Palemone ką tik atidarytas Kauno intermodalinis terminalas. Apjungęs dvi skirtingų pločių geležinkelių vėžes, jis taps pirmuoju tokiu intermodaliu mazgu Baltijos šalyse, o nutiesus „Rail Baltica“ vėžę iki Kauno – ir tarptautinės svarbos jungtimi tarp Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų transporto koridorių. Tai – trečioji didžiausia investicija Kaune po „Žalgirio“ arenos ir KTU „Santakos slėnio“ projektų.
Kauno intermodalinis terminalo (KIT) išskirtinė ypatybė – galimybė aptarnauti skirtingų vėžių sąstatus: tiek „europinės“ (1435 mm pločio), tiek ir platesnės „rusiškosios“ (1520 mm pločio). Nuo vienos vėžės perkelti krovinius ant kitos leis net 40 tonų keliamosios galios ožinis kranas.
KIT Palemone įkurtas dėl patogios geografinės lokacijos: čia puikiai išvystyta geležinkelio infrastruktūra bei patogus susisiekimas su pagrindiniais šalies keliais, netoliese – tarptautinis Kauno oro uostas ir Kauno laisvoji ekonominė zona. Palyginti netoli yra ir Klaipėdos bei Kaliningrado jūrų uostai, atveriantys kelius į Vakarų bei Rytų Europos rinkas ir NVS šalis. Terminalas įsikūręs Kauno viešajame logistikos centre (VLC), kurį planuojama ir toliau plėsti. Bendrovės „Ernst&Young“ atlikta galimybių studija ir krovinių srautų prognozės rodo, kad dėl Kauno VLC iki 2040 metų Kaunas gali tikėtis apie 7,5 mln. eurų papildomų pajamų per metus.
Bendra KIT vertė – 25,4 mln. eurų. Iki 84,48 proc. tinkamų Europos Sąjungos lėšomis finansuoti KIT išlaidų dengiama Sanglaudos fondo lėšomis. Tai trečioji didžiausia investicija Kaune po KTU „Santakos slėnio“ ir „Žalgirio“ arenos projektų.
Parengta pagal Kauno savivaldybės informaciją.