Aktualiais pokalbiais apie architektūrą su įvairių šalių specialistais lepinantis Architektūros fondas pakvietė aptarti švietimo architektūrą. Tam skirtą 15-ąjį pokalbių ciklą pradės architektūros teoretiko iš Olandijos Dolfo Broekhuizeno paskaita, kurioje bus apžvelgtas Lietuvoje dar gana naujas ir retas – bendruomeninės mokyklų – reiškinys.
D.Broekhuizenas, bendradarbiaudamas su kitais Olandijos tyrėjais, su kolegomis iš kitų šalių yra parengęs eilę publikacijų mokyklų architektūros temomis. Rugsėjo 3 dieną (ketvirtadienį) 20 val. Nacionalinės dailės galerijos (NDG) auditorijoje įvyks olandų architektūros teoretiko dr. D.Broekhuizeno paskaita. Savo paskaitoje mokslininkas aptars Lietuvoje dar gana naują ir retą reiškinį – bendruomeninių mokyklų, ar lietuviškai vadinamų „daugiafunkcinių centrų“, koncepcijas Nyderlanduose. Tokios mokyklos vykdo ne tik ikimokyklinį ir pradinį ugdymą, bet tenkina gerokai įvairesnius poreikius: atlieka vyresnių žmonių priežiūros ir ugdymo funkcijas, teikia paramą šeimoms ar specialių poreikių turintiems bendruomenės nariams. Todėl neretai iškyla klausimas, kaip gali tinkamai suderėti tiek skirtingų funkcijų viename erdviniame darinyje. Pranešėjas, iliustruodamas konkrečiais olandiškais pavyzdžiais, pateiks išryškėjusias pagrindines bendruomeninių mokyklų projektines koncepcijas.
Nacionalinėje dailės galerijoje, Vilniuje, rugsėjo 3 – 28 dienomis vyksiančiose paskaitose architektūros praktikai, teoretikai, istorikai bandys aiškintis, su kokiais iššūkiai susiduria šių dienų ugdymui skirta architektūra. Bendruomeninių mokyklų koncepcijos, mokymosi žaidžiant idėjos, modernizmo laikmečio mokyklų architektūros atnaujinimo problemos – tai tik kelios temos, kurias palies 15-oliktojo Architektūros [pokalbių] fondo ciklo pašnekovai. Cikle dalyvaus pašnekovai iš Nyderlandų, Jungtinės karalystės, Vokietijos, Italijos ir Belgijos. Kuratoriai: L.Nekrošius ir D.Broekhuizenas.
Parengta pagal Architektūros fondo informaciją.