius parametrus. Nuo Lietuvos/Lenkijos valstybės sienos iki Kauno europinė vėžė jau nutiesta, tačiau geležinkelio infrastruktūra nuo sienos iki Varšuvos yra prastos būklės. Vietomis čia galimas vos 30 km/h greitis, ir tik ateityje planuojama jį gerokai padidinti. Tuo tarpu Lietuvos teritorijoje įsipareigota pasiekti 240 km/h greitį.
Pernai rudenį užbaigto projekto „Rail Baltica“ pirmojo etapo vertė – 364,5 mln. eurų. Už juos 120 km ilgio atkarpoje buvo nutiesta nauja europinio standarto ir atnaujinta esama rusiško standarto geležinkelio linija. Projekto metu iš viso sutvarkyta, įrengta ir pastatyta: 19 tiltų, 4 viadukai, 108 iešmai, 40 pervažų, 98 pralaidos, 10 geležinkelio stočių ir 20 peronų.
Parengta pagal susisiekimo ministerijos informaciją.