Kas dvejus metus Venecijoje vykstanti tarptautinė architektūros bienalė – vienas reikšmingiausių architektūros įvykių ne vien Europoje, bet ir visame pasaulyje. Sakoma, kad joje pabuvoti bent kartą privalo kiekvienas Europos architektas. Įteikus 14-osios Venecijos tarptautinės architektūros bienalės apdovanojimus, paaiškėjo, jog Auksinis liūtas už geriausią nacionalinę ekspoziciją atiteko korėjiečiams, kurie parengė savitą jungtinį Pietų ir Šiaurės Korėjos projektą.
AUKSINIS LIŪTAS UŽ SAVITĄ POŽIŪRĮ
14-osios Venecijos tarptautinės architektūros bienalės parodą „Fundamentals“ šiemet kuravo žymus Olandijos architektas Remas Koolhaasas. Jo paskirtą bienalės vertinimo komisiją sudarė: Francesco Bandarin (pirmininkas, Italija), Kunlé Adeyemi (Nigerija), Bregtje van der Haak (Nyderkandai), Hou Hanru (Kinija) ir Mitra Khoubrou (Jungtiniai Arabų Emyratai).
Nacionaliniai paviljonai bienalėje interpretavo modernizmui skirtą temą „Absorbing Modernity 1914-2014“.Korėjiečiams prestižinis Auksinis liūtas įteiktas už labai įtemptoje politinėje situacijoje atliktą originalų architektūrinį žvilgsnį į Korėjos pusiasalį „Crow’s Eye View: The Korean Peninsula“ (vadovasMinsuk Cho („Mass Studies“), kuratoriai Hyungmin Pai ir Changmo Ahn). Iš Korėjos poeto ir architekto Yi Sang (1910-1937) eilėraščio pavadinimo įkvėpimo pasisėmę korėjiečiai paviljone savitai pristatė pokarinį iškyšulio padalinimą į Šiaurę ir Pietus. Beje, tarp daugybės šios ekspozicijos autorių galima pamatyti ir jauno lietuvių architekto Karolio Kazlausko pavardę.
UŽ KRITIŠKĄ POŽIŪRĮ – SIDABRINIS LIŪTAS
14-osios Venecijos tarptautinės architektūros bienalės Sidabrinis liūtas atiteko Čilei, kuri kritiškai pažvelgė į architektūros elementų vaidmenį skirtinguose ideologiniuose ir politiniuose kontekstuose (parodos kuratoriai: Pedro Alonso, Hugo Palmarola).Sidabrinis liūtas už geriausią tyrimo projektą sekcijoje „Monditalia“ paskirtas projektui „Sales Oddity. Milano 2 and the Politics of Direct-to-home TV Urbanism“ (Andrés Jaque, „Office for Political Innovation“). Šis projektas atskleidžia kaip medijų valdžia fiziškai bei politiškai užima kitas socialines erdves.
Taip pat paskirti 3 specialūs paminėjimai: Kanadai – už gilią studiją kaip modernizmas adaptuojasi prie klimatinių sąlygų bei vietos kultūros „Arctic Adaptations: Nunavut at 15“ (kuratoriai Lola Sheppard, Matthew Spremulli, Mason White; „Lateral Office“), Prancūzijai – už dėmesio atkreipimą į pasiekimus ir nesėkmes modernizmo utopinėse vizijose „Modernity: promise or menace?“ (kuratorius Jean Louis Cohen), Rusijai – už architektūros komercalizacijos šiuolaikinės kalbos parodymą „Fair Enough: Russia’s past our Present“ (kuratoriai „Strelka Institute for Media“, „Architecture and Design“ (Anton Kalgaev, Brendan McGetrick, Daria Paramonova).
LIETUVA VĖL LIKO NUOŠALĖJE
Kaip jau PILOTAS.LT skelbė anksčiau, 14-osios Venecijos tarptautinės architektūros bienalės Auksinis liūtas už viso gyvenimo nuopelnus paskirtas žinomai Amerikos architektūros veikėjai bei filantropei Phyllis Lambert.
Kas dvejus metus vykstanti Venecijos tarptautinė architektūros bienalė – vienas prestižiškiausių architektūros renginių pasaulyje. Skirtinguose paviljonuose šalys bei privatūs architektų biurai dalinasi naujausiomis idėjomis, kelia diskusijas, provokuoja lankytojus. Joje savo įžvalgomis dalinasi garsūs pasaulio architektai, urbanistai bei pasaulinio garso kitų sričių autoritetai. Vyksta įvairios kūrybinės dirbtuvės, paskaitos. Dalyvauti čia – reiškia būti pasaulio šiuolaikinės architektūros žemėlapyje. Deja, Lietuva iki šiol išlieka šio renginio nuošalėje.
Šiemet bienalėje su nacionalinėmis ekspozicijomis iš viso dalyvauja 65 pasaulio šalys. Pirmą kartą čia galima išvysti Kostą Riką, Dominykos respubliką, Jungtinius Arabų Emyratus, Indoneziją, Dramblio kaulo krantą, Keniją, Maroką, Mozambiką, Naująją Zelandiją ir Turkiją. Deja, Lietuvos tarp jų nėra – ir šį kartą nesuradome nei lėšų, nei noro sudalyvauti įspūdingoje architektūros mugėje bei nepasinaudojome galimybe tarptautiniame kontekste pristatyti savo šalies modernizmo architektūros pasiekimus ar nuosavą požiūrį. Beje, skirtingai nei Latvija ar Estija, kurios jau senokai yra tapusios nuolatinėmis Venecijos architektūros bienalės dalyvėmis. 14-oje Venecijos Architektūros Bienalėje Latvija pristato architektūrinę parodą „Unwritten“, o estai – „Interspace“.
Su 14-osios Venecijos architektūros bienalės laureatų, mūsų kaimynų bei kitais daugiau ar mažiau aktualiais paviljonais galima susipažinti iki pat lapkričio 23 dienos.
Parengta pagal La Biennale di Venezia informaciją.
to mnmn
( 2014-06-14 )
Kam švaistyti lėšas Venecijos ir kitokioms architektūrinėms bienalėms? Geriau ,mano nuomone , lėšas skirti 3 D projektavimo ir BIM reklamai.
Užpelkis
( 2014-06-13 )
Tai kad aš bobos neturiu. Turiu tik žmoną. Kokie čia kaimo tarbaklyniai lankosi šitame tinklaraštyje ? Nesitikėjau tokios leksikos. Jokio jumoro jausmo pas žmogų.
mnmn
( 2014-06-13 )
sutinku, kad problema tame, kad mes nedalyvaujam venecijoj. bet yra ir kita problema, kad niekas nepaaiskina, kodel mes nedalyvaujam.
to Užpelkis
( 2014-06-12 )
Jūsų žiniai, Lietuva nė vieno karto nedalyvavo Venecijos bienalėje ir nesiruošia ten dalyvauti. jeigu netikite, galite paklausti valstybės premjero arba aplinkos ministro, arba kultūros ministro, arba architektų sąjungos pirmininko, arba architektų rūmų pirmininko, arba savo bobos, galų gale.
Mes neturim kada. Ir nedurim dėl ko. Aišku?
Užpelkis
( 2014-06-12 )
Tai ką, mus ir Mozambikas aplenkė ? Tai kur mūsų šaunieji architektai ? Lietuvai siūlau po dviejų metų prisistatyti tema – „Architektūra – tai kvadratūra. Daugiau, tai ne mažiau“.